Wat waren voor jullie echt schoten in de roos (en rond welke leeftijd)? Voor mijn dochter van 5 maanden is duplo nu al een schot in de roos. Broer bouwt wat leuks, zij sloopt en sabbelt. En iedere keer een ander bouwwerk houdt het interessant.
8 mnd fisherprice activity center (die van ons is 40 jaar oud) ook nu ziet ze er weer nieuwe dingen aan. 12 mnd ikea keukentje, is nog steeds dagelijks centrum van fantasie. Momenteel zijn de kastjes slaapkamertjes geworden voor dr knuffies. 14 mnd pratende hamster (bedoeld om dr uit dr tent te lokken, brabbelde kirde helemaal niks, dat was een hit) Ark van noach, geloof vtech met ingebouwde liedjes en vormenstoof Fisherprice kassa (wel een aantal munten weghalen nog zodat je t goed in de gaten kan houden) 18 mnd pinpuzzels en random dingen die net ff wat vreemder in elkaar zitten. 2 jaar wipwap voor in de tuin 2,5 jaar watertafel en zandbak Ze is ook helemaal idolaat van glijbanen maar die van ons is nog te hoog. Ik had graag een kleintje voor dr gewild of zo'n peuter gym setje (beetje klimmen en een lage glijbaan). Verder is ze zoet met simpele stickers, wasco's van brynzeel ( krijg je zo van boefjes locaties af) en potloodjes. Liefst alles door elkaar. En samen doen we dagelijks kwartiertje ofzo dansen (niet echt speelgoed) Smarttrike is hier geen succes, vind t eigenlijk de miskoop van de eeuw. Als ze nog korte pootjes hebben en alleen op de middensteun kunnen gaat t wel, daarna werd t hier een onding. Loopfiets wordt bij ons afgeraden vanwege dr heupen.
Dochterlief heeft hier nooit echt met speelgoed gespeeld. Met 5 maanden was zij lang zoet met een pak billendoekjes of een ritsje ofzo. Ze speelde ook lang met haar handjes. Alles wat lichtjes en geluid maakte was machtig boeiend maar meer om naar te kijken of in de mond te stoppen. Met 1,5 jaar ontdekte ze de speeltuin. Glijden schommelen of in zand prikken. Met af en toe een hapje zand natuurlijk haha. Nu is ze net 2 en begint ze haar fietsje leuk te vinden. Hoewel ze pas net doorheeft dat ze hard moet trappen en sturen tegelijk. Af en toe wandelen met de poppenwagen maar ze vindt haar tekenbord ook heel leuk. Ze snapt al hoe ze iets weg moet vegen en hoe ze de stempels moet gebruiken.
17 maanden: boekjes, water, pop, tipitent, alles uit de kast nemen om naar ons te brengen, alles binnen handbereik om een toren te bouwen
Must have: speelgoed dat geen speelgoed is . Dus een pollepel, pannedeksel (oordopjes voor jezelf!!!) lege fles en dat soort dingen. Daarnaast absolute hits: Aquaplay Grimms Keuken Werkbank
Hier een kleine van 9 maanden. Met stip op 1; plastic bakjes en bekers Dan op 2 alles van Beatbell Fisher Price Op drie staat klimrek di mama En op 4 spetteren in bad Op 5 een pak luiers of een losse luier Op 6 een spa flesje halfvol water Dan op de 7e plek wat bijtringen Maar op 8 zien we Nijntje het pluche konijn Dan op 9 zijn tandenborstel En nog net in zijn top 10, tot kleine ergernis van mama, de (liefst volle) luieremmer! Ik koop echt geen speelgoed meer voorlopig
De regenboog van Grimms of nog andere dingen? Lijkt me enorm leuk en ik hoor heel veel goede verhalen.
Vtech trein, kan ie ook op zitten. Sowieso alle voertuigen waar hij op kon zitten of achter kon lopen. Van die bouw blokken van ecoifier en later Duplo. Een blokfluit. Zou het niemand aanraden. Weet nog niet waarom mij dat een goed idee leek hahahaha Watertafel na het eerste jaar enorm succes en nu een waterbaan Keuken is sinds zijn derde een mega succes
@14januari Wij hebben al veel gehad. De poppetjes in bakjes zijn een absolute hits De regenboog De vier elementen puzzel Poppenhuis Knikkerbaan Paddestoelen Sorteerspel Ik wissel af maar de poppetjes en regenboog zijn blijvers
Fisher price little people is hier favoriet. Zowel de jaren 70-variant als het moderne spul. Van het moderne spul dan wel de beestjes, de poppetjes niet zozeer Boekjes: flapjesboeken, zoekboeken, voorleesboeken, kleine boekjes om zelf in te bladeren, van alles eigenlijk Matroesjka Stapelblokken
Smarttrike vind ik ook de miskoop van de eeuw inderdaad. Het duwen met de stang was nog wel leuk, maar het zelf fietsen is te lastig op de 1 of andere manier. Tractor en skelter gaat prima maar de smarttrike blijft een onding. Musthave; bal en loopfiets. Met de puckylino krost hij echt overal naartoe en de pucky gebruikt hij buiten. De bal is echt zijn ding...voetballen, gooien, vangen. Op de psz krijg ik ook altijd terug dat hij helemaal happy is als ze gaan voetballen tijdens buitensport. Auto’s en dieren speelt hij mee als we even thuis zijn en dat is een cadeautje waar iedereen hem ook altijd blij mee kan maken, hoe klein dan ook.