blote billen weer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sweetlakecity, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook gewoon buiten. maar als ie het tegen de bosjes doet vind ik het niet zo erg. hebben een grote tuin. en als het betekend dat ie het zonder te kokhalsen doet dan liever eerst daar. de wc volgt dan wel.......

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het leek mij lekker voor de kindjes om in de blote billen te lopen. Dochter is al lang zindelijk en jongste hoeft van mij nog niet (aug. 2010) maar heb voor de zekerheid het potje wel neergezet. Meneertje raakt alleen in paniek als hij plast. Gaat heeeeel hard huilen als hij de plas langs zijn beentjes voelt lopen.. gussie.. En daarna huilend naar de grond wijzen waar zijn plasje ligt 'bah! pasje!'.. Hebben een poos geprobeerd duidelijk te maken dat het niet erg is maar hij wou persé weer een luier aan. Prima natuurlijk;)

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    hier loopt onze jongste ook in haar blote billen en gaat uit zichzelf naar de wc! poepen heeft ze al een aantal keer gedaan op de wc en plassen nog vaker!! mijn doel is dat ze na de zomervakantie zindelijk is en zonder luier naar de psz kan....

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook langzaamaan begonnen maar meneer moet niks hebben van het potje of de wc,nou ja kijken en doorspoelen wel maar als ik em erop wil zetten houd ie zich zo stijf als een plank!

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Moet ie kokhalsen als ie moet plassen of begrijp ik het verkeerd?

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

applaus voor alle kindjes!!
    Hier gaat het nu met onderbroek en met kleren ook goed! Oke ze plast wat vaak want wil graag een chocolaatje uit de advent kalender :) Heee maar t werkt! Geld over nu!!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Hier ook een meisje dat overdag thuis geen luier meer omkrijgt, sinds afgelopen donderdag. Wel een onderbroekje aan (dat vindt ze een beloning op zichzelf, zó blij en trots met haar onderbroeken).
    We hebben wel een aantal ongelukjes gehad, maar ze zegt het best vaak op tijd dat ze moet plassen.
    Wij doen stickers plakken als beloning. Die motiveren haar ook enorm.

Geen potje trouwens, ze gaat op de wc met een verkleiner.
    Poepen is nog geen succes. Hoewel: ze kijkt even héél moeilijk en vraagt dan heel benepen om een luier. 5 min daarna loopt ze heerlijk te stinken. Bij broer duurde het ook langer voordat hij op de wc wilde poepen; maar eigenlijk nooit ongelukjes hiermee.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

Daar ga ik ook voor en dat gaat vast lukken

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na de zomervakantie is over 3 maanden.. is dat niet erg lang? Zou het niet veel duidelijker zijn om gewoon de luier uit te laten?

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    idd hij druk verkeerd, weet niet precies wat ie doet maar hij heeft het idee dat ie moet duwen om het eruit te krijgen op de wc. terwijl hij het zo laat lopen buiten. dan voelt ie het ook wel.

dus als ie op de wc zit gaat ie drukken en begint ie te kokhalzen. dat knopje meot nog ff om maar vandaag ging het voor het eerst goed op de wc jeee zonder de kokhalzen en hij stuurde hem nog ff bij omdat ie te hard ging en bijna over de rand hahaha......

zla hier nog wel ff duren want hhij heeft niet echt veel zin om steeds mij te roepen en als ik het zie dan vraag ik hem ook wel hij knijpt echt benen bij mekaar als ie moet haha om het maar tegen te houden.

11. Maia

Maia Niet meer actief

Wij zijn gisteren ook begonnen, laat haar in d'r blote billen lopen maar soms wil ze een broekje aan.
    Gister had ze over de hele dag 1 ongelukje. Vandaag had ze er 2. Ik ben dus super trots op haar, ze geeft het over het algemeen zelf aan en loopt zelf naar het potje en als ze een broekje aanheeft trekt ze hem zelf uit.

Morgen gaan we maar even op stap zonder luier, kijken hoe dat gaat.

Heb alleen bij het slaapje 's middags en 's nachts nog wel een luier aangedaan, maar vanmiddag was die erna gewoon droog, dus denk dat ik morgen (met onderleggers in d'r bed) toch ook het middagslaapje zonder luier probeer.

