Ik zit met het volgende: Mijn zoon (bijna 6 weken oud) krijgt per voeding slechts een borst aangeboden. Dit is ontstaan in de kraamtijd en dit ben ik zo blijven doen. Hij heeft hier ook echt genoeg aan (volgens het CB zou hij zelfs wel minder voeding mogen, want hij groeit hard genoeg. Overigens voed ik op verzoek). Nu is het echter sinds een paar dagen zo dat mijn tsr heel sterk is. hij klokt de melk naar binnen, laat geregeld melk weglopen tijdens het drinken en verslikt zich steeds vaker. Zodra hij loslaat wordt hij in zin gezicht gespoten door mijn borsten (rechts heb ik er wat meer last van, maar links doet wel vrolijk mee met de pesterijen). Tussen de voedingen door heb ik niet spontaan last van lekkende borsten. Alleen als hij huilerig is. Ik heb geprobeerd om mijn zoon de stroom op gang te laten helpen om vervolgens de ergste stroom op te vangen in een hydrofiel. Dit lijkt even te helpen, maar naarmate de voeding vordert komt de sterke stroom weer terug. Nu wil ik gaan blokvoeden, maar heb hierover nog wat vragen: - hoe bepaal ik de lengte van de blokken? Begin ik standaard met blokken van 3 uur? - moet ik eerst mijn borsten leeg kolven voordat ik hiermee start (ik lees hier verschillende verhalen over) en wat is dan precies 'leeg'? - tot vandaag kolfde ik na de eerste voeding nog ongeveer 50cc uit de borst waaruit zl gedronken had om alvast wat te kunnen oefenen met de fles/voorraadje aan te leggen. Kan ik dit blijven doen of moet ik dit anders gaan doen? - als ik ga blokvoeden, hoe lang moet ik dit dan volhouden? Excuus voor het lange verhaal, maar ik hoop dat er mensen zijn die mij van advies kunnen voorzien. Ik vind het echt super om borstvoeding te geven, maar vind dit soort dingen af en toe nog best lastig. Als ik in mijn verhaal wat vergeten ben te vermelden, dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt voor het meedenken.
Hoi. Je kan nooit teveel borstvoeding geven! Hier zit geen maximum aan. Blokvoeden lijkt me in jou verhaal een goede optie: - Ik zou in jou geval in blokken van 3 uur beginnen gezien je productie en sterke tsr. - Niet vooraf leeg kolven voor je begint, dit stimuleert je productie nog meer en gezien je verhaal is dat niet nodig bij jou. Je kan dus gewoon beginnen. - Kolf in het begin de kant waar de baby niet drinkt af tot de borst comfortabel aanvoelt, dit om borstontsteking te voorkomen. - Als je een voorraadje wilt aanleggen. kolf dan alleen na de ochtend voeding na. - Blokvoeden heeft over het algemeen na 2 a 3 dagen resultaat. Groetjes Saskia