Even een vraag die me al een paar dagen bezighoudt. Wel of geen blog beginnen? Het zit namelijk zo dat sinds ik in het ziekenhuis lig ik ontzettend veel berichtjes en belletjes krijg met de vraag hoe het gaat met mij en de kleintjes etc. Heel fijn dat iedereen zo meeleeft en oprecht benieuwd is hoe het ervoor staat, maar ik merk dat ik er zelf helemaal gek van wordt om 20x per dag hetzelfde verhaal te vertellen. Goede vrienden en familie worden natuurlijk wel elke dag op de hoogte gehouden, maar verder kan ik niet iedereen iets laten weten. Nu stelde een vriendin voor om een blog op internet te beginnen, dan kan ik elke dag een stukje schrijven waarmee collega's, vrienden en kennissen op de hoogte worden gehouden. Alleen nu twijfel ik in hoeverre een blog een goed idee is. Heeft iemand hier een blog gemaakt (hoeft niet persee in deze situatie te zijn) en vind je het handig om daarop je verhaal te doen? En welke site is dan geschikt om een blog te beginnen? Alvast bedankt voor de tips!
Kan je altijd doen toch.. Je vriendin heeft helemaal gelijk, je hoeft alleen maar de link van je blog in jouw profiel te plaatsen (facebook,whats-app noem maar op) en klaar.. Lijkt mij ook vervelend om telkens van begin tot eind te herhalen.. & heel veel beterschap! *geeft een roosje*
Dat heb ik ook en dat bevalt op zich wel; er is alleen 1 nadeel. De mensen die ik als goede vrienden beschouw - die lezen het zodat ik weinig nieuws over ons kind te vertellen heb en de mensen waar ik bijna geen band mee heb vragen het toch wel omdat ze te lui/beroerd zijn om de site bij hun favorieten te zetten en bij te lezen. Zo geïnteresseerd zijn ze dan ook weer niet. Pfffffff Mja, IK vind het leuk om te doen, en wat een ander daarvan vind zal mij ergens ook een zorg zijn. Ik doe het dus niet om de lezers (al sta ik wel altijd enthousiast te stuiteren van leuke nieuwe reacties). Soms lees ik van mensen: ja ik heb je blog gelezen, leuk ! Wanneer komt er weer een nieuwe update? Waarvan ik in eerste instantie dacht: joh, ik zag anders geen reacties staan en daarna denk ik: schrijf je dan in voor de mailinglist, dan zie je het vanzelf, maar dat zie ik hier anders ook niet in mijn paneeltje. Dus als je het echt doet om collega's, familie, vrienden en random personen om een wisselwerking terug te krijgen; doe het niet. Vind je het leuk om te schrijven en te bloggen op zich, dan is het echt een aanrader!
Een blog is een prima idee, maar ik zou dan wel een variant kiezen die je kan beveiligen met een wachtwoord. Op die manier kun jij beslissen wie er wel en niet meeleest. Je kan ook 1 vaste contactpersoon aanstellen en die per mail of telefonisch op de hoogte brengen. Dan kunnen de mensen die graag willen weten hoe het gaat contact opnemen met de contactpersoon. Mijn oma gebruikte deze methode als het niet goed met haar ging (in de tijd dat er nog geen internet was). Daarnaast stelde de contactpersoon ook het bezoekschema op. Sterkte meid!
Lijkt mij een goed idee, zo'n ziekenhuisopname, en dat weet ik uit ervaring, kan al slopend genoeg zijn. Laat staan dat je keer op keer hetzelfde moet gaan vertellen. Zo houd je iedereen gewoon in één keer op de hoogte.
Blogspot werkt fijn en evt ook mobiel. Met andere geen ervaring. Je kan hem volgens mij als je echt zou willen zelfs afsluiten met een wachtwoord zodat niet iedereen mee kan lezen maar alleen de mensen van wie jij dat wilt! sterkte!
De meeste bloggers die ik persoonlijk ken hebben meer met WordPress maar wanneer ik zo'n WordPress blog open loopt het vaak vast. Mij lijkt Blogspot (is nu onderdeel van Google las ik) wat fijner.
Ik zie aan je onderschrift dat je een behoorlijk spannende tijd beleeft, dus ik zou misschien ongeacht of ik het verhaal 20x zou moeten vertellen zowiezo en dagboek of blog bijhouden. Ook voor je kids, die willen waarschijnlijk later ook het verhaal horen. Er schijnt een blog te zijn die je daarna ook als boek kunt uitprinten. Weet even niet meer welke. Veel sterkte en succes!
Bedankt voor de tips allemaal! Ik zit nu te twijfelen tussen blogspot en babysite. Even kijken welke het makkelijkst in gebruik is (ben niet zo een computerwonder). Is het trouwens niet zo dat je bij blogspot de foto's kunt kopiëren? Want dat zou dan wel een reden zijn om het niet te doen, moet er niet aan denken dat er een of andere gek de foto's van mijn kinderen overneemt.
Lekker van je af schrijven en de link aan mensen geven waar je het mee wil delen. Ik ben pas ook begonnen; het begin van de zwangerschap en zo naar het einde toe. Alleen de hoogtepunten en ik heb ook ruimte voor foto's gemaakt voor als de kleine er is. Ik ben van plan om daar alles een beetje bij te houden met verhaaltjes, als een soort van dagboek voor ons meisje als ze groter is. Ik heb een website gemaakt bij Wix, die hebben ook blogtemplates. Alles in het Engels, maar erg makkelijk om te bewerken naar jouw smaak EDIT: Bij Wix kun je de foto's niet stelen als lezer. Tenzij je een screenshot maakt en het plakt en knipt in een foto bewerkingsprogramma, maar dat geldt voor alle websites.
Dan zou ik een wachtwoord op je blog zetten en deze alleen geven aan de mensen waarvan je wilt dat ze het lezen
Je kan ook op facebook een gesloten groep aanmaken waarbij jij bepaalt wie je toelaat en daar je verhaal doen.
Foto's kopieren van een site kan altijd, of de foto's nu wel of niet beveiligd zijn, iemand kan altijd een screenshot maken. Dus dan kun je beter een blog achter een wachtwoord maken. Ik werk met blogspot en dat gaat echt prima maar als je alleen mensen in je omgeving op de hoogte wil houden zou ik eerder nog elke paar dagen een mailtje sturen ofzo.
Heb toch maar een blogsite aangemaakt. Gewoon via babysite.nl werkte makkelijk en je hebt ook niet te veel opties (ben daar namelijk toch niet handig in). Ik ben ook alleen maar van plan om de tijd in het ziekenhuis nu en na de geboorte van de kleintjes op te schrijven en als ze thuis zijn is het niet meer nodig. Wie weet wil ik dan nog steeds wel blijven schrijven maar ik zie het nu gewoon meer als iets praktisch dat niet iedereen de hele dag door aan de telefoon hangt. Vooral ook dat als er iets is ik mijn man moet kunnen bereiken, en dan zal je net zien dat de lijn al bezet is.
Het lijkt mij in jouw situatie absoluut handig. Je kunt altijd zien hoe het je bevalt. Ik blog al heel lang bij blogspot en dat werkt heel simpel.
Mijn oudste dochter is geboren met 29.6 wk en we hebben voor haar inderdaad een blog gemaakt waar we bijna elke dag wel een update en foto's op plaatsten. Zo hoefden we niet iedereen apart op de hoogte te houden want daar hadden we helemaal geen tijd en fut voor. Het is ook een mooie herinnering voor later om de reacties terug te kunnen lezen etc. Veel sterkte en hopelijk blijven je meisjes nog een aantal weken zitten!!