Uitleg aanmelden dochter voor school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door saphira17, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Wie weet hoe dit in zijn werk gaat. Maand geleden heb ik mijn dochter aangemeld voor een school hier in de wijk. Ik heb nog niks gehoord hierover en het is de oudste dus ik weet niet hoe het in zijn werk gaat. Ze is van oktober.krijg ik nu een uitnodiging ? Zou ze in overleg al in september naar school mogen ? Mijn buurvrouw heeft 2 kleinkinderen van eind september. en die mogen begin t schooljaar naar school. Na aanleiding van een gesprek met de moeder. Ik weet niet of dit zo is want veel is overdreven van wat ze verteld.

Bedankt alvast

2. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Je dochter krijgt een uitnodiging voor kijkochtenden (waarschijnlijk) en daarna start zou ze starten op school. Je kunt ook overleggen of je dochter niet al in september kan starten, als ze van oktober is. Maar dit ligt wellicht aan het beleid van school.
    Bij ons op school kun je overleggen wanneer je kind start als het kind dichtbij het begin van het schooljaar jarig is. Oktober is bij ons vaak geen probleem.

Ik zou gewoon is bellen en dan vragen wat de mogelijk heden zijn en hoe het werkt.

3. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Oké bedankt voor je reactie, ik heb al een aantal keer gebeld maar er word nooit opgenomen. Ik ga het vanmiddag nog maar eens proberen.

4. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    In welke regio woon je?? Want niet alle scholen zijn vandaag open. Hier zijn de scholen namelijk tot donderdag dicht.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

onze dochter is van eind september.. en mocht meteen na de zomervakantie 2 dagdelen per week komen wennen

Overigens hoorden wij dat op de 2e schooldag van het jaar.. toen we een kennismakingsgesprek hadden met degene die ook daadwerkelijk haar juf zou gaan worden.
    Die zei: oh ze mag morgen al als ze wil!
    (en ja dat wilde ze maar al te graag)

maar het varieert per school.. en tegelijkertijd is het dus niet absurd ofzo :)

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat het echt van school tot school verschilt.

Wij hebben Milan in april aangemeld en vorige week kregen we een brief met een uitnodiging voor een kijkochtend in juni. Hij mag dan een uurtje komen wennen. Daarna begint hij gewoon na de zomervakantie (hij is in de vakantie jarig).

De dochter van vrienden van ons is 18 augustus jarig en hier beginnen de scholen 13 augustus weer. Het is dan gewoon de bedoeling dat zij 20 augustus pas begint. Maar er zijn ook scholen waarbij je wel wat eerder mag beginnen volgens mij.

7. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Ik woon in midden Gelderland. Ik zal even kijken op hun site of ze open zijn

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt er altijd even achteraan bellen..
    Hier hebben ze vandaag en morgen nog vrij, dus donderdag even proberen? Of eens langslopen?

Ik hoorde ook niks terug van de aanmelding, en mijn formulier is nooit aangekomen. Gelukkig was dat een jaar van te voren, dus nog ruim de tijd om een nieuwe te sturen ;)

9. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Vandaag is er studie dag en dus niemand aanwezig. Morgen weer even proberen

10. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het jaar dat mijn dochter zou starten op school, kregen we al een uitnodiging om de kerstviering mee te doen. We kregen ook al de schoolkrant en een paar weken voordat ze echt zou starten, kreeg ze een boekje met foto's van de klas en toilet en uitleg wat ze allemaal deden op school. Hadden ze heel leuk gedaan. Hier dus wel gelijk betrokken bij de school.

Ik denk dat je na de zomervakantie wel iets krijgt te horen.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij kregen een uitnodiging de laatste dag voor de schoolvakantie met een afspraak meteen na de vakantie.
    Dat moet op zich prima kunnen.

En je kunt natuurlijk altijd even vragen hoe dat bij hen werkt. Je bent echt niet de eerste met die vragen :)

12. saphira17

saphira17 Actief lid

19 nov 2008
    325
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties ik ga vanmiddag idd even bellen. Ben wel heel erg benieuwd me dochter is er ook echt aantoe om te gaan.

Deel Deze Pagina