Blokhut/schuurtje aanschaffen, waar op letten? Tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 23 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Onze schuur moet vervangen worden en we zijn ons aan het oriënteren op van die blokhutten. We hebben een mooie blokhut gezien naar wens en budget. Er ligt al een betonnen vloer waar de schuur nu staat, dus volgens ons kan het er zo opgezet worden.
    Verder hebben we geen idee waar we op moeten letten, en mijn man is absoluut geen klusser.

Hebben jullie nog tips voor ons?

Alvast bedankt :)

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

- De levertijd is best lang...

- Zelf in elkaar zetten met bouwtekening

- Als je hem laat impregneren moet je hem eerst een paar weken laten rusten zodat het goed in kan trekken. Het mag dan ook niet nat worden.

- De bodem moet er al liggen (dat heb je al, dus toppie!)

Dat zijn de dingen die ik onthouden heb van mijn schoonvader. Hij laat een blokhut komen en daar heb ik het met hem over gehad :D

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dankje!

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij hebben hem meteen geimpregneerd hoor!

Het in elkaar zetten kan wel even lastig zijn, sowieso met zn tweeen doen. En de deur moet je echt wel even kunnen met die scharnieren.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zou er op letten dat de deur tot op de grond komt. Die van ons heeft eerst nog een soort balk en daarop komt de deur pas. Met fietsen die er steeds in en uit moeten is dat best wel onhandig...

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja bij ons ook! Maar dat kan niet anders toch?

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Mijn ouders hebben in Wijchen volgens mij een garage van hout gekocht.
    Het bedrijf is hem komen plaatsen,en het hout was al geimpregneerd.
    Ik lees dat je man geen klusser is,ken je iemand in vriend of familie kring die kan komen helpen?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #8 Devilschase, 25 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2015
    Zorg ervoor dat de blokhut op getectyleerde balken wordt gezet. Als het regent en de grond wordt eromheen nat kan dat op den duur, zelf na impregneren, gaan verrotten aan de onderkant van de balken van de blokhut.

De onderkant van de blokhut, dus echt waar hij op staat, kan je namelijk niet elke 2 jaar impregneren en wordt vaker nat dan het andere hout.

Wij hebben de blokhut op getectyleerde balken gezet. Zo zij we er in ieder geval zeker van dat de onderkant niet gaat verrotten.

Zorg er ook voor dat er een goede dakbedekking opzit en genoeg luchtroosters en een goede dakgoot is ook handig.

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb er trouwens een met twee deuren, ideaal, hele grote ingang.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Die hebben wij ook ;) Zelfde kleur ook.

edit, nee hij is breder er zit nog een raam rechts.

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bedankt nog voor jullie tips. We hebben iniddels besteld. We hebben hardhouten fundamentbalken gekozen. Dakgoot doen we zelf inderdaad, die van onze oude schuur is goed.
    Volgensmij komt het helemaal goed.

We hebben deze:

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina