Robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door mm7, 8 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Heeft er iemand een robotstofzuiger? Zo ja, wat is de ervaring? Werkt het echt? En welk merk is goed?

2. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ah ik lees mee!
    Ben er ook al even over na aan het denken.

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja het lijkt me zo handig, ik stofzuig hier elke dag ivm 2 kinderen en 2 katten. Ik neem aan dat je natuurlijk 1x per week alles even goed moet doen met je normale stofzuiger, maar als de rest van de dagen het met een robotstofzuiger kan, die ook echt wel een beetje overal kan komen, dan lijkt me dat ideaal.... ben zo benieuwd of er iemand hier ervaring mee heeft..

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Ja, wij hebben er 1, ik weet eigenlijk niet welk merk, er staat Agait op en hij is geel, was destijds ergens een aanbieding, maar of dat ook het merk is? Stom, nooit echt op gelet.

Het is een handig dingetje voor erbij, maar geen vervanger voor een gewone stofzuiger, want een stuk minder krachtig. Maar voor dingen als kruimels en zo, en om tussendoor even een rondje door de kamer te laten maken is het een leuk ding. Toen ik tijdens mijn zwangerschap te ziek was om ook maar iets te doen in huis kwam hij met name erg van pas.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de iRobot. Het bevalt ons prima! Hij is wel langer bezig dan je zelf bezig zou zijn. Maar hé, wa kan het mij schelen hoe lang de robot-slaaf errover doet om te stofzuigen terwijl ik lekker de stad in ga of sta te douchen.

Wij hebben een tegelvloer en die is gewoon netjes schoon zodra Botje zijn werk heeft gedaan. Hij kan overal bij, op één klein hoekje na waar wat kabels liggen. Daar gebruiken wij de virtuele muur voor. En met de kerstboom was het even onhandig, wat we wisten niet hoe hard of zacht hij daartegen zou botsen, dus die hoek zetten we ook steeds even af.

Houd er wel rekening mee dat je naast de robotstofzuiger toch altijd nog wel een gewone stofzuiger nodig hebt, al is het maar een kruimeldief ofzo. De trap, tussen de kussen van het bankstel en (afhankelijk van de kamer) vervelende hoekjes zul je nog wel zelf moeten doen.

Ik vind het een fijn ding, zeker met de kleine gup die veel op de vloer kruipt. De robot gaat bijna elka dag even aan. Na het eten laten we hom wel eens lokaal onder de kinderstoel zijn werk doen. Maar dat is echt pure luiheid, want als ik stoffer en blik pak ben ik net zo snel klaar.

Al met al ben ik tevreden mens als ik weer eens het huis uit wandel om oets leuks aan het doen terwijl mijn drie slaafjes (stofzuiger, vaatwasser en wasmachine) de rotklusjes aan het doen zijn. :D

6. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Mijn vriend heeft er ook een en is er dik tevreden over. Hij zet hem voornamelijk s'nachts aan. Op de timer dus als je s'morgens opkomt is alles weer schoon. Het is inderdaad geen vervanger voor een gewone stofzuiger, hoekjes enz zul je een keer in de zoveel tijd zelf moeten doen. Enuh tja je kunt het een naam geven, mijn vriend noemt het een haar en het heeft dus een vrouwennaam. ;)

Die van hem is van het merk roomba.

7. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik zag ze bij de Aldi en op de doos stond een vrouw die heerlijk relaxed zat te lezen, terwijl de Robotstofzuiger de kamer door 'zoefde'. Wij vroegen ons meteen af of die dingen net zoveel herrie maken als een gewone stofzuiger, want dan zit je nog niet echt rustig. Of zijn ze veel stiller?

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zie dit net toevallig in mn mailbox. Heb geen idee of het een goed merk is? Hoeveel heeft die van jullie gekost?
    Roboduster: bespaar 55%

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik lees ook even mee, wel een minpunt dat hij geen trappen doet haahaha

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja hoor, alleen doet ie dat maar één keer :D. Haha.

Ik lees hier en daar dat het geen vervanger is voor de stofzuiger. Wij gebruiken de stofzuiger dus alleen nog voor trap, bank en hoekjes (bv achter audiokast.) Maar we stofzuigen nooit meer gewoon de hele vloer. Beneden dan, boven doe ik het nog wel gewoon zelf. Anders zou je het maar verleren. :p boven is het oppervlak ook minder en staat minder "lastig" meubilair om onder te zuigen. Maar als ze goedkoper zouden zijn, zou ik er misschien ook nog wel één voor boven willen.

11. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente

Deel Deze Pagina