Nou precies dit. Heul erg blij dat ik op mijn werk (onderwijs, mbo) alles aan kan en mag. De dag dat ik gedwongen word om panty's te dragen ben ik direct weg. Ook trouwens externen die bij ons over de de vloer komen (denk aan: inspectie, stagebedrijven, hoge piefen uit de raad van bestuur) zijn altijd casual gekleed.
Je eerste zin geldt op veel vlakken. Zo mocht ik ooit niet thuiswerken 'omdat niemand dat deed'. Toen had ik al een zoon en had ik al tijdens mijn sollicitatie aangegeven dat ik 1 dag per week sowieso thuis wilde werken zodat ik ook weer op tijd bij de opvang kom zijn. Ik moest maar iemand anders regelen. Thuiswerken deed niemand en was vooral heel eng moet je nu eens kijken, na Covid..
Ik vind jouw jurk geweldig en heb zelf veel van dat soort jurken in de kast, omdat ik ze leuk vind, mij mooi staan en ik dol ben op jurken. Maar woorden als bedrijfscultuur, representativiteit. Ik weet niet, het roept een jaren 50 gevoel op. Ik hou van diversiteit, van zien hoe de mens is achter de kleding. Maar eerlijk: ik heb nooit in die omgevingen gewerkt dus kan daar niet vanuit persoonlijke ervaringen over oordelen.
Ah, ik ervaar het zelf anders. Maar meer omdat ik zelf natuurlijk ervaar hoe enorm flexibel en 'losjes' er met elkaar wordt opgegaan. Niemand die elkaar wat misgunt en vooral heel veel lol tussen het serieuze werken door. En ik mag in mijn handen klappen met hoe flexibel er wordt om gegaan met mijn werk-prive balans. dit wordt mijn 3e keer verlof straks sinds 2019 en het wil met die kleintjes nog eens voorkomen dat ik mijn agenda 180 graden moet omgooien en ik last minute toch niet naar kantoor kom. Bovendien ben ik sowieso nog maar 2 dagen per week op kantoor te vinden en dat wordt allemaal prima gevonden.
Denk dat dit ook prima kan, staand ziet het er in elk geval netjes uit! Doe zelf wel altijd even de zit-check, sommige rokken en jurken kruipen dan naar mijn smaak te ver op dan blijven ze in de winkel hangen
Maar waarom voel je je zo onzeker over een jurk die je al 4 jaar hebt? Zwanger of niet, je weet toch inmiddels wel wat op jouw werk al dan niet acceptabel is?
Maar wie zegt dat ik me onzeker voel? Ik draag niet super vaak jurken (lange broeken dus wel) en wil gewoon iets aan wat me op dit moment lekker zit. Ik heb geen zin in knellende broeken. En ik vroeg me dus af wat men vond van blote benen. Het is niet zo dat ik de jurk 4 jaar geleden speciaal voor deze functie kocht. Toen deed ik nog heel ander werk
Ja, maar ik moet wel toevoegen dat ik in een omgeving werk waarbij een echt zakelijke outfit geen vereiste is. Bij ons zie je echt alles wel voorbij komen, inclusief mannelijke collega's in korte broek in de zomer. Ik heb zo'n collega die dat dan nog mooi 'afstyled' met witte sokken in sandalen Uiteraard is het wel de bedoeling dat je je aan fatsoensnormen houdt. Een diep decolleté wordt niet gewaardeerd, hoe vrij we verder ook zijn. Ik moet even gaan kijken hoe het klimaat gaat uitvallen in het pand waar wij in de zomer van 2020, dus tijdens corona, naar toe verhuisd zijn. In het pand waar we eerst zaten, was mijn kantoor zo koud dat ik bij 30 graden buiten een panty aandeed en een vestje omdat ik het anders halverwege de ochtend ijskoud had. Met een beetje geluk kon ik de panty en het vestje dan 's middags achterwege laten. Door al dat thuiswerken moeten we voor het nieuwe pand nog ervaren hoe het daar in de zomer uitvalt qua temperatuur. Tot nog toe is het wel warmer. Dus hopelijk kan ik de panty deze zomer achterwege laten.
