Waar gebruik je hydrofiel luiers voor? Ik weet als handdoek om je kindje af te drogen. En veel mensen leggen het ook onder het hoofdje in de box of ledikant, tegen spugen zeg maar. En verder?? Hoeveel is handig om in huis te hebben? Op de uitzet lijst staat 6 stuks, maar ik lees overal dat iedereen zegt 'je kan er neit genoeg hebben.' Ik heb nu een aantal van de hema en 3 van de ikea. Die van ikea zijn lekker goedkoop, maar ook veel stugger....
Ik gebruikte ze inderdaad als handdoek, als spuugdoek, als schaduwdoek bij de kinderwagen, als onderleggen in de wagen en het bedje, op het aankleedkussen etc etc. Nu gebruiken we ze als theedoeken dus moeten wel weer nieuwe kopen. Wij hadden er zo'n 30 (gekregen) en dat was net mooi.
Je gebruikt ze inderdaad als handdoek. Een gewone handdoek is veel te stug, hard en dik. Verder gebruik je ze vaak op het aankleedkussen zodat je de hoes niet zo vaak hoeft te verwisselen. Onder het hoofdje in bed, reiswieg, box. En ze zijn ook handig als je kindje veel spuugt. Neemt gewoon wat meer op dan een spuugdoekje. Volgens mij staat er op de meeste uitzetlijsten dat je er zo'n 12 nodig hebt. Ik wilde er sowieso 18 aanschaffen, aangezien ik niet van krap hou. Maar laatst zag ik van die leuke bij de hema met kleurtjes enzo. Dus hebben wij er ondertussen een stuk of 24 geloof ik. Allemaal van de hema. Dus hopen dat ze fijn zijn!
Die van Ikea zijn na een paar keer wassen echt niet zo stug meer hoor! Heb ze namelijk ook!!! Ik heb er 20 maar wel voor een tweeling... Moet wel zeggen dat ik moet zorgen dat ik ze snel was want het is echt aan de krappe kant!!!
Stapels idd! Gebruik ze overal voor bedje, box, kinderwagen, afdrogen... etc etc! En lekker een paar keer wassen en ze zijn allemaal zacht!
Ik hang er ook altijd één aan mijn bh als ik borstvoeding geef. Anders stroomt er toch vaak wat melk in het flapje van de bh of in mijn hemd. Als ik geen slab bij de hand heb, vouw ik de doek zo dat de kleding van ons kind ook beschermd is.
Ik heb geen idee hoeveel ik er heb, maar heb voor deze beeb nog 16 bijgekocht bij de Hema (hele leuke roze!). Die van de Ikea zijn super hoor, ik gebruik ze nu al 2 jaar en ze zijn nog steeds mooi en helemaal niet stug. Die van de prenatal zijn rimpelig en beginnen te rafelen.
Een tip wat betreft die hydrofielen: je moet ze niet strijken. Dan nemen ze minder vocht op. Ik wou dat ik dat wist voordat ik ze alle 30 had gestreken zodat het maar netjes op gevouwen in de commode lag hahaha...
Ik ben kraamverzorgende en de enige advies die ik geef als mensen vragen of ze nog iets moeten aan schaffen zijn hydrofiele luiers. 12 vind ik vaak krap. Maar is ook erg persoonlijk. Ligt er ook aan of je kindje veel spuugt en of je regelmatig ongelukjes hebt zodat je ze moet verschonen. Ik gebruik ze voor onder het hoofdje in de wieg en ledikant en in de wandelwagen. Dan gebruik je er al 3. En als ze dan een paar keer per dag erop spugen leg je er weer een andere op. Dan nog 2 voor het badje. Is al 5. Ik gebruik ze ook als een soort van onderlegger zeg maar voor het aankleedkussen. Mochten ze dan poepen zit het daarop en niet meteen op de hoes want die hebben mensen vaak maar een stuk of 2 a 3. Dus als je die toch regelmatig moet verschonen omdat er iets van ontlasting op komt ben je al een stuk verder met je aantal. Dan nog soms als spuuglapje als ze veel spugen, opvanglapje bij de bv. Je wast niet elke dag vaak witte was dus dan duurt het weer even voordat je weer schone hebt. Idd nemen ze meer vocht op als ze niet gestreken worden. Maar als ze in de droger gaan komen ze er wel redelijk verkreukeld uit.
