Hoeveel dekentjes?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zelena88, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi!

Ik ben bezig met het bij elkaar scharrelen van alles dat op de uitzetlijst staat, maar hoeveel dekentjes heb je eigenlijk nodig?
    Zo vaak zal je die toch niet wassen, als er ook een lakentje onder ligt? Ik ben van plan ook een slaapzakje te gebruiken, dus qua warmte zal ik er dan niet twee tegelijk gebruiken waarschijnlijk? haha, ik weet nog helemaal niets! ;)

Hoop dat iemand me kan helpen :)

groetjes!

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Heb er 2 en het is voldoende. De dekens die ik heb zijn van Katoen en kunnen in de droger

3. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Puck dank je wel voor je reactie! Ik dacht zelf inderdaad ook 2. Is inderdaad wel fijn als ze in de droger kunnen! Die dekens drogen niet zo snel aan de lijn ;)

4. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    een slaapzak vervangt zeg maar het lakentje en dekentje...
    is het heel koud zou je wel over slaapzak een dekentje of lakentje kunnen doen...

ik heb 2 dekentje gekocht voor het ledikantje.. en 2 dekentjes gekregen voor in de reiswieg... want dat dekentje van ledikant kan nooit in reiswieg want die echt mega haha...

ik heb wel dekentjes gekocht die 2 verschillende kleuren heeft
    bijvoorbeeld de ene kant is blauw en de andere kant grijs zodat ik met meer dingen kan combineren:)

5. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Marszie oh dat is handig, zo'n dekentje met twee kleuren! ;) Toch maar even twee aanschaffen dan.. vind die dekens wel aan de dure kant! Voor in de reisweig heb ik een lodger wrapper, lijkt me ideaal :)
    Een trappelzak gebruik je wel onder een lakentje toch?

6. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja goedkoop is anders maarja aan de andere kant als je dekbed gaat kopen voor je eigen bed schrik je soms ook van de prijs..
    ik heb dekentje volgens mij bij de hema vandaan daar waren ze tussen 20 a 25 euro zo uit mijn hoofd...

je kan een lakentje gebruiken als je trappelzak/slaapzak gebruikt om ze bijvoorbeeld iets meer warmte te geven of wat vaster in bed te laten liggen omdat je ze dan echt instopt zeg maar..

7. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Ok, bedankt voor de tip :D ja, ik had gekeken bij prenatal en vond ze idd wel duur. Ik had eigenlijk niets gehoord over dekentjes bij de HEMA qua ervaringen, maar als die ook goed zijn, scheelt het idd wel veel in prijs!

8. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had in de wieg maar 1 deken met 2 lakentjes en in het ledikant heb ik 1 dubbele deken (dus 2 delen in de zomer gebruik je er maar 1).

Is altijd voldoende geweest.

Overigens gebruik je bij slaapzak/trappelzak ook altijd nog een laken/deken. Behalve als het heel warm is.

9. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Eya bedankt voor je reactie! Had je die dubbele deken bij prenatal gekocht> Die verkoopster zei tegen me dat het een dekbedje was, dus dacht dat het niet mocht?

10. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Bij de prenatal hebben ze nu een hoop bedtextiel in de aanbieding!

11. EYA

EYA Actief lid

19 jan 2013
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Zelena88: het deken voor het ledikant komt volgens mij inderdaad van de Prenatal af, maar ik heb hem gekregen van iemand. Dus is inmiddels al een paar jaar oud. Ik weet niet of dit hetzelfde is als wat ze nu verkopen.

Het zijn echt 2 losse dekens die je met klittenband aan elkaar kunt bevestigen.
    Ik zou eerlijk gezegd me niet kunnen voorstellen dat 1 deken wel mag en 2 op elkaar niet.

Nu is het wel zo dat er bij ons meestal maar 1 in de dekbedovertrek zit, omdat het bij ons boven vrij warm is en ze in de winter ook een winterslaapzak aanheeft.

Een echt dekbed (zoals waar je zelf onder slaapt) wordt inderdaad afgeraden tot de 2 jaar.

12. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @veerr Bedankt voor de tip!

13. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Eya, dat klinkt inderdaad als de deken die ik gezien heb! De verkoopster zei dat die ook geschikt was voor baby's, maar omdat ze het een dekbedje noemde, durfde ik het niet. Heb jij ook een sloop gebruikt ipv een lakentje eronder?

14. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    Heb mijn dekentjes bij babydump en kruidvat gekocht. Bij babydump een katoenen eneen geweefde katoenen (huh..) van Jollein, daar was ik 40,- voor kwijt. Later bbij kruitvat nog voor 7.99 euro per stuk wiegdekentjes gekocht van Bambino. Ze zijn er nog steeds, ledikantdekentjes kosten 10,- euro.

15. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de leenbakker zijn ook babydekens te koop en soms bij het Kruidvat van bambino. Ik heb eigenlijk altijd maar 1 ledikantdeken gebruikt... In het begin sla je ze toch nog dubbel en later in combi met een slaapzak is het warm genoeg...

16. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @youdidit: zijn die ledikantdekentjes van Bambino goed?

17. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik heb er twee en dat vind ik meer dan genoeg.
    Onze kleine man slaapt nu zelf zonder dekentje want dat vind hij veel te warm. hij heeft gewoon een slaapzakje aan en dat is meer dan genoeg voor hem. Achteraf had ik het wel met 1 dekentje af gekund.

18. youdidit

youdidit Actief lid

30 apr 2012
    150
    7
    18
    De kleine heeft ze nog niet gekeurd maar ik vind de kwaliteit beter dan die van Jollein. Ze komen ook mooier uit de was.

19. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @youdidit ik ga snel eens even kijken! Vond die bij prenatal namelijk nogal duur! En als ze toch goed zijn... tja, katoen is katoen ;)

20. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat valt toch wel mee? Volgens mij was het dekentje voor het wiegje er vanaf 10 euro, tot iets van 20 euro en voor het ledikant vanaf 17 euro tot 30 ofzo. Je hoeft natuurlijk niet voor de dure versie te gaan :)

Deel Deze Pagina