zojuist bij een koophuis gekeken.. ben verliefd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

wij hebben net bij een huis gekeken, het is echt supermooi! er moet nog heel veel aan gebeuren maar het is echt perfect! er is zelfs een ruimte waar ik ongestoord muziek kan maken want het is helemaal geisoleerd dus niemand heeft er dan last van. het is een rijtjeshuis met een mooie woonkamer en keuken, hele grote badkamer. 3 kleine slaapkamers en een grote zolder. alle kozijnen moeten op den duur vervangen worden en meer van die dingen, maar dat is geen probleem.
    we kunnen het goed betalen, dus das ook geen probleem.
    maar.....ik ben zo'n ongeduldig type, we moeten nu een 2e bezichtiging regelen, bouwkundig rapport laten opmaken en dan pas kunnen we eens gaan bieden.. hoe hou ik dat vol? bovendien zijn er meer kijkers, het huis is nogal in trek. Als ik nog weken moet wachten voor we eens zekerheid hebben dat trek ik echt niet! ;)
    groetjes marieke

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah spannend is dat he?
    Heel veel succes enneh k hoop dat alles goed uit mag pakken en dat het je droomhuis mag zijn!

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hihi een rijtjeshuis waar je ongestoord muziek kunt maken? Kan het me niet voorstellen maar goed, veel succes en plezier ermee!

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik begrijp je, maar overhaast niets. Denk er nogmaals goed over na en laat idd dat bouwrapport maken.
    Laat je niet gek maken omdat er andere kijkers zijn, dat zegt niets. tegenwoordig staan huizen sowieso langer te koop.

Suc6!

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Leuk joh!

Maar waarom eerst een 2e bezichtiging en bouwkundig rapport regelen? Wij hebben na de eerste keer kijken meteen een bod uitgebracht.

6. Marieke1983

er staat een grote schuur in de tuin die als hobbieruimte is gebruikt. dus het is helemaal opgeknapt en ziet eruit als een gewone kamer. omdat het heel goed geisoleerd is en los staat van andere gebouwen heeft niemand daar last van me.

en we moeten wel echt er rationeel over nadenken, gevoelsmatig zou ik nu direct de vraagprijs willen bieden, maar we willen geen kat in de zak kopen. er zijn gebreken aan het huis en dat rapport is echt om inzichtelijk te maken wat precies.

7. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Das wel handig om te doen hoor, zo kom je niet voor verrassingen te staan en weet je welke kosten er nog aan zitten te komen van dingen die mogelijk binnenkort vervangen moeten worden. Tevens kun je de vorige bewoners dan nog aansprakelijk stellen als er dingen verzwegen zijn etc... :D

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat leuk voor je! Als het gevoel meteen goed zit met een huis.... dat is zo lekker!
    Hopelijk wordt het wat!

9. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wat leuk dat je zo verliefd bent op dat huis! Ga van je gevoel uit he.. ;)
    Succes!

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben dat ook laten doen. De voorlopige koopovereenkomst was ook onder voorbehoud van een goede bouwkundige keuring. Dus als er nog zaken waren die voor grote kosten hadden kunnen zorgen hadden we kosteloos van de koop af kunnen zien. Ik bedoel dus niet dat ze die keuring niet moet laten uitvoeren maar je kan wel vast in onderhandeling gaan zodat het huis niet voor je neus wordt weggekaapt door een ander ;)

11. Marieke1983

hey, dat is wel een goed idee! want ik ben idd echt bang dat een ander sneller is dan wij...

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hahah das waar mits je wel goede afspraken maakt :) ;) enneh ik dacht dus dat de bedoeling was om dan maar geen bouwkundig rapport te doen ;)

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Je kan gewoon bieden hoor, moet je alleen ondervoorbehoud van bouwkundige keuring doen en dan bijv als de kosten boven een x bedrag komen dat je dan van het bod afziet..

14. Eva R

Eva R Niet meer actief

:D heerlijk is dat he...

wij hadden ook een voorlopig koopcontract met bouwkundige keuring ook al was het maar 4 jaar oud. We weten nu wel wat er de komende paar jaren aan zit te komen :D ...
    1 augustus krijgen wij de sleutel, maar gos, wat heb ik een aantal nachten wakker gelegen hihi :D

15. Marieke1983

iemand gaf me de tip om een optie op het huis te nemen, hebben jullie daar misschien ervaring mee?

16. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    optie kun je inderdaad ook doen dan kun je bijvoorbeeld een week erover nadenken en eventueel andere dingen regelen zoals een bouwkundig rapport..

Maar dit geven ze niet zo snel af, alleen als het huis langer te koop is en minder in trek is!
    Als er veel kijkers gepland staan die week dan hoef je het niet eens te proberen om er een optie op te nemen..

Ik zou eerst gewoon nog een keer gaan kijken meestal kan dit voor een 2e keer wel snel, en dan samen een bod bedenken, onder voorbehoud van het rapport dat is de slimste manier..laat je inderdaad niet gek maken!
    Anders was het toch niet voor je bestemd geweest zeg ik maar altijd ;)

17. Marieke1983

ik heb gebeld om een 2e bezichtiging te plannen, wordt zo terug gebeld.
    het is echt spannend! gister zei een vriendin dat ik maar dit proces moest genieten, maar dat kan ik echt niet! wil het gewoon rond hebben :oops:
    er gaat geen aankoopmakelaar mee, wel mijn oom die bouwkundig tekenaar is (oa de ingang van de Efteling ontworpen!) en die ook denk ik ons gaat helpen met de onderhandelingen.

toen ik belde net werd al gevraagd welke kijker ik was, dus dat is geen goed teken of ze proberen je echt op te naaien...alsof ik dat nog nodig heb :)

18. veertje

veertje Fanatiek lid

De makelaar kan dat ook expres zeggen om een beetje druk achter jullie te zetten. Wij hebben het gevoel dat ze dat ook een beetje bij ons gedaan hebben.
    Hij zei namelijk steeds dat ze anders naar de volgende bieder gingen, wij dachten toen bij ons zelf als die andere het echt zo graag wouden dan hadden ze wel geboden.

19. Marieke1983

pfff... de makelaar heeft nog steeds niet teruggebeld.. mijn vriend zit er nu achteraan want die kan toch veel beter dan ik ;)
    is dat normaal dat ze zo traag zijn? bij de bezichtiging was hij maar 10 min te laat, heb begrepen dat dat ook een uitzondering is.
    sorry voor mijn ongeduld :oops: maar dit is nieuw voor ons en ik vind het een partij spannend...

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    joh een huis is een mega aanschaf hoor! Door haast of andere "emoties" moet je echt geen overhaaste beslissing nemen!
    Zorg dat jullie 2e bezichtiging is voordat andere het huis gaan zien. Dan kan je idd een bod uitbrengen onder voorbehoud van het bouwkundig rapport. Houd dan wel een bedrag in je hoofd wat uit het bouwkundig rapport mag komen. Bijvoorbeeld max. 20.000 aan herstelwerkzaamheden.

Succes!

Deel Deze Pagina