Ik gebruik ze ook overal voor. Heb er ook een stuk of 18/20 maar wil er nog wat bij halen, moet nu zorgen dat ik ze op tijd was. Ik strijk ze trouwens wel, wil ze netjes in de commode hebben liggen . Na mijn idee nemen ze nog genoeg op.
Ik heb vandaag alle hydrofielen gestreken....vind ze wel héél erg gekreukt wanneer je ze niet zou strijken...hopelijk nemen ze genoeg vocht op. We zullen wel zien. Ze kunnen nu in ieder geval netjes in de commode/la.
Kun je er inderdaad niet genoeg van hebben Ik heb er een stuk of 30, en daar heb ik wel genoeg aan. Gebruik ze voor mijn oudste om af te drogen ,en voor mijn jongste als spuugdoek (ochtendfles op bed ) , over het aankleedkussen, om af te drogen enzo. Heb voor in het bedje en wandelwagen zelf van wafelstof met een biesje "stroken" gemaakt voor het spugen. Afgewerkt met baiseband (erg leuk kun je het helemaal bijpassend maken bij je lakentje, dekentje of kamertje ).
Hier gebruik ik ze ook ipv een slabbetje bij het drinken en over mijn schouder bij het boeren, want die kleine van mij kan af en toe behoorlijk spugen.
Als ik dit zo lees dan ben ik blijkbaar een uitzonderingsgeval. Ik heb er denk ik 12 en dat vind ik eigenlijk al teveel. Ik gebruik ze bijna nergens voor. Alleen af en toe op het aankleedkussen als een van de twee erg gepoept heeft. Toen ze nog heel klein waren gebruikte ik ze wel bij het afdrogen maar moet nu zeggen dat ik een badcape veel fijner vind. Ik moet wel zeggen dat geen van mijn beide kindjes veel gespuugd heeft.
je zal zien dat het huidje van een baby zo teer en zacht is, dat een handdoek iets te grof is ...een hydrofiel neemt ook veel meer vocht op..babies moet je goed tussen alle plooitjes droog maken dus die zijn daar veel geschikter voor...lekker zacht en fijn van structuur Ik heb een stuk of 25...en gebruik ze voor alles..in het wiegje onder het hoofd, in het ledikantje onder het hoofd, bij elke voeding gebruik ik het als spuugdoek...(net iets meer bescherming ook voor mn eigen kelding)..Op het aankleedkussen, als handdoek voor het badje 2 stuks, in de box, in luiertas ook altijd reserve 2 stuks. Nou als dat 1 dag is en je wast een x niet, heb je niet genoeg aan 6... je zal zien hoe fijn je die dingen vindt
Ik heb er 20, en die zijn in babytijd ook weleens opgeweest.. Ik gebruikte ze onder het hoofd (box, ledikant, kinderwagen), om af te drogen, als extra onderlegger op het aankleedkussen, als spuugdoek bij de flessen, als melkopvangdoek bij borstvoeding, in de autostoel bij warme dagen als zweetdoek. etc.. Nu is mijn jochie al ruim 3, maar ik gebruik die hydrofielen nog steeds om de plooitjes af te drogen. Dat droogt beter dan de handdoeken..
ja je gebruikt ze voor meerdere dingen. Iedereen zei : " je kan er niet genoeg hebben..." maar zoveel heb ik ze nou ook niet gebruikt...
Wij gebruiken ze ook overal voor, zeker bij het voeden, als we haar laten boeren dan kan ze nogal eens spugen dus even een hydrofiel over je schouder is wel prettig. Wij hebben ze van ISI, gekocht bij babypark (was een pakket met 3 witte en 3 roze). Deze zijn wat groter dan de meeste andere en dat is zeker in het bedje wel prettig zodat je ze echt aan de zijkanten kan instoppen. Ik vind het minimum toch wel 20. Voor de bevalling hebben we wat goedkopere gekocht met de gedachte ze gelijk gewoon weg te gooien. We vonden het toch een beetje ransig om die weer te gebruiken