Is de markt echt goedkoper?

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. upc

upc Niet meer actief

Ik vraag me af of de markt echt veel scheelt met de supermarkt/speciaalzaak.

Ik heb het dan over

Kip
    Groente/fruit
    Vis
    kaas

Wie heeft hier ervaring mee?

2. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

heel raar maar als ik naar de markt ga kom ik altijd met veel meer thuis dan de bedoeling was !!
    dus in mijn geval is de markt niet goedkoper haha

onze buren gaan altijd op het eind van de zaterdag scheelt ook heel veel !

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

dat vraag ik me dus ook af.. was vorige week 1.10 kwijt voor 3 bananen, vond dit nou niet echt goedkoop..

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik vind de markt abnormaal duur.. tegenwoordig kun je het geen markt meer noemen..

Maar wat fruit/groente betreft.. op het einde van een markt gaan de prijzen heel erg omlaag omdat ze ervan af moeten, dan is het ook wel erg druk en vol met hoofddoekjes, hihi . Maar dan is het wel goedkoper :D

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Geef ze eens ongelijk!
    Ik zou ook niet de volle mep betalen als ik het 3 uur later goedkoper kan krijgen!;)

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vind de kaas wel goedkoper hier, maar of het fruit echt goedkoper is? ze hebben vaak aardbeien en meloenen in de aanbieding en dan is het idd goedkoper. maar naast die aanbiedingen betwijfel ik het wel eens.

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    na mijn idee echt niet goedkoper , en kip van de markt ieuwk moet dr niet aan denken de hele dag die kippies in de vritrine in de zomer ook bah sorry

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier niet igg

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Als ik alleen naar de markt ga ben ik niet zoveel kwijt, maar als mijn man meegaat des te meer. het gaat namelijk iedere keer zo: "aaah loempia's!, oow daan ruik eens stroopwafels ff een zakkie halen voor bij de koffie hoor, ruik je die hamburgers daan!, ben zo terug even eentje halen...ow ook nog even een zakje truffels halen hoor want die zijn hier zo lekker en oh daan op de terugweg nog even langs die kraam voor die pakken koeken weet je wel 5 pakken voor 2,50 maar dat is voor de visite he hahahahahaha ja ja, zo gaat het echt altijd ;) mijn man is echt een bodemloze put en hij komt gewoon geen grammetje aan :x

Maar even serieus, ik heb niet het idee dat het echt zoveel goedkoper is hoor. Wel vind ik de diversiteit in fruit vele malen groter als in de supermarkt en ik vind het gewoon gezellig lekker rondstruinen, koop zelf weleens een tas of bloemen of ook weleens een tuniekje of sieraden ofzo.

10. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier heb ik het idee dat het wel wat goedkoper is maar dat het nog minder lang goed is dan fruit wat ik in de winkel haal.

11. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    wij hebben hier geen grote markt, maar ik vind het echt niet
    goedkoper als in de winkel!
    ga er dus ook bijna nooit heen.
    alleen voor bv verjaardagskaarten of een keer een loempia.

hier is de fruitkraam de hele tijd even duur/goedkoop,
    wordt aan het einde dus ook niet goedkoper.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier in het dorp maakt het niet veel uit maar als ik in groningen naar de vismarkt ga is het wel goedkoper! Vooral dingen als paprika's enz.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Vroegah echt wel. Tegenwoordig ECHT niet!
    En fruit wat in de kou gelegen heeft en je dan meteen naar de warmte binnen haalt is idd sneller weg. ook fruit wat in de zomer in de warmte gelegen heeft is sneller weg. Ligt er dan uiteraard ook nog aan welk soort fruit. Zacht fruit (perzik, pruim) is sneller weg als hard fruit (appel, peer)
    Je kan het dan beter acclimatiseren in een bijkeuken of schuur waar niet of nauwelijks gestookt wordt.
    Zo ook met bloemen oid trouwens.
    Vroeger in Eindhoven ging ik veel naar de markt. Maar hier in Uithoorn niet meer. Het is allemaal even duur en sommige dingen zijn gewoon slechter.
    Het zou idd misschien lonen als ik om half 4 nog even ga maar dat past niet in ons schema en heb sowieso al geen zin in die drukte (kan ik nml erg slecht tegen).

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ooh heerlijk zo'n gebraden kippetje...:p halen wij weleens van de markt hoor... ze hangen gewoon aan het spit te braden dus kan nooit verkeerd zijn aangezien ze altijd heel heet blijven is er geen kans op bacterieen!
    nog nooit ziek van geweest hoor.... en ze kosten maar 4 euro hier!

15. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Nou, ik vind het op de markt dan wel niet goedkoper maar de groenteman die hier staat is kwalitatief echt veel beter dan de supermarkt. En de poelier heeft een prachtige gekoelde wagen en is wel veel goedkoper en beter dan de supermarkt. En de kaas is ook veel lekkerder. Dus ja, ik ga graag naar de markt maar meer voor de kwaliteit dan voor de prijs....

16. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik heb het over de niet gebraden kippies, maar de rauwe kippies en filettjes ieuwk sorry kan dr niks aan doen maar vind het zo onhygienisch als de pest :)

17. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Geloof me, er zit een heel goed koelsysteem in weggewerkt!

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    hier ook niet goedkoper, maar de groenteboer op de markt is stukken beter als de supermarkten hier.

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    nou, ik weet t niet precies... wat groente en fruit betreft zoals al gezegd werd aan t eind van de dag, bloemen ook... en op de haagse markt zie je bijvoorbeeld ook kraampjes met dingen als douchegell en shampo en zo die zijn dan wel goedkoper. maar ik kom er niet vaak, op de fiets (is een gewilde) zet ik m liever in de stalling dus dan moet je al dokken haha! En heb weinig tijd erheen te gaan. Bovendien, bij kruidvat/trekpleister e.d. hebben ze ook geregeld goede aanbiedingen voor shampoo en wasmiddel en zo. Kleding koop ik er niet, had voor ons dochtertje in t begin 2 pakjes gekocht, 1 keer wassen en het begon al te pluizen!

20. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik ga hier in dh niet naar de markt..

Je kan er niet eens normaal lopen..
    Maar het scheelt hier wel groente/fruit vlees koop ik er nooit vind ik niet zo fris :)

Deel Deze Pagina