Hai meiden, Wellicht is er al een topic over, maar ik heb echt een hekel aan die zoekfunctie hier.. Vind er niks aan haha. Maar goed, ik heb besloten dat ik voor een TummyTub ga ipv een regulier badje met standaard. Dit omdat ik een hele mooie heb gekregen van mijn verzekeraar EN ik last heb van ruimtegebrek. En daarbij kan je de kleine ook meenemen onder de douche.. lekker met papa of mama douchen! Maar.. ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen met een TummyTub. En doe je dat dan op de grond of heb je een leuk standaard erbij (en waar haal je dan die standaard?) Misschien heb je nog een lieve foto. Oftewel: Brand los!!! Thanks alvast!
Ik had bij mijn eerste een compleet badje + standaart. We hebben het badje geloof ik 2 keer gebruikt. Ik vond het helemaal niet handig. Van een buurvrouw heb ik een tummytub gekregen. Wat een ideaal ding. Ik zette hem in het badje op de standaart. Zo hadden we mooi een opvang ding voor het gespetter. Water blijft langer warm in de tummy dan in een gewoon badje. Bij de babyzaken hebben ze wel standaarts voor een tummytub. Kun je m zo opzetten.
Oee dank je wel!! Ja had nog niet heel bewust gezocht! Maar je kleintje vond het dus ook erg lekker! Ja, de meningen zijn zoo verdeeld!
Ik vond de tummytub ook ideaal. Heb hem wel op een combi bad/tummytubstandaard gezet. Die leek mij veiliger dan de speciale tummytubstandaard. De tummytubstandaards die ik heb gezien stonden heel wiebelig . Mijn meisje heeft er ongeveer 9 mnd ingezeten. Op gegeven moment zat ze er zelfstandig in, wel krap maar daar had ze geen probleem mee. Daarna is ze overgegeaan op het grote bad in ons nieuwe huis .
Ik ben de tummytub pas vanaf een maand of 3 gaan gebruiken, op aanraden van de babymassage-juf... Daar een keer uitgeprobeerd en Lucas vond t geweldig! Maar ik heb dus geen ervaring met een pasgeborene in de tummytub Hier zetten we hem gewoon in het gewone bad. Lucas was al oud genoeg om goed gesteund (met niet teveel water!) in de tummytub te zitten, zonder dat je hem constant vast hoefde te houden. Kontje op de bodem, ruggetje tegen de wand en beentjes naar voren gevouwen. Zo kon ie lekker 'spelen' met bijv. een badeendje ofzo. Hij heeft erin gezeten totdat ie erin ging staan, met een maand of 7-8. Hij zat toen ook al goed, dus toen zijn we het babybadje weer gaan gebruiken (als zitbadje). Daar is ie sinds kort uit en nu doucht hij alleen maar. Het babybadje en de tummytub gaan we weer gebruiken voor de 'nieuwe' baby!
Hier nog een echte fan! Ik heb wel een grote versie van bebejou (die zijn echt een stuk groter dan de echte van shantala) In het begin moet je er wel een beetje handig in worden, het eruit pakken is ff wennen. Mijn oudste heeft echt langer als een jaar er in gezeten. Ik zette hem trouwens vaak op de commode, omdat ik de badstandaard net te laag vind.
Hier niet echt een tummytub fan...heb het een paar keer geprobeerd maar vooral ik vind het een beetje eng maar ik zou geen standaard kopen want als je wat langer bent sta je er echt ongelukkig bij niet echt lekker voor je rug op de commode werkt echt prima...ik ga hem er van de week nog maar een keertje inzetten....de tummytub gebruik in nu als wasmand :S
Off topic: heb je er al 1 gekocht? zo nee en je wilt er even pb me dan even... heb er 3 in huis liggen nieuwe... en ik vind 1 wel genoeg hihi
Ideaal een tummytub! Onze zoon vind het geweldig om er in te zitten, al vanaf zijn geboorte. Het badje hebben we hier daarom maar 2 keer gebruikt, vind ie lang niet zo'n succes. Wij zetten hem in het badje die op de standaard staat. Foto'tje: (zo lekker is de tummytub dus )
ik heb een badje en een tummytub, en een standaard waar ze allebei (om de beurt) in passen. Bij 1 van m'n kids heb ik de tummy veel gebruikt, de ander vond het niet fijn erin en toen heb ik het badje veel gebruikt. Ik zou gewoon kijken of je baby het fijn vind in de tummy. Zo niet, kun je altijd nog een badje kopen.
