Pijnlijke buik bij ver lopen

Discussion in 'Zwangerschap' started by ester77, Nov 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Ik heb nu sinds vorig weekend dat ik spontaan een pijnlijke of ongemakkelijk en onrustige buik kreeg terwijl ik steeds op stond van de bank. Ik voelde op dat moment dat mijn buik onrustig werd en niet prettig aanvoelde. Daarna ben ik een stuk gaan lopen en terwijl ik liep voelde ik mijn buik steeds meer aanwezig, bij elke stap voelde het alsof ik even rustiger moest lopen want dan kwam er een bepaalde spanning op mijn buik. Ik kon hierdoor moeilijk lopen. De rest van de dag heb ik hierom rustig aan gedaan en zelfs met in huis lopen voelde ik mijn buik reageren. Vandaag weer even een stukje in de stad gelopen en kreeg al lopende weer 'last' van mijn buik. Ook vannacht was mijn buik onrustig. Ik weet niet of dit nu een 'harde' buik is of het mijn banden zijn.

Ik voel me er in elk geval niet erg fijn bij en ben op zoek naar herkenning. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit nooit gehad. Mijn zoontje is wel 3,5 week te vroeg geboren en ik heb nooit pijnlijke weeën (ik ha d ongemerkt al 7 cm ontsluiting bij wat kramp wat niet herkend werd als zijnde echte weeën) gehad, dus vind ik het moeilijk om pijn te definiëren..

Dus ja, ervaring en zo ben ik naar op zoek...

Morgen naar de gyn. Ik zal dit dan ook bespreken, groetjes! :D

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik herken het wel. Bij mijn zoontje had ik het alleen op het einde, maar nu heb ik het al een paar weken. Lijkt een harde buik, maar het is bij mij meer hoog hard, bij mijn maag/ribben, zeg maar. Harde buik zou echt je bm hard moeten zijn.

Vorige zws werd er gezegd dat het hyperventilatie kon zijn, dus gewoon een foute manier van ademhalen, waardoor je lichaam even protesteert. Heb het hier ook wel als mijn darmen van streek zijn.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Ik krijg het dan soms ook een beetje benauwd.

4. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Ik herken dit wel, had laatst flink de badkamer gesopt en toen kreeg ik op een gegeven moment ook last van dit gevoel. De dag erna was het minder en ik dacht eens even lekker een stukje te gaan wandelen na het kerkhof heen en terug, daar wat sneeuwklokjes geplant en toen weer terug. Onderweg voelde ik het al, had beter niet kunnen gaan lopen. Ik heb hier vooral last van als ik voel dat mijn buik een groeispurtje maakt dan staat alles strak en moet ik gewoon wat gas terug nemen.

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik heb dit vanaf twee weken terug.. Toen ik net 24 weken was begon mn buik steeds als ik liep/fietste/zwaar tilde naar, pijnlijk en onrustig te voelen.
    Besproken met de verloskundige en ik moest me rustig houden, kijken of een warme kruik/douche en een paracetamol hielp. Dat hielp wel iets.

Nu lijkt het weer wat minder te worden, al moet ik me voor mijn gevoel nog steeds fysiek een beetje rustig houden. Maar ik begin nu te denken dat het misschien door een groeispurt kwam omdat het nu weer minder lijkt te worden.

Vorige zwangerschap heb ik dit ook niet gehad dus maakte me er eerst best zorgen om.. Hopelijk is het gewoon een buik die moppert om een groeispurt ofzo :)

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik heb ook gehad rond de 22-24 weken.
    Herkende het ook niet van mijn eerste zwangerschap.
    Nu weer nergens last van. Het trekt vanzelf weer wat weg om even later waarschijnlijk weer een beetje te komen. Lekker je rust nemen op de momenten dat je er last van hebt.

7. AzA

AzA Niet meer actief

Ik herken het ook. vanaf 20 weken ong erg last van. Het is er met vlagen en idd met lopen voelt het het meest ongemakkelijk. Ik denk dat het ook groeispurt/banden zijn. Ik heb niet het idee dat het een harde buik is. Vk gaf ook aan dat mn buik gespannen aanvoelt en dat het niets ernstigs is. Maar gewoon vervelend. Nou dat is het idd.... :(

8. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hier nog iemand die het herkend. Ik heb dat al een aantal maanden. Zover ik weet kan dit verder geen kwaad en hoort het er bij.

9. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

Jun 12, 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik heb het ook, ik loop ook alleen nog maar kleine stukjes (tot groot ongenoegen van de hond haha). Ik had het eens gegoogled en daar kwam ik eigenlijk uit bij bandenpijn, al krijg ik ook wel eens harde buiken tijdens het lopen. Van fietsen krijg ik het soms ook maar bij lopen heb ik er meer last van.

10. Ior

Ior Niet meer actief

Ik herken je verhaal heel goed!! Ik heb het na ongeveer 200m lopen. Heeeeel irritant. Zelf denk ik dat dit de banden zijn. Heb er ook bekkenpijn bij dus nu wel 50% ziektewet om meer rust te kunnen pakken. Lekker een dag winkelen zit er dus helaas niet meer in

11. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Daar heb ik egenlijk bijna de hele zwangerschap last van gehad, moest daarom laten controleren op blaasontsteking maar dat was het niet. Mijn buik voelde altijd hard aan. Bij harde buiken nog net iets harder ;) Lopen en bukken was erg onprettig en het voelde als een strakke band onderin mijn buik die steeds werd aangetrokken.

12. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Ik herken het ook. Soms zelfs zo erg dat het ongemakkelijk voelt om met een 'rechte' rug te lopen en dat ik 'm liever krom hou. Loop ik daar als oud vrouwtje (maar dat doe ik alleen in m'n eigen huis haha). Ik hou sindsdien wel meer rust en dat helpt iets.

Ben wel benieuwd wat je gyn morgen zegt. Laat het even weten!

13. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Fijn zoveel herkenning te lezen :)
    Vandaag bij de gyn en geweest en zij was erg duidelijk. Goed naar mijn lichaam luisteren, zijn waarschijnlijk toch harde buiken en daarmee geeft mijn lijf aan even rustig aan te doen.
    Ik werk nu 50 % en dat is ook beter, vind het best pittig.

14. daantje034

Dec 19, 2012
    55
    0
    0
    momenteel zo weinigmogelijk :)
    omgeving utrecht
    Ik merk het ook met lopen hoor , en soms echt het gevoel
    OF er flink wat dwars ligt en ben pas 25 wk !
    Ik ga smiddags ook even liggen , want ben zo moe pffff

Idd gewoon naar je lichaam
    Luisteren en laat de boel
    De boel maar even

15. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Herken het ook.
    Ik draag nu een buikband als ik aan de wandel gaat op advies van mijn bekkenfysio.
    Niet het idee dat het hierdoor stopt maar wel schokdempend zeg maar hihi

16. ester77

ester77 Actief lid

Sep 6, 2009
    127
    0
    0
    Ik heb hierom ook een buikband gekocht, ik was er geen fan van maar draag het nu onder mijn kleding ter ondersteuning inderdaad. Merk dat ik bij deze volgende zwangerschap veel sneller reactie krijg van mijn buik, althans in mijn herinnering ;)

Share This Page