wat heerlijk om deze posts allemaal te lezen. vind een langere rok/jurk tot op net over de knie prima kunnen. en blote benen ook, panty mag ook, maar met verzorgde benen kan het prima zonder. mannen in korte broek liever niet. en overhemden met korte mouwen mogen niet gemaakt worden, zo vreselijk. maar ik hou ook niet van een overhemd onder een trui bij mannen, of een ruit overhemd...dus ik heb daarin wat meer afwijkingen. wij mogen geen eens met een korte broek/rok/jurk komen, en over een paar weken moet ik zelfs speciale werk schoenen aan iedere dag…. Scheelt wel veel in uitzoeken wat je aan moet doen in de ochtend. en kan ik al mijn leuke kleren en schoenen voor in het weekend bewaren...
Ik vind blote benen ook prima kunnen. Bij ons op kantoor worden ze gelukkig een stuk relaxter. Zolang het niet aanstootgevend is mag er best veel. Alleen niet te bloot en geen grove teksten of afbeeldingen op kleding. Een korte broek voor mannen is nog niet toegestaan. Terwijl ik dat er (zoals de voorbeelden een paar pagina’s terug) heel netjes uit vind zien. Een paar jaar terug was de airco kapot in een hittegolf en die werd maar niet gemaakt.. vrouwen liepen half bloot op kantoor maar de mannen moesten in lange broek.. Lekker krom.
Bij ons zijn sinds een paar jaar de kledingvoorschriften veranderd ofzo. Ik zie zelfs mannen met veel te korte korte broeken op kantoor verschijnen. Dat mag ineens allemaal. Ik durf wel een jurkje aan te doen tot of net over de knie. Korter vind ik een beetje ordinair.
In de zomer draag ik het liefste een jumpsuit of een jurkje op de knie op kantoor. Maar ik draag sowieso thuis hetzelfde als op kantoor. Nou ja, soms heb ik thuis een oudere spijkerbroek aan die ik niet naar kantoor zou dragen omdat ik me daar niet lekker in voel. We hebben geen voorschriften maar het is wel een onuitgesproken regel dat je niet te gewaagd gekleed bent als in te korte rok of diep decolleté. Dat kan gewoon niet als je met jongeren (vaak pubers) werkt. Tenminste, dat vinden mijn collega’s en ik. Naar de rechtbank ga ik liever niet met blote benen. Dat voelt niet lekker voor mij. Zelfde als naar de IND of naar een advocaat. We lopen gerust op slippers op kantoor maar eigenlijk heeft iedereen wel een paar pumps of nette gympen in de auto liggen. Soms moeten we opeens weg naar een afspraak. Geldt ook voor een colbertje. Heb ik ook altijd in de auto hangen indien nodig.
Ik persoonlijk vind dat het zeker moet kunnen om in blote benen naar kantoor te gaan. Sterker nog; ik vind dat iedereen zelf moet bepalen wat hij of zij aantrekt, zolang iemand zich er zelf prettig bij voelt
Dit. Ik snap wel dat het past bij een bepaalde werksfeer of bedrijf. Maar hebben jullie allemaal hoge functies of strikte werkplaatsen? Bij ons is het vrij los (transport) dus als ik hier in een mantelpakje of kokerrok binnenkom dan denk ik dat ik de stoeipoes van het bedrijf ben. Het valt mij wel op dat het woordje ordinair enzo valt voor jurken/rokken tot boven de knie enzo. Maar is dit dan zo aanstootgevend?
Ik zou ook voor de polo gaan. Die komt meer als zichzelf over, daardoor betrouwbaarder. Bij die in het pak denk ik dat hij eea te verdoezelen heeft.
Tot boven de knie is geen probleem, maar halverwege bovenbeen zou bij ons niet gewaardeerd worden. Al weet je ook dondersgoed welke achtergrond t bedrijf heeft dus eigenlijk doe je dat al niet echt. Nouja alle 4 de vrouwen van t bedrijf doen t in elk geval niet. (en dan hebben wij nog een bijzonder hoog aantal vrouwen voor IT) Maar een ziepoesnetniet rokje staat doorgaans toch al niet hoog op mn verlanglijstje als item. Ben alleen maar aan dat ding aan t trekken, irriteert me net zo veel als een strapless jurk.
Gisteren waren het donkergrijze sokken in (leren, geen bad-) slippers. Dus enige variatie is er ook nog
Natuurlijk dat is nog beter, maar dat is niet de "stijl" van deze collega. Als je wat hij draagt al een stijl kunt noemen natuurlijk
Met de toevoeging van knielengte en mouwen vind ik het wel kunnen. Zelf kies ik er wel altijd voor om zwarte dunne panty’s aan te doen naar kantoor, voel ik mezelf iets minder blood in.
Dit heb ik ook op het kantoor, wij hebben geen kledingvoorschriften en iedereen draagt waarbij hij of zij zich prettig in voelt, of dat nou geen bh is, crop top of een hotpants. Het maakt eigenlijk niet veel uit zolang je je werk maar doet Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik voor een kledingmerk werk dus het is allemaal niet zo streng