Ik wil graag een jurk bestellen bij alie express. Heeft iemand hier ervaring mee. Weet iemand ook de eventuele kosten van duane en btw daar lees ik ook veel over. De jurk wordt gemaakt in china. Klinkt allemaal wat link maar ik overweeg de gok.
mn zusje koopt veel via ali express. ze is er iig nog nooit door de douane uitgepikt maar ze zorgt ook voor kleine pakketjes waarvan de kosten niet te hoog zijn. hou er rekening mee dat de maten nog al verschillen en lastig te schatten zijn. en de levertijden kunnen erg varieren. zo heeft mn zusje sommige dingen binnen 2 weken in huis maar het kan zo oplopen tot 3 maanden. kwaliteit is ook zeer wisselend. kan ook niet anders voor die prijs. varieert van kwaliteit zeeman tot h&m en beter. dat is altijd een gok. veel dingen die je bij de zeeman en H&M ziet, komen ook op ali express voorbij. zo heb ik nu een sweater van mickey mouse voor 5 euro terwijl exact dezelfde voor 30 euro bij disneyland parijs hangt
Net als bij Ebay valt de kwaliteit, maat en levertijd vaak tegen. Hier kan je berekenen wat je aan invoerkosten kwijt bent. Onder de 22,- euro betaal je niks. Invoercalculator | Bereken invoerrechten en inklaringskosten bij het importeren
Hou er rekening mee dat bijvoorbeeld xl in China bij ons maatje 40 is. Zorg dat ze op het pakket "gift" zetten en een lage waarde en dan hoef je helemaal niets te betalen aan douane kosten.
Ik heb er een aantal maanden geleden 4 shirtjes besteld voor mijn dochtertje, bij 4 verschillende leveranciers. Ze kwamen allemaal binnen 2-3 weken binnen, zonder douanegedoe, maar 2 van de 4 waren wel veel te groot! Toen ik dat bij de aanbieders aangaf heb ik bij 1 een gedeelte van het geld terug gekregen en de ander ontkende dat hij te groot was.. (??). Ik weet niet of ik het nog eens zal doen..