Beste, Ik heb een dochter van 7 weken. Ze is een kleintje (52cm, 3,5 kilo), geboren met 39 weken dmv geplande keizersnede ivm stuit. Ik geef nu 6 voedingen borstvoeding. Daarbij geeft ze heel veel melk terug. Ze is wel een tevreden baby ondanks het spugen (en krampjes). Ze is een onrustige drinker (gulzig). Ik heb alle voedingshoudingen geprobeerd. Ze boert heel moeilijk (niet). Of ik haar nu 30 minuten of 2 uur rechtop hou...er komt altijd melk terug. Bedje staat al omhoog etc. Nu ben ik gaan kolven om te kijken wat ik aan voeding heb...150ml in 10 minuten.... Volgens mij krijgt ze teveel binnen (maar ze groeit matig...ga iedere week naar consultatiebureau). Ik heb voorheen 1 borst aangeboden maar daar zat teveel tijd tussen voor de andere borst. Nu vind ik het zelf fijn om twee borsten te geven..10-15 min per borst. Nutriton levert tot op heden alleen maar verstopping op (gevolg, ontroostbare baby). Heb je een advies voor mij mbt de borstboeding?
hoi blokvoeden kan inderdaad uitkomst bieden in deze situatie, het gaat erom dat ze de vettere achtermelk gaat drinken. Probeer gedurende 4 uur achtereen dezelfde borst te geven als ze wil drinken. Als dat voor je andere borst te lang duurt probeer je daar de spanning eraf te masseren, liever met de hand dan met de kolf. Wat je daarnaast kunt doen is voor de eerste keer in die 4 uur voeden, de toeschietreflex opwekken en de melk die dan snel toestroomt in een doek opvangen, pas daarna leg je haar aan. Probeer je haar min of meer rechtop te laten drinken, of jijzelf half liggend met haar op je buik, dat kan helpen tegen de onrust. Lees ook eens het volgende: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Productie verkleinen - Hyperlactatie tijdens de lactatieperiode Succes! Mirjam