Ook hier een fan van de tummy tub namelijk mijn zoontje Beau, nu 3 weekjes oud.. Hij geniet er dagelijks van, gebruik het badje alleen als ik zijn haar even goed wil wassen.. dat is namelijk het enige wat ik wat lastig vind in de tummy tub maar misschien is dit een handigheid! Het scheelt een heleboel water waardoor je em snel kunt vullen en kunt legen.. Heb de tummy tub van bebe jou (de bubble) op de badstandaard van bebe jou zodat ik het badje en de bubble om de beurt op dezelfde standaard kan gebruiken. Hier een foto van onze Beau in de bubble
Ahh gossie wat een lieve foto's zeg!!! En fijn om zoveel positieve ervaringen te lezen.. Een echte TummyTub past niet op een standaard van Bébé Jou toch?
Wij hebben er ook een super fijn En wij hebben in de douch een grote wasbak waar we hem dan op zetten of inderdaad op de comode Maar als ik die was niet had was ik wel voor een standaard gegaan want als ze meer gaan speteren vindt ik het wel Fijn in de badcel als in de baby kamer
Haha ja, als het goed is verhuizen we snel.. daar hebben we ook dan een eigen badkamer.. wat fijner! xD
Wij hadden via marktplaats een badje met standaard en een tummutub gekocht, konden we kijken wat we het handigst vonden. Nou ehm, mee onder de douche dus. De tummytub hebben we denk ik twee keer gebruikt, het badje een keer of vijf. Ze is het meest ontspannen als ze gewoon meegaat in het grote bad, of nog liever onder de warme douchestralen. We nemen misschien de tt nog mee op vakantie voor bij het huisje dat ze wat te plenzen heeft en dan gaat de hele handel naar vrienden van ons die hun eerste verwachten.
hoi! Wat leuk dat je voor de tummy tub gaat. Ik heb een badje en tummytub, en heb het badje pas 1 keer gebrujkt! Mart gaat veel liever in de tub. Het is ook veel makkelijker te vullen vind ik. Er gaat helemaal niet veel water in. Als ik Marts haren wil wassen dan geef ik hem ingezeept aan mijn man als hij staat te douchen en die wast dan zijn haren ff. Je kan dus echt prima zonder badje hoor! Heb een foto bijgevoegd van toen Mart 1 dag was, hij had een hele droge huid vandaar de rode plekjes..hij was bijna 2 weken overtijd
In het begin deden we ons (toen nog) inimiemi mannetje in het grote bad omdat hij te klein was voor de tummytub. Konden hem niet goed ondersteunen vonden we zelf. Na een paar babybadje ging hij al mee onder de douche. Sinds een maand of 2 gaat hij zo af en toe weer in de tummytub hij zit dan zelf met de voetjes na voren heerlijk te spetteren met een badeendje. Hij zit dan of in de gootsteen of in ons gewone bad. De prenatal tummytyb die wij hebben past op de Hema badstandaard. Maar wij hebben het zo dus nooit gebruikt.
Hey Fruity Wij hebben de tummy tub in de kraamweek eigenlijk alleen maar gebruik. Dit omdat ik de "greep" die je gebruikt met het vast houden erg onhandig vond. Nijn vond het wel erg lekker maar douchen ook. Het badje gebruik ik nu nog steeds. De tummy tub pastte gewoon op de standaard van bebe jou. (het is trouwens de kv die Nijn hier vasthoudt)