Hallo, Vandaag onze nieuwe kinderwagen opgehaald, de mutsy 4rider met bijbehorende autostoel safe 2 go. Nu zit er een voetenzak bij, zo'n lange, maar die kan volgens mij alleen gebruikt worden op de wandelwageninzet. Nu had ik stiekem gehoopt dat er op de autostoel ook een voetenzak zit, maar dat is dus niet. Is er iemand die me kan vertellen of het handig is ook een voetenzak aan te schaffen voor de autostoel of gebruik je die in de praktijk toch niet? Of kan je de voetenzak voor de wandelwagen wel gebruiken voor de autostoel? We hebben er ook een regenhoes bijgekocht, de mutsy regenhoes de luxe. Nu zie ik dat ook deze alleen maar past op de reiswieg en de wandelwagen, en ook niet voor de autostoel? Wij willen in januari op wintersport en de kleine gaat natuurlijk mee. Die zal dan zo'n 5 maanden zijn, zou die dan al in de kinderwagen passen? Veel vragen, haha..hoop dat iemand me kan helpen!? Bedankt alvast!
Wij hebben hier ook een Mutsy 4 Rider. En ja de voetenzak is voor de wandelwagen-inzet. D. ging hier rond de 4,5 maand in de wandelwagen (meest platte stand) en dat ging prima hoor, die wilde niet meer in de wagenbak. Gebruik je de autostoel ook op de wagen??? Wij hadden de maxi-cosi en daar adaptors voor en dan kon je de maxicosi op het onderstel klikken als je bijvoorbeeld even boodschappen ging doen. In de maxicosi hadden wij een Wallaboo voetenzak en daar hebben we heel veel plezier van gehad. Hij heeft amper een jas nodig gehad afgelopen winter. Maar dat was dus vooral als we kleine stukjes liepen of even naar de stad gingen. Dus dan vind ik een voetenzak geen overbodige luxe. Trouwens als ze nog heel klein zijn is het ook niet zo'n succes om ze helemaal met dikke winterjas aan te kleden, het wordt gauw een prop dan. Dus een voetenzak of wrapper is dan ideaal vind ik persoonlijk. En de hoes voor de maxicosi en die voor de kinderwagen/wandelwagen was hier ook verschillend. Al hebben wij geen originele mutsy regenhoezen gekocht, maar gewoon universele van de Hema.
wij hadden wel een voetenzak voor de safe2go en ik heb m erg veel gebruikt. Is erg handig als het kouder is. het enige nadeel is wel dat ze vrij klein zijn dus ons meisje die erg lange benen heeft was er al snel uit gegroeid. Nou zal dat bij kindjes van normale lengte wel weer meevallen denk ik. De regenhoes de luxe die op de wandelwagen past past volgens mij niet op de reiswieg hoor. Wij hadden 2 verschillende. Ivy zat met 5 maanden al in de wandelwagen, maar die paste ook niet meer in de wieg gaat prima hoor, hij kan toch helemaal in de ligstand
Wij hebben dezelfde wagen en ook de safe2go. De voetenzak die je erbij hebt, is echt voor de wandelwageninzet, die is veel te groot voor het autostoeltje. Ik heb het geprobeerd . Wij hadden namelijk voor het autostoeltje ook geen voetenzak en op een gegeven moment vond ik het dekentje dat ik gebruikte toch wat te koud. In eerste instantie heb ik toen een dekje gemaakt van een oude slaapzak en een paar oude spijkerbroeken (klinkt gek, maar is echt mooi geworden, ben er trots op). Dat ging op zich best. Na een tijdje kreeg ik echter van een vriendin een enorm handig pak te leen. Dat was gewoon een soort slaapzak met lange mouwen en een capuchon. Was speciaal gemaakt voor de autostoel, er zat een gat in waar de gordel doorheen kon. Hij was gekocht bij H&M, maar dat is al jaren geleden en ik heb geen idee of ze die nog hebben. Wel heb ik vorige winter bij Scapino babyskipakjes gezien, heel schattig, maar wel vanaf maat 68. Met 5,5 maand moet dat denk ik wel ongeveer passen? Misschien iets te groot, maar hij/zij zal er niet in zwemmen, denk ik. Als die voetenzak van de Safe2go niet zo groot is, zou ik hem niet kopen. Met 5 maanden gaat dat dan echt niet meer. Je kunt volgens mij ook nog wel een universele autostoelvoetenzak krijgen bij Prenatal. Ons meissie lag trouwens op 17 mei voor het laatst in de reiswieg, toen gingen we op bezoek en dan lieten we haar daar altijd in slapen. Maar daarna vonden we het echt niet meer kunnen. Op 19 mei was ze halfjarig .
Oh ja, als je kleine nog wel in de reiswieg past als je op wintersport gaat, is dat best handig, want dan hoef je geen bedje mee! En als je je kindje goed toedekt, is het wel lekker warm en beter beschut dan in de wandelwageninzet. Wij kwamen er trouwens toen we de reiswieg naar zolder brachten pas achter dat je dat ding in kunt klappen. Moet je even goed naar de bodem kijken . Dan neemt hij niet zoveel ruimte in.... (hehe, echt lekker dat je daar achterkomt als je hem opbergt). Ik vond het trouwens ideaal dat het autostoeltje zo makkelijk op het onderstel te klikken was! Heel makkelijk als je even de stad in moet. Of als je, zoals wij, best vaak naar het ziekenhuis moet. En voor het CB vind ik het nog steeds heel handig, zo'n stoeltje met hummel erin is behoorlijk zwaar en bij ons moet je soms best een eind lopen vanaf de parkeerplaats.
Hahaha, heeft dat ding al die maanden voor niks midden in de gang gestaan hier! Heb net gekeken en nu past hij netjes onder ons bed. THANKS!