wanneer de box opzetten

Discussion in 'De babyuitzet' started by bianca3006, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hey dames

ik heb hier al eens eerder een topic over gezien maar kan m niet goed meer terugvinden.
    Dus bijdeze.
    Wanneer hebben jullie de box opgezet?? En lag jullie kleine al snel in de box??

2. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo
    (dat duurt hier nog wel even want ben pas in aug uitgerekend.)

maar ik zou dat een week of 6 van te voren doen, kan maar klaar zijn. Mocht de uk eerder geboren worden dan bliijft het voorlopig toch in het ziekenhuis logeren en is er nog genoeg tijd de box dan op te zetten.
    groetjes jans

ik kom er toevallig net achter dat ik op internet helemaal geen boxkleed kan vinden met de afmeting van onze (net gekochte) box (94-74cm)

3. Trees

Trees Niet meer actief

Wij gaan de box rond de 32-34 weken opzetten. Dit ivm een hond die ik er rustig aan wil laten wennen (en stiekem ben ik erg nieuwsgierig hoe het staat :)).

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    Ik heb de box pas opgezet toen de kleine geboren is. De eerste dagen leg je de baby toch nog niet in de box en voor die tijd is het maar een enorme sta-in-de-weg.

5. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,354
    271
    83
    Female
    De meeste boxkleden passen niet precies. Dat is niet erg, je laat dan een randje opstaan.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hebben de box nu een weekje staan. Ik wilde 'm al neerzetten zodat de katten eraan kunnen wennen en we ze kunnen leren dat ze niet in de box mogen. Maar wat schetst mijn verbazing...ze zijn helemaal niet geïnteresseerd in de box. Ik heb 'm voor de zekerheid nog wel vol liggen met ballonnen, mochten ze er dan toch ineens in willen dan gaat dat dus niet.

7. jans1

jans1 Lid

Oct 27, 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    die ballonnen is wel slim, werkt echt heb ik al bij meerdere gezien.
    het mooiste is toch dat een boxkleed precies past?????

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Wij hadden bij zoonlief met 35 weken de box neergezet, wij wouden de hondjes er nog even aan laten wennen.... echter werd een week later ons zoontje geboren dus veel tijd om te wennen hadden ze niet ;)

nu zit zoonlief nog maar weinig in de box... maar ik laat hem wel staan omdat de 2e onderweg is...

9. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

een beetje ander antwoord dan de meeste andere: toen de kleine een week of 7 oud was. Voor die tijd had ik er echt niets aan hoor, terwijl zo'n box wel heel veel plek inneemt. De wipstoel bood genoeg uitkomst.

Zolang je de box tenminste niet gebruikt om je kindje in de te laten slapen. Dan heb je hem natuurlijk wel nodig.

Zelf ben ik niet voor slapen in de box. Een box is om in te spelen, een bed om in te slapen. Daar wil ik vanaf het begin duidelijk in zijn.

Ik ga het nu op dezelfde manier aanpakken.

10. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Hey meiden
    Super bedankt voor de reacties. Ik zit nog beetje in dubio.
    Ik zal het met de heer des huises nog eens over hebben. hahahaha
    Het staat inderdaad wel in de weg denk ik...

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    wij doen het een week of 4 voor de uitgerekende datum.
    Wij gebruikten bij onze dochter de box vanaf dag 1 en dat zal nu wel helemaal nodig zijn met een rondrennende peuter! Wij hadden overigens wel de doomoo in de box, dus de beeb kan dan lekker alles overzien.

12. Muis511

Muis511 Niet meer actief

Helemaal mee eens. Toen de kleine ongeveer een maand oud was, hebben wij de box neergezet. Wij hebben ook katten, nooit problemen mee gehad.

13. Hopefor2009

Feb 10, 2009
    41
    1
    0
    HR
    Omgeving Amsterdam
    Wij hebben de box zo'n twee weken nadat onze kleine man uit het ziekenhuis was neer gezet (onze kleine was een vroege verrassing met 34+5). Een box staat er snel genoeg, maar als je het natuurlijk leuk vindt voor de voorpret dan moet je hem lekker vast neerzetten. Leuk toch...!

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik vind de box bij ons helemaal niet in de weg staan trouwens. Ik vind het eigenlijk wel leuk staan, hahaha :).

15. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ook hoor! We hebben een mooie box en er een mooi plekje voor uitgezocht. Het lijkt mij ook wel gezellig staan :)

16. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    De box is hier ook geen sta-in-de-weg.
    Wij hebben hem neergezet met 38 weken en hebben hem vanaf het begin gebruikt.

17. Seth77

Seth77 Actief lid

Jan 1, 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Pff, je zet de box neer wanneer jij hem neer wilt zetten daar zijn toch geen regels voor? Ik zou het wel doen voor de puberteit van je kind.

18. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wij hebben de box twee weken geleden neergezet. Meer omdat ik de babykamer leeg wou hebben. En ook een beetje omdat ik er zelf aan wou wennen.

19. Fortunato

Fortunato Lid

Oct 14, 2008
    75
    0
    0
    En Bianca ben je er al uit?

Ik zat ook in dubio..maar wij gaan hem opzetten als ik met verlof ben.. Vind het zo leuk om er alvast naar te kijken..boxkleed erin te doen, muziekmolen erin te hangen enzo..
    Kan ik er alvast vaak naar gaan kijken en dromen dat daar met een paar weekjes ons kleine prinsesje in zal komen te liggen!

Ciaooo

20. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ach gewoon neerzetten als je dat leuk vind!

Share This Page