Draagjas of draagponcho?

Discussion in 'De babyuitzet' started by rinnie, Sep 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Hallo dragerdames :D !
    Ik ben van plan om onze baby veel te gaan dragen, maar nu verwachten wij een herfstkindje en wil ik dus ook dragen in de winter. Ik ben van nature een echte koukleum, dus ik vroeg me af of jullie tips hebben voor een goede draagjas of draagponcho. Ik had een mooie draagponcho gezien, maar zijn poncho's eigenlijk wel warm genoeg voor koude winterdagen?

Hoe lossen jullie dit op? Hebben jullie een echte draagjas of draagponcho? Zo ja, welke? Zo nee, hoe hebben jullie dit opgelost :p .

2. heyitsme

heyitsme Bekend lid

Sep 21, 2005
    644
    0
    16
    Ik wil ook gaan dragen, maar toch ook zeker onze mooie nieuwe Mutsy gaan gebruiken!

ik lees dus even mee, wat ik wel kan zeggen uit verhalen is dat je wellicht niet net zoals anders gekleed hoeft, je hebt je kleintje tegen je aan, en dat zal ook warm zijn vermoed ik!
    Heb je een positie winterjas? dat is misschien ook een optie?

Ik heb deze niet, ga er ook geen aanschaffen gezien het feit dat wij onze uk in november verwachten, maar ik zoek wel andere alternatieven!

in eerste instantie wil ik trouwens gaan dragen binnen, als de kleine lekker bij je wil zijn, en dat je zo toch je handen wat vrij hebt, of bijvoorbeeld als je ergens heen gaat als een kinderwagen gewoon minder praktisch is... en voor de rest moet ik zien hoe het gaat en bevalt!!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De eerste winter heb ik mn dochter onder mn winterjas gedragen, ik ben 30 november bevallen en die nacht is er een enorm pakket sneeuw gevallen, een echte winterbaby dus! Ik had een winterjas van mn oma gekregen, een paar maten te groot waardoor mn zwangere buik er in pastte. Daardoor kon mn dochter die winter ook onder mn jas ik deed haar dan een vestje aan, een muts op en we deden een paar sjaals om om de ruimte's op te vullen. Ging heerlijk! De winter daarna heb ik een draagjas gemaakt, omdat ik toen altijd rug-droeg. Dit jaar is de uitdaging; baby draag ik op mn buik, dochter op mn rug, ik zou dus 2 jassen in de auto moeten hebben liggen.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Beco Wear : Bloze Kriekske, draagdoeken, draagzakken, draagconsult

Deze heb ik bijpassend bij mijn Beco butterfly...
    Heerlijke jas, hoop er deze winter weer veel plezier van te hebben.
    Fijne vind ik dat je je eigen jas/ dikke trui aan kan doen en dan de drager met kindje en daaroverheen de jas.
    Kindje lekker warm ingepakt :D...

Trouwens kan ook gebruikt worden voor rugdragen ;).

5. MaM Two-Way Deluxe Draagdoekjas Olijf - SlingoMama

Die heb ik besteld.
    Ik heb mijn oudste altijd gedragen met een fleece trui of met mijn jas open en elke winter twijfelde ik weer.
    Nu moet de oudste naar school en zal ik dus nog meer dragen en dus eindelijk een jas besteld.
    Als je een koukleum bent zou ik sws voor een jas gaan, een poncho kan het toch gewoon onderdoor waaien.

xxxxxx

6. Lenne

Lenne Actief lid

May 16, 2011
    218
    0
    16
    Baby's draag je de eerste maanden eigenlijk alleen op je buik, en daar heb je niet persé een draagjas voor nodig. Een positiejas of xl winterjas gaat dan ook nog prima. Voor rugdragen is een draagjas/poncho wel heel handig, maar daar begin je pas later mee. Ik had de eerste maanden mijn positiejas over de doek en ben nu pas aan het sparen voor een draagjas. Want oei, die dingen zijn duuur! Op het forum van www.dragen-en-voeden.nl vind je trouwens meer ervaringen met allerlei merken draagjassen.

7. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik gebruikte de eerste maanden een fleecevest tijdens het dragen.

8. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik droeg haar op mijn rug over de jas heen.

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0

Share This Page