Baby wakker maken voor voeding 22.00/23.00 uur?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by fabjero, Oct 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fabjero

fabjero Lid

Sep 17, 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik zit met een vraagje. Mijn dochter is 8 weken oud ondertussen en krijgt borstvoeding wat ik langzaam ga afbouwen ivm werken. Nu krijgt ze twee keer per dag de fles met afgekolfde melk en sinds twee dagen de avondvoeding van 19.00/20.00 uur flesvoeding Friso standaard. Het is me opgevallen dat ze na de voeding ban 19.00uur meestal 4 of 5 uur doorslaapt dus dan rond 0.00/1.00uur komt.
    En dan weer om 4.00/5.00 uur komt. Kan ik ze beter rond 22.00/23.00uur wakker maken zodat ze daarna langer slaapt of zo laten? Voor mezelf zou het fijner zijn als ze wat later de fles krijgt en daarna langer slaapt maar wat us het beste voor haar?

Alvast bedankt,
    Groetjes Fabienne

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Als het voor jou handiger is om de fles wat later te geven, dan zou ik dat gewoon doen en kijken hoelaat ze dan weer komt in de nacht.
    Mogelijk dat je dan nog 1 nachtvoeding hebt, ipv 2.

Mijn zoontje drinkt om 23:00 de laatste, dan om 3 uur en dan weer rond 7 uur/half 8. Het is fijner voor ons, omdat hij nu maar 1 voeding heeft 's nachts.

Wij verdelen de avond en ochtend voeding en de nachtvoeding om en om. Zo kunnen we beide een aantal uren achtereen slapen.

De nachtvoeding gaat er vanzelf uitsluipen. Laat je dochter dit bepalen, ze gaat vanzelf langer slapen. Dan heb je de grootste kans van succes om die nachtvoeding eraf te krijgen.

Groetjes Saskia

Share This Page