Ah, OK, ik begreep uit jouw andere post dat je al vrij lang in je huidige functie werkt, en dat de sfeer vrij flexibel en 'los' is. Maar wellicht heb ik iets gemist. Maar zoals eerder gezegd: blote benen kunnen prima binnen een gepaste outfit. Jouw jurk is uiteraard ook helemaal prima.
Ah zo. Het werk zelf wel, hetzij wel iets anders qua functie, maar dit bedrijf sinds 2019. Dus 3 jaar nu. Dat van de sfeer geldt idd voor nu, maar is zó anders dan het bedrijf ervoor (dat was echt vreselijk haha). Maar ben er wel telkens even tussenuit door verlof. Welterusten!
Die witte sokken dan moet ik denken aan mijn schoonvader. Die draagt thuis altijd slippers met witte sokken erin haha
In mijn vorige werk (groot accountantskantoor) liep ik er ook altijd sjiek bij (jurk/rokje met jasje of een pak). Toen had ik dus 2 garderobes (1 werk en 1 vrije tijd, al had ik weinig vrije tijd omdat ik altijd moest werken ). Inmiddels ben ik interne accountant (wel bij een groot bedrijf) en hier kan ik gewoon in een spijkerbroek naar kantoor. Ik had vroeger maar 1 spijkerbroek omdat ik die zelden aan kon doen. Nu vind ik het heerlijk en geniet er zo van dat ik al tijden geen jurk of rok heb aan getrokken (pakken heb ik sowieso weg gedaan). Het werk wat ik doe is overigens grotendeels hetzelfde maar op een andere plek en cultuur. Dus cultuur is zeker bepalend wat je op je werk draagt (op mijn vorige werk mocht je niet in spijkerbroek lopen). Mij bevalt deze cultuur dus stukken beter. Overigens had ik in mijn oude werk alleen een panty aan als het koud was.
Gelukkig hier tegenwoordig ook, tot zekere hoogte dan, hoef niet met mn metalband shirts te komen, maar spijkerbroek mits niet vol met gaten etc. is prima. In mn eerste baan, was t bedrijfscultuur plus ik was piepjong qua uiterlijk maar deed wel de salarissen van 52 bedrijven met verschillende CAO's en advieswerk. In mantelpak zou ik geloofwaardiger overkomen. Laatste jaar konden ze t dak op, pantalon kon ik nog inkomen voor de rest açcepteerde ze t maar. Maar ik "zakte" dan ook tijdens een personeelscursus toen we een plaatje kregen wie het meest betrouwbaar overkwam. De man in pak met stropdas, of degene in een spijkerbroek met een polo. Ik stemde voor die laatste met nog een collega. "Liever 1 met de hersens, dan degene die t mooi verkoopt en geen inhoud heeft. Plus wie denk je dat indirect dat pak betaald?", werd niet gewaardeerd. Zelfde verhaal gaat op voor bedrijfsauto's.
Ik werk ook op een accountantskantoor. Vorige baan liep ik altijd in spijkerbroek, bij deze baan vaak nette broeken of hele donkere jeans met blouse. Dus wel iets netter maar echt niet in mantelpak. Overigens vind ik dat als klanten zoveel geld voor je betalen dat je niet met een gescheurde spijkerbroek aan kunt komen. Bij ons zie je dus wel spijkerbroeken maar geen spijkerbroeken +oversizede trui bijvoorbeeld.
Blote benen kan bij ons prima, mits je geen halve bil ziet. Mannelijke collega's lopen ook gerust in de outfits die @Loufoque deelde. Zelf heb ik alleen maar zomerjurkjes die tot net boven de knie komen, daar trek ik echt geen panty onder aan. Nu heb ik wel het geluk dat ik altijd erg snel bruine benen heb.