Hoi meiden, Mijn eerste werkweek zit er bijna op ik hoef alleen morgen nog te werken .. Ik twijfel heel erg of het wel wat voor mij is, ik ben nu secretaresse bij Delta ( ziekenhuis ) .. Het is nog niet zozeer het werk op zich want dat gaat wel maar het vraagt geestelijk zoveel van je, er gebeurd zoveel en je bent continue met patienten bezig, en dan heb ik het niet alleen over rustige normale patienten ... Ik kan de knop niet omzetten dat dit niet gewoon standaard publiek is wat ik gewend ben maar dat het patienten zijn die bv alcohol/drugs etc problemen hebben, of geestelijk niet goed zijn, er zitten zware patienten tussen maar ook wel lichte maar toch ... En buiten dat kan ik er ook niet aan wennen dat het voor 32 uur pw is, ik snap echt niet dat ik voor zoveel uur ben gaan werken, oke het salaris is goed maar het is to much.. Ik durf het eigenlijk niet op de zaak te zeggen omdat het pas mijn eerste week is ... Ik wil het ook wel gewoon een maandje minimaal proberen maar iets weerhoud me .. Wat moet ik nou doen ? ik voel me nu zo ongelukkig ..
ik zou het zeker bespreekbaar maken, ook dat je het zwaar vindt en dat 32 uur toch wel tegenvalt. zou het een optie zijn om 24 uur te werken daar? zou je dat beter bevallen? wees maar zo eerlijk mogelijk, anders heb je alleen jezelf ermee, deze situatie is ook niet goed voor je en niemand weet hoe je je voelt tenzij je het zegt heel veel sterkte!
Ik denk dat 24 uur geen optie daar is want de vacature was toen voor 32 a 36 uur pw en ik heb toen gezegd dat ik absoluut geen 36 uur wilde werken ... Ik dacht dat ik 32 uur wel aankon maar ik mis mijn ventje en ik voel me een slechte moeder dat ik nu ineens 32 uur werk ( ik bedoel dit niet slecht tegenover moeders die dus wel gewoon 32 uur pw werken, dit zijn puur mijn eigen gevoelens )
Hallo, Uit je verhaal begrijp ik dat je secetarrese bent...zelf werk ik ook in het ziekenhuis maar heeft de secetaresse op de afdeling niets met de directe patiënten zorg te maken. Patiënten staan wel eens aan de bali maar dan verwijst ze ze door naar ons. In een ziekenhuis gebeurd veel en vooral als je er niet bekend bent is dat heel erg wennen. Je komt er veel verschillende mensen tegen en dan kom je ook de minder leuke dingen tegen. Maar geloof mij het went en het heeft tijd nodig... (neit alles went dat zou niet gezond zijn) Ik zou het eerst nog even aankijken, als je op je werk (nog) niet goed in je vel zit ga je de kleine ook automatisch meer missen denk ik... Doe rustig aan en als je heftige dingen hebt meegemaakt probeer dat dan van je af te praten met bijvoorbeeld de verpleging, zodat je niet met een rot gevoel naar huis gaat!
ik begrijp je gevoel heel goed als het je echt zo ongelukkig maakt zou ik om me heen gaan kijken naar een andere baan, meen ik echt, je zit nog in je proeftijd neem ik aan dus dan kan je binnen een maand van beide kanten nog per direct opzeggen (als dit financieel mogelijk is voor je) kies voor jezelf hoor!
Sluit me aan bij Bapsie, praat over je eerste indrukken op het werk met je leidinggevende en/of collega's en kijk het nog even aan. Het is pas je eerste week, me dunkt dat er een hoop op je afkomt. Sterkte en succes!
@bapsie: wij hebben idd niet met de directe zorg te maken maar wij zijn wel het eerste aanspreekpunt, mensen komen bij ons de afspraken maken, beklag doen over de dokters, praatjes maken etc .. We zijn echt het middelpunt ... En ik zou er idd eens over kunnen praten want in deze eerste week zijn er echt al dingen gebeurd wat me gewoon dwars zit .. @mymiracle: Ik heb een maand proeftijd dus tot 23 april, ik praat er vanavond gewoon nog eens ff heel goed over met mijn vriend en kijk dan even verder ... Financieel gezien kan ik op zich wel zonder baan maar niet lang, een aantal maanden zou geen probleem zijn ...
Maar stel nou dat ik in deze proeftijd zeg dat ik het toch niet wil, dan heb ik zeker geen recht op een WW uitkering ?
Ik denk dat je zeker een maandje moet proberen om een goede beslissing te nemen. Een eerste werkweek is altijd wel zwaar. Bij mij duurde het wel zeker een jaar voor ik het gevoel had met de druk en stress om te kunnen gaan, en mijn draai te vinden. Maar had wel direct het gevoel, dit is geweldig. Werk in de ggz. succes.
En dat ik het geweldig vind dat heb ik dus niet, ik vind het dus niet geweldig, dit is ook helemaal mijn branche niet, ik zit normaal gesproken in de reisbranche maar dat is momenteel zo moeilijk om daar in te komen ...
ik blijf toch van mening dat als je zo ongelukkig bent in je werk dat je wat anders moet gaan zoeken, even wennen en dan moe zijn vind ik wel iets anders dan compleet ongelukkig zijn in je werk en het niet naar je zin hebben. klikt het wel met je collega's?
Ik deel die mening. Ik zou als ik jou was meteen weer gaan zoeken. Kijk hier eens: http://www.9tot3.nl/PrimoSite/show.do?c ... nav=184009 Misschien zit er iets tussen. Kijk ook eens gewoon op websites van bedrijven die je wel aanspreken. Vaak staan daar leuke vacatures op ( zo is mijn vriend aan een baan gekomen). Of iets heel anders dan anders, kijk eens bij defensie. Die hebben vaak leuke burger banen.
Ik ga idd maar eens flink op zoek naar een andere baan .. Maar trek toch niet mijn oude schoenen uit voordat ik nieuwe heb, hoe vervelend ik dat ook vind
Ik wil je even een hart onder de riem steken, want ik vind je echt heel dapper! Je probeert het toch maar, zit je opeens ipv een reisbureau in een ziekenhuis! Er zijn veel mensen die een voorbeeld aan je kunnen nemen! Hoop dat dat je weer een beetje opbeurt! Ik zou persoonlijk wel het gesprek aangaan en aangeven dat je de combi van werk en 32 uur te zwaar vindt. Wellicht zijn ze heel tevreden over je en willen ze je minder uren geven. 32 uur kan heel relaxed zijn, ik werk ze ook en ervaar amper stress oid, al was dat de eerste periode anders hoor. Maar misschien kan jij deze baan beter volhouden in minder uren...
Ik heb op de site gekeken maar er staan helaas geen vacatures op die bij mij passen, althans niet in mijn omgeving, ja voor als je HBO opgeleid ben maar dat ben ik niet
volgens mij zoeken ze in veenendaal nog annies. Dan kan je na een tijdje vanuit huis werken. uhm annie.com ofzo?