onze kleine man wil meer rondkijken en wil dus niet neer in de reiswieg van de bugaboo, daardoor klikken we nu steeds de maxicosi op het onderstel als we gaan wandelen zodat hij lekker om zich heen kan kijken. Maar kan dat nu, met 4 mnd, al in het 2de stoeltje van bugaboo? of kan dat pas als hij echt zelfstandig kan zitten? alvast bedank!
het wordt aangeraden je kindje pas zo rone 6 maanden in het stoeltje te doen en dAN in de ligstand, zodra je kindje zelfstandig kan zitten word er aangeraden het stoeltje pas in zit stand te doen, ik doe een dekentje dubbel vouwen en dan onder het matrasje van de reiswieg zodat hij toch wat hoger licht en meer om zich heen kan kijken dit werkt ook goed en is beter voor zijn ruggetje
veel mensen zullen je aanraden van niet, maar wij hebben het wel rond de 4,5/5 maanden gedaan. hij vind het geweldig en hij slaapt er net zo goed in als in de bak.
Ik denk dat het ook aan de soort kinderwagen ligt die je hebt. de ene wagen kan helemaal plat net zoals de reiswieg en als je er dan een lekkere warme voetenzak in doet kan het wel wat eerder. sommige wagens hebben een zitje en dat heeft bugaboo ook wel wat dat de beentjes wat omhoog zitten bij de ligstand maarja je kleintje is met 4 maand ook nog niet zo groot en als die dan in ligstand kan lijkt me niet zo'n probleem. Denk dat we tegenwoordig ons veel te veel vast houden aan al die verhalen wat wel en niet goed is. Ik denk dat je zelf een beetje moet bekijken of het wat is of niet.
ja ik ga het gewoon proberen, want de reiswieg is echt geen optie meer, en de maxicosi zit nog krommer!
Als je hier een vraag stelt, krijg je inderdaad diverse antwoorden. Ik zou het nooit doen met 4 maanden, sta er eigenlijk ook echt versteld van. Maar prima toch als jij je er goed bij voelt. Is jou kindje dus de mening van anderen.... hoeft er ook niet toe te doen toch Ik wil hem op zijn vroegst volgende maand pas 'ombouwen'. Daan is dan 8 maanden oud. Hij kan nog niet zelf zitten.
Ik vraag mij dan af hoeveel een baby van 4 maanden al te zeggen heeft! Ik zou het dus niet doen. Dan jengelen ze maar omdat ze minder goed rond kunnen kijken, liever dat dan te vroeg in de wandelwagen.