12. Sweetlakecity

maia> we hebben haar de opdracht gegeven als ze wakker werd na het slaapje in de middag te gaan plassen. Wat deed ze/!! juist plassen op het potje. Zelf luier uit en zitten. Gelijk heb je dus! Succes.

13. Maia

Maia Niet meer actief

goeie tip. Al moet ik nog even kijken of dat hier ook werkt, omdat ze (heel netjes en braaf ;)) alleen haar bed uitkomt als wij zeggen dat het mag. In dit geval moet ze dus leren dat ze ook hiervoor best haar bed uit mag komen, want in andere gevallen, ook al is ze wakker, wacht ze echt tot een van ons zegt dat het mag.
    Maar ik ga dat morgen wel proberen en het potje in de kamer erbij zetten!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.252
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa loopt nu 2 dagen in haar blootje door de tuin, maar ze snapt nog niets van het zindelijk worden :). Gisteren zaten we buiten aan tafel te eten, ze had alleen een hemd en onderbroek aan en begon te plassen, stoel nat natuurlijk en Lisa dacht dat ze geknoeid had met haar drinken.... vandaag stapte ze uit het badje en ging op het gras staan en ging vervolgens plassen, het leek er even op alsof ze uit het badje ging omdat ze moest plassen, maar volgens mij snapt ze er nog weinig van. Morgen nog een dagje bloot lopen en dan zien we wel weer, waarschijnlijk daarna gewoon weer de luier om. Eva snapt het ook pas een paar maanden voordat ze 3 werd en vlak voor haar 3e verjaardag ging de knop om en was ze zindelijk.

15. Sweetlakecity

maia en gelukt?
    Hier slaapt ze al vanaf half 2. Ik zit te wachten hierop. Hahaha.
    Vannacht droog blijven lukte niet, ze vond t heel erg dat alles in haar luier zat. :(

16. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Haha, wat grappig. Massaal zindelijk-worden-weer :D
    Hier ook een jochie dat nu een aantal dagen in zijn blote billen rondhuppelt en het gaat redelijk.

Het plassen gaat heel goed hoor, hij heeft eigenlijk geen ongelukje gehad. Het probleem is meer dat hij gewoon niet wil.
    Hij is de hele dag aan het piepen dat hij zijn luier aan wil.
    Hij is al 2.5 maand drie , het wordt nu eigenlijk wel een keertje tijd om zndelijk te worden lijkt me zo.

Eigenlijk vind ik het wel sneu... Hij gaat op het potje, ik jubel hoe knap het van hem is, grote vent ed. Hij krijgt een klein snoepje en vervolgens wil hij zijn luier weer aan.

Wat zouden jullie doen? Wel balen dat hij nu morgen in zijn luier naar het KDV moet, we zijn naar mijn gevoel aardig op weg.

17. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou gaat hier al een stuk beter nu.......jeeeee.
    vanmiddag zelfs stuk wezen fietsen zonder luier. zijn dikke 2 uur onderweg geweest en helemaal niks gebuert echt super. thuis wel ff erna o pde wc gezet. en dat ging ook super kwam meteen een megastraal en weer zonder kokhalzen dus denk dat het kwartje gevallen is hoe hij zijn spieren moet gebruiken.

vandaag al een paar keer buiten gedaan. hij had alleen vanmorgen eerst wel 1 aan die was nog van de nacht en toen heeft ie ff snel gepoept. tjah dat komt nog wel. snachts is ie trouwens ook al heel erg lang droog vandaar dat we ook begonnen zijn.

18. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    das idd een lastige situatie, snap dat je er met die leeftijd wle een keer klaar mee bent. al lijkt het dat hij dus idd nog niet wil. moeilijk is dat. want jah op het kdv hebben ze voor zulke ongelukjes natuurlijk geen tijd.

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ach gosh,gelukkig gaat het beter!

Nou mijn zoontje plast echt overal behalve op het potje of wc,hij lijkt er niks van te snappen.Zou ie gewoon nog te jong/er niet aan toe zijn?

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier gaat dochter morgen gewoon zonder luier naar het kdv. Al drie dagen geen ongelukjes met plassen dus ik 'durf' het wel aan.. Hopelijk gaat het met poepen ook goed. Dat is thuis nog niet gelukt in het potje...

@Gijsje.. hij is ook nog wel erg jong

Deel Deze Pagina