kinderen en hitte

Discussion in 'Mama en gezin' started by kwebbel1984, Jul 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Morgen word het hier waarschijnlijk rond de 38 graden. Op de school van mijn dochter geld geen tropenrooster dus gewoon 2x naar school. S'morgens gaan ze met water spelen maar s'middags is het gewoon in de klas. Ze is 4 jaar en gaat aankomend schooljaar niet over. Ze zit ook pas 3 maaanden op school dus das logisch. Ik heb aan de juf gevraagd wat ze deden of eat te doen met deze hitte. De juf zei dat ze er niks over mocht zeggen. Ik vroeg haar wat ze dan als moeder zijnde zou doen en toen zei ze dat ze haar kinderen dan in het zwembad zou doenmaar ik twijfel zo. Wat zouden jullie doen naar school s' middags of thuis houden?

Zaterdag word het natuurlijk nog warmer en ik wilde graag naar het water. Ik wilde dan vroeg gaan en lekker een hele dag blijven met de kinderen van 4 en bijna 2. Nemen dan een campingbedje mee een strandtentje en wil kijken voor een parasol. Mijnman vind dat we beter niet kunnen gaan omdat de buren dat zeggen die hebben gezegd dat we beter thuis een badje kunnen opzetten en de hele dag thuis blijven. Wat zouden jullie doen. Ik ben nu 34 weken zwanger en is waarschijnlijk de laatste keer dat we dit jaar naar het strand kunnen. Het is een uurtje rijden dus voor een paar uurtjes wil ik niet gaan. Dan sleep ik de spullen mee voor maar even.

2. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Kind gewoon naar school laten gaan. En zaterdag naar het water.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Met zulk weer zou ik d'r lekker thuis laten smiddags. Ze is niet leerplichtig en het wordt niet zo vaak zo warm. Sochtends wel gewoon laten gaan :) je kunt haar zelf ook vragen natuurlijk.

Hmm hier geen dagjes uit naar zwembad/strand. Vindt het daarvoor echt te warm 😅 lekker thuis met water

4. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

Dec 9, 2014
    1,484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon naar school. ..
    Wij stonden vroeger ook niet altijd (en uiteindelijk helemaal niet meer ) te springen om naar school te gaan.. en eerlijk gezegd heeft dat wel met een bepaalde mentaliteit te maken.. een kind moet leren dat school niet alleen een plicht is, maar dat het een doel heeft, nut heeft.... en dat is iets wat ouders overbrengen.

Al snap ik je helemaal hoor en zou ik zelf ook wel flink balen voor mn kind als het met dit weer naar school moet... en het is vreemd dat er bij wijze van 100 scholen tropenrooster hebben en 2 niet. ... dat mogen ze allemaal zelf bepalen, dat weet ik.. maar het zou fijn zijn als dat wat breder getrokken werd (per gemeent of iets dergelijks )

5. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Lekker thuis laten!
    En ik zou zaterdag niet naar het strand gaan, veel te heet!
    Zand is te heet en waars. Druk met jongelui..
    Nee zit liever in de tuin met badje, schaduw, lekker koel huis met alles bij de hand!!
    Maar dit is mijn mening!!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zaterdag zou ik lekker thuis blijven, geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om op sleeptouw te gaan naar een snikheet strand met deze hitte.

Wat betreft school zou ik het gewoon aan je dochter zelf vragen wat ze wil, of ze thuis lekker in het zwembad wil of dat ze lekker naar school wil. Hier ook geen tropenrooster, gewoon om 8.30 naar school en om 14.30 weer uit maar hier mogen alle kinderen morgen waterpistolen en waterballonnen mee brengen dus ja ik weet wel wat ze morgen op school gaan doen hier :D.

7. penseel

penseel Niet meer actief

In de middag thuis lekker in het bad.

Ben geen stand ganger en al helemaal niet met kinderen.
    ...

Hier morgen ook water pret opv school.
    Zoon heeft wel tropenrooster op school en vrijdag sportdag afgelast.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Met 4 jaar zou ik haar rustig een dagje thuishouden. Zaterdag naar het strand oid zou ik niet doen.

9. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik sluit me hierbij aan

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik laat mijn dochter alleen 's ochtends naar het kdv gaan. 'S middags blijft ze thuis. Veel te warm. Ik heb haar dan liever thuis waar ik zeker weet dat ze uit de zon blijft en voldoende drinkt.

Zaterdag strand zou ik niet doen. Ook al heb je een parasol, op zo een open ruimte is het verstikkend heet en vast ook heeeeel erg druk. Maar als jij wilt gaan moet je dat gewoon doen natuurlijk ;)

11. ejra

ejra Bekend lid

Sep 3, 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter zit sinds maart in groep 1 en zal dus ook een jaartje in groep 1 blijven. morgen ochtend gaan ze gewoon naar de klas maar in de middag gaan ze buiten met water spelen. ik laat haar gewoon naar school gaan dat wil ze zelf ook graag. het is ook best koel op school en ze mogen onbeperkt drinken in de klas.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,421
    446
    83
    Limburg
    Strand zou ik zeker niet doen, veel te druk. Met zo'n weer gaat half Nederland. Zou ook kiezen voor badje thuis.
    Verder zou ik haar de middag ook gewoon naar school laten gaan, rond die tijd is het toch te warm buiten.

13. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Onze dochter moet morgenmiddag naar de peuterspeelzaal. Maar wij houden haar thuis. Vermoed dat meer ouders hun kind thuishouden.

14. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Me kind is 5 hou ik lekker thuis ajuuu ermee ze laten kinderen in de hitte gewoon buiten spelen

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ons zoontje gaat naar de psz maar dat is tot half 12. De ergste hitte komt erna pas.
    Ik zou haar een halve dag naar school laten gaan en verder lekker thuis. Strand word immens druk. Zullen ook wel files zijn. Neeeeh lekker thuis :)

16. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

Mar 23, 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Kids gaan morgen ook heel de dag naar de kleuter school. Ze gaan ook nog met water spelen. Na school naar zwemles dus blijven we gelijk in t buitenbad hangen. Zaterdag is er geen haar op mijn hoofd die buiten wil zitten met mijn zwangere lijf. T is al erg genoeg dat ik tot 1 uur moet werken in de hitte zonder airco en lange kleding. Daarna snel nar huis en in de douche. Binnen filmpje op zetten en in de avond buiten afkoelen.

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Thuis houden en thuis blijven ;) . Met dit weer is het best een risico. Verbranding, uitdroging. En daarbij lastige mensen misschien op het strand met alcohol wat al sneller verkeerd valt. Verder zijn mensen vaak wat gepikeerder na wat meer zéér warme dagen...
    Nee, ik zou niet naar het strand gaan ;) . Zeker niet als ik een uur zou moeten rijden en -hoe vroeg je ook gaat- je waarschijnlijk nog in de file komt te staan ook met 2 kleintjes.

18. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,300
    2,568
    113
    Ik zou echt niet naar het strand gaan. Echt verliefd te heet.
    Vooral als je weggaat is het echt bakheet.
    Moet er niet aan denken dan twee kleintjes over dat zand te zeulen als ik zelf 34 weken zwanger zou zijn.
    Hele dag in het water zit je ook niet met die kleintjes.

19. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Lekker thuis laten!

A. ze is niet leerplichtig.
    B. het is veel te warm
    C. ze zit -als het goed is- haar hele leventje nog op school. Dus ik zou het er nu nog even van 'nemen'.

Ik vind het nogal Spartaans om met deze temperaturen te zeggen van: ga maar gewoon lekker naar school. Als naar school gaan iets is wat 'nut' heeft en feitelijk gezien leuk moet zijn en erbij hoort, dan is met 40 graden in een lokaal zitten al snel een boodschap dat naar school gaan wel degelijk een zwaarwegende verplichting is.

Daarnaast vraag ik me af of het sowieso wel gezond is om die kleintjes met zulke temperaturen in een lokaal te stallen.

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ik zou haar Smiddags thuis laten.
    en zaterdag lekker thuis blijven of naar een zwembad

Share This Page