Als een baby geboren wordt met licht rossig haar, welke kant gaat het dan meestal op. Wenkbrauwen en wimpers zijn goudblond. Ben benieuwd, ouders beide wit haar als kind zijnde.
Mijn dochtertje had als baby echt een rossige gloed, aangezien wij wel wat roodharigen in de familie hadden, had het die kant op kunnen gaan, maar het is gewoon lichtgoudblond geworden. Mijn zoontje had het heel licht, die is lichtblond geworden en in de zomer witblond. Haar wimpertjes waren trouwens inderdaad blond, niet rossig. Zo was ze als baby, maar op sommige foto's zag je het nog beter:
Wat een moppie zeg! Wij inderdaad ook aan 1 kant van de familie iemand die rossig is. Maar nu dus licht goud blond, ook mooi!
Dank je, haha, ja, het duurde even voor het ging groeien bij haar, ik werd zelfs eens in de Ikea aangesproken door een vrouw die zei 'oh, jouw kind heeft net zulk piekhaar als mijn dochtertje', ehm, en bedankt . Oh ja, het begon trouwens pas net voor haar derde verjaardag te krullen, daarvoor was het gewoon stijl. Het kan dus alle kanten op gaan.
Wij hebben er ook zo eentje, maar welke haarkleur hij heeft daar ze zijn we nog steeds niet uit. De ene keer lijkt het roder dan de andere keer, variert nog steeds naar goudkleurig tot lichtblond naar lichtrood, met de dag anders. Ben heel benieuwd welke kleur het uiteindelijk wordt. Zijn wenkbrouwen en wimpers zijn ook goudblond/roodachtig. Vandaar dat ik hem er meteen al van "verdacht" rood te zijn, echt rood is het niet geworden, maar hij heeft er wel een klap van gehad. (roodharige in de directe familie). Ik vind het supermooi zeker i.c.m. zijn bruine ogen.
Als je naar de wenkbrauwen en wimpers kijkt kun je de kleur van het haar "voorspellen". Onze dochter was "rossig" bij geboorte maar haar wenkbrauwen en wimpers waren redelijk donker. Ze is blond geworden maar wordt nu steeds donkerder. Ze zal dus net als ons 4tjes donkere haren krijgen
niet altijd, onze dochter had pikzwart haar en iets donkere wenkbrauwen. en nu is gewoon hartstikke blond!
mijn zoon en dochter hebben allebei rossig haar bij me zoon werd het rond de 4 maanden lichter en hij is nu blond! mijn dochter word ook steeds lichter dus denk dat ze ook blond word.
mijn zoon was knalrood bij zijn geboorte en nu hoogblond mijn dochter was tegen het zwarte aan en nu ook hoogblond
Haha yolanthe jouw eerste zin...wij hebben er ook zo eentje De rest meer naar blond dus Nest haar blijft ook best lang zitten he
Emma was gelijk al rood. Hadden we totaal niet verwacht. We zijn beide donkerblond van onszelf (ik wel rood geverfd maar dat hadden de meiden vast niet door in mijn buik door te denken ik word ook rood) Julia leek eerst blond maar wordt steeds roder. Erg gaaf twee rode meiden. In de familie van mijn man komt wel rood voor (mijn schoonmoeder was eerst rossig) Hier Emma:
Hier ook lichte wimpers en wenkbrauwen bij de meiden. Denk dat ze dan sowieso erg licht blijven bij jullie kindje
Ellen, leuke meisjes en een mooie warme kleur haar hebben ze! Mijn dochtertje heeft trouwens een heel licht huidje, anders dan haar broertje, die krijgt een lekker kleurtje in de zomer, mijn dochtertje wordt wat minder wit zeggen we altijd maar. Mijn computer heeft kuren, misschien dat ik morgen nog even een fotootje kan plaatsen van haar als baby waar je het beter op kunt zien.
@Ellen: mooie meiden heb je! Echt mooie haren, prachtig. @Jo: ook een mooie meid. Haarkleur 1ste foto lijkt op die van mijn zoontje, maar soms nog roder. Zoon heeft ook een veel lichtere huiskleur dan zuslief, die heeft altijd een kleurtje (ook bruin haar net als wij zelf). Maarja dat heb ikm zelf ook geef bijna licht in de wintermaanden. Haarkleur na hun geboorte was moeilijk, ze hadden amper haar en het duurde tot ruim na hun1ste voordat het wat ging groeien. Inmiddels hebben ze een mooie bos allebei. Dochter was wel meteen donker, zelfs meteen donkere ogen, hele lange bijna zwarte wimpers, wenkbrouwen ook donkerder dan bij zoonlief.