Even een vraagje, mijn kleine meisje is bijna 4 maanden en pakt haar speelgoed al vast en stopt alles in haar mondje wat ze te pakken krijgt.... Maar.... Ze doet dit alleen met links en niet naar rechts... Laatste keer bij het cb zeiden ze dat ik dingen wel bij haar rechter hand moet aanbieden maar nu een maand later pakt ze het nog steeds alleen met links.. Ze kan het wel maar doet het niet! Herkent iemand dit? En zal ze nu al een echte links pootje zijn? Komt wel veel voor bij ons in de families en haar vader is ook links...
Volgens mij zegt dat ng niet iets over of ze links of recht handig wordt.. Ik dacht dat kinderen tot een bepaalde leeftijd universeel zijn mbt welke hand ze gebruiken.. Maar ik kan het verkeerd hebben.. Zolang ze het wel kan maar gewoon niet veel doet lijkt het me geen kwaad kunnen hoor! Ze traint en oefent die hand nu ook meer dus wellicht ook logisch..
Het kan best dat er nu al een voorkeurshand is en dat ze dus linkshandig wordt (zeker aangezien het in de familie voorkomt, is erfelijk). Maar het kan ook nog heel erg wisselen en dan het over een paar weken weer anders is. Maar als ze links is, is dat geen probleem. Gelukkig worden kinderen tegenwoordig namelijk niet meer gedwongen om rechtshandig te zijn
ons dochtertje deed in het begin ook maar 1 hand gebruiken, maar je zegt zelf ze kan rechts wel gebruiken dan komt het vast goed!! gewoon blijven aanbieden maar niet forceren als ze straks wat ouder is zal ze met 2handjes tegelijk gaan spelen
Onze vent pakte in het begin ook alles met links. Ben het blijven aanbieden op rechts en uiteindelijk doet hij alles probleemloos met rechts maar de voorkeur ligt nog steeds om alles met links te pakken en te bewegen....
Mijn dochtertje duimt altijd met links maar het valt me op dat ze de meeste dingetjes met rechts pakt. Vaak ook wel met twee handjes, en links ook wel, maar toch meer met rechts. Maar rdat duimen blijft echt links Volgens mij zegt het nog niks, maar het maakt ook niet veel meer uit. Tegenwoordig heb je linkse muizen, linkse scharen etc etc
Hier onze dochter pakte ook alles met links en keek altijd naar dr linker handje/armpje, nu doet ze rechts ook!
Dit deed onze baby ook en nu sinds 1 week gebruikt ze allebei haar handjes.Onze middelste is linkshandig en dat werd pas duidelijk toen ze 2 jaar was.Gewoon op een speelse manier blijven oefenen.