Nu ons meiske bijna 6 maanden is wil ik langzaam gaan afbouwen met bv. Ze krijgt nog helemaal niks van bijvoeding..ook dit wil ik gaan geven als ze 6 maanden is. De 23ste moet ik naar het cb, maar eerlijk gezegd heb ik niet zo'n vertrouwen in hun hulp met afbouwen ..(wel van de vpk maar ik moet helaas bij de arts zijn) Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken? Het schema is nu ongeveer zo: 8.00 u bv 12.00 u bv 16.00 u bv 20.00 u bv 23.00 u bv En dan komt ze 's nachts ergens tussen 3 en 4 meestal ook nog voor een voeding. Alvast bedankt! Groetjes Chantal
Hoi, misschien kun je ff op onze website kijken, staat een enorm artikel over afbouwen, zie borstvoedingslijn - Borstvoeding Welkom bij afbouwen. Scheelt mij een hoop typewerk : ) Succes en stel gerust meer vragen als artikel te vaag is! groetjes Kirsten
Hoi Kirsten, Bedankt voor je reactie (en de link). Ik heb het even door gelezen. Het eerste stukje lezen deed me wel goed. Het is dus gelukkig heel normaal dat ik er wel moeite mee heb. Ik heb dan wel besloten om te stoppen, maar af en toe heb ik toch wel moeilijk met dat besluit en twijfel ik of ik wel moet stoppen Maar goed daar ging mijn vraag niet over. Het is me wel duidelijk alleen heb ik nog een klein vraagje. Hoe lang moet er tussen zitten voordat ik een andere voeding weg laat? Groetjes
Hoi, luister naar je lijf ipv van aantal dagen ofzo, als je borsten geen stuwing meer hebben en harde plekjes enzo, kun je naar de volgende voeding. en ja, afbouwen ook al wil je zelf is best emotioneel!! Hang in there, als je het rustig afbouwt is dat voor jullie allebei prettig. groetjes Kirsten
Dank je. Het zal toch altijd wel moeilijk zijn om te stoppen..of het nu na 6 maanden is of na een jaar! Daar moet ik even doorheen. Morgen gaan we haar 6 maanden vieren met een potje fruit. En dan gaan we maar eens langzaam beginnen met afbouwen