Onze dochter is nu 8 dagen oud en het is nu best wel warm weer. Ik twijfel of ik haar korte mouwen kan aangeven. Ze kan best al wel wat zweterig zijn nl. Maar aan het s'morgens en s'avonds en soms tussendoor vind ik het nog wat frisjes. Hoe deden/doen jullie dat?
Ligt er een beetje aan hoe haar temperatuur is? En of deze al enigzins stabiel is. Je kunt haar een kort mouwtje aandoen en temperatuur haar even later dan. Zweten is ook niet fijn voor die kleintjes! Gewoon even goed in de gaten houden. Als het zo warm is en bij jullie in huis ook, dan geloof ik dat dat best kan. En als het weer afkoelt kun je haar misschien een dun vestje aandoen. En/of 's avonds als het echt afkoelt weer omkleden.. Lastig met zo'n klein frummeltje, ik weet het
Dochter ligt hier gewoon in korte broek en korte mouwen, of alleen in romper. Als ik haar meer aan doe gaat haar temp onmiddelijk richting 37.5.. Nu is die mooi 36.9 heb wel nog een lakentje over haar liggen in de box/bed.
Toen mijn zoontje vorig jaar net geboren was lag hij ook al snel in korte mouwen. Het was op de bovenverdieping 28 graden!
Hier alleen een romper en een lakentje, temperatuur is 37 van de kleine man, met teveel kleding 37.4/37.5
Onze vuistregel in de kraamzorg was, kleed je kleine, zoals je jezelf zou kleden. En als je twijfelt, af en toe het nekje/halsje checken.
Mijn kraamverzorgster zei dat je moet kijken hoe je jezelf kleed + een laagje extra. Dat laagje extra kan een laken zijn die je over haar heen legt. Zweten lijkt me ook niet goed voor de kleine. Ze kunnen het snel te warm hebben en dat is 'slechter' dan dat je ze wat koud kleed. Bij kou ga je het wel horen. Bij oververhitting worden ze alleen maar rustiger. Dus neem het zekere voor het onzekere en kleed haar vooral niet te warm maar blijft lastig met zo'n klein frummeltje!
ons meisje heeft met alleen n romper al temp van 37,4/37,5 dus ik trek haar nix extra's aan.. als ze slaapt leg ik wel n lakentje over haar heen