Bloom moederfiets en zitje voor met dikke buik?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door september08, 17 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb dus een bloom fiets en een zitje voor van gmg?!
    MIjn zoontje vind fietsen heerlijk, ik ook...
    Ik merkte alleen toen ik voor het eerst ging fietsen ik de tussenruimte al erg vind tegenvallen. Ik kon er prima op en af, maar dacht als ik een normale fiets had, kon dat echt niet.
    En ik heb maatje 34!!! Dus zo plat als een dubbeltje zeg maar..
    Nu ben ik dus zwanger ga en blijf nu regelmatig met mijn buik hangen. Moet echt goed hoog springen om ter hoogte van mijn bovenbeen pas echt op te stappen zeg maar... Niet echt stabiel dus...
    En ik ben pas 22 weken en heb nou niet echt een grote buik.
    Herkent iemand dit? Ligt het aan de fiets, of kan ik beter een ander voorzitje aanschaffen?! Mijn mannetje wil ik eigenlijk graag voorop houden, maar anders ga ik hem toch maar achterop doen...

2. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ligt aan de fiets, ik heb er ook last van. Nu fiets ik helemaal niet meer, maar ik vind de fiets zeker niet ideaal!

3. rinslll

rinslll Bekend lid

19 jun 2009
    624
    0
    0
    Ik had nergens last van en absoluut geen mt 36.
    Heb nog tot 32wkn ofzo gefietst.

4. Hester

Hester Niet meer actief

Het stuur is volgens mij verder van het zadel af te zetten, moet je even aan je fietsenmaker vragen.

Ik fiets nog makkelijk (ruimte genoeg), maar mijn zoon zit wel achterop en niet voor.

5. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Hmmm, ik heb ook de Gazelle Bloom en herken het totaal niet. Ik heb dan wel een Bobike stoeltje voorop, maar zoveel zal het toch niet schelen? Ik ben deze week 38 weken zwanger en wij hebben gisteren nog een stuk gefietst. Negens last van gehad...

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    MMh... ik zal eens langs de fietsmaker gaan dan. Misschien weet hij een oplossing. Of ligt het misschien toch aan het soort zitje?
    Wordt vervolgd..

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.111
    2.285
    113
    Brabant
    ik kon ook niet meer met buik tussen zadel en stuur door, maar wel opstappen, want dan hoeft de buik er niet tussen, snap je?
    dus steppen en opstappen.. wahhh lekker duidelijk...

8. Elisabet

Elisabet Actief lid

11 feb 2008
    494
    0
    0
    september08, ik had hetzelfde. in de week dat ik een achterzitje wilde kopen omdat ik niet meer goed op de fiets kwam vanwege het gebrek aan ruimte, zijn mijn zoontje en ik van de fiets gevallen. Was behoorlijk schrikken. gelukkig heeft hij niets, de fiets en ik hebben alles opgevangen. En met de baby in de buik is ook alles goed. maar ik fiets toch maar niet meer met een voorzitje.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ohw schrikken zeg..
    Ja ik ben dus ook zo onhandig nu en wil dit dus voorkomen..
    Steppen heb ik niet geprobeerd, ga nu vaak eerst met de voet over het middenstuk en ga zo omhoog.
    Maarja als ik wil afstappen moet ik er toch ook door en wil niet vallen...

10. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    dit herken ik ook niet van de Bloom. misschien moet je het zadel wat lager zetten, met op en afstappen moet je zorgen dat je je zadel zo laag zet zodat je met je voet op de grond komt als je ergens moet stoppen. zo hoef je er ook niet steeds op en af te springen.

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb ook de bloom en een bobike voor zitje. gister nog gefietst met me neefje maar herken het ook niet.
    ik heb juist heel veel ruimte. en ben zeker geen maat 34

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook een Bloom en de zwangere en 1 kind situatie gehad, maar herken de situatie niet. Heb nooit ruimte tekort gehad..

13. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    thx voor alle antwoorden, kan er toch iets veranderd worden. Ik ga zaterdag eerst langs de fietsenmaker. Mijn schoonmoeder heeft een bobikestoeltje, dus zou ook nog kunnen wisselen..

14. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het stuur van de Bloom is te verstellen. kan je laten doen of zelf met een imbus-sleutel (zit een dopje aan de bovenkant waar de stelschroef onder zit)

15. marilouise

marilouise Niet meer actief

je hebt ook speciale zadelpennen waardoor je zadel iets achteruit gezet wordt

zag het van het weekend bij een vriendin zij zei ik heb echt veel meer ruimte hierdoor is gewoon bij de fietsenmaker

Deel Deze Pagina