Blote kinderen op het strand?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door siriel, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

bruin of niet, ze is super leuk en knap om te zien met haar mooie wit blonde haren! Zolang ze niet verbrand maakt dat kleurtje ook helemaal niets uit. Maar kan me voorstellen dat als ze niet super kleurt in de zon dat zo een afscheiding van een topje ook veel minder opvalt. Als ik dat bij M. Had gedaan vanaf het begin had ze nu dus echt een super opvallende afscheiding dat als ze naakt is je zou denken dat ze nog een witte bikini aan heeft :p

Liekje81 vindt dit leuk.
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Mijn man en ik worden gewoon bruin, onze kinderen niet.
    Ze worden minder wit.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Ja, ik vraag me ook af wanneer dat zo veranderd is.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Bloot in de achtertuin ja. Ergens anders dan thuis, nee.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Haha, ik heb dat topic in het verleden nog wel eens doorgelezen. :roflmao:

❤️

6. GossipGirlxoxo

Ik heb hem nog weleens gezocht maar nooit terug kunnen vinden :roflmao:

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahahaha :roflmao:

maar idd, naarmate je ouder word gaan dat soort dingen je steeds minder interesseren:p

Iertje81 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  8. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.607
    3.952
    113
    Vrouw
    Niet in huis, maar in de tuin en op de parking van het appartementsblok. Ze woonden op de gelijkvloers en wij op het tweede en we keken rechtop in hun tuin (die ook niet dicht wasnomheind, maar met zo draad waar je gewoon door kijkt). Er waren 11 appartementen in de blok, met allemaal hun terras of tuin aan dezelfde kant, dus al bij al toch redelijk wat mensen die dat konden zien. En ook het gebouw erlangs had er zicht op. Binnen heb ik er inderdaad totaal geen probleem mee, maar hij stond vaak tegen het raam te wenken (dus wel in huis maar wel zeer zichtbaar) naar de auto's of bezoek die voorbij kwamen, zonder kleren dus, dat vind ik dan precies toch te ver gaan.. een foto is zo snel gemaakt

Als het warm is loop ik zelf de helft van de tijd in alleen mijn onderbroek binnen, maar dan zorg ik wel dat niemand dat ziet en dus niet op het terras ;) in eigen huis moet dat kunnen inderdaad

9. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.607
    3.952
    113
    Vrouw
    Maar in onze situatie waar de reactie op kwam was dus in een tuin waar 11 appartementen vol zicht op hebben (plus de 10 appartementen van de blok erlangs), en op de parking van die blok (daar fietste hij dan zonder kleren of voetballen ofzo). Dat is toch anders? Of ben ik dan echt té preuts aan het denken? Wat het zijn wel buren, maar niemand had echt veel contact of een goede had met elkaar dus echt elkaar kennen was niet het geval.
    In een afgesloten tuin of binnen geen enkel probleem mee, die ik zelf ook in de zomer

10. GossipGirlxoxo

Ik zit net te tellen, ik woon in een hofje met daaromheen een blok huizen. 9 huizen hebben vanuit hun slaapkamer ramen uitzicht op onze achtertuin. Ik laat me daardoor echt niet tegenhouden mijn dochter in der blote kont door het huis, de tuin of in het zwembad te spelen.
    In de situatie die jij noemt gaat het om een kind van 3,5 jaar! Ik vind het woord ongepast misschien gewoon een sterk woord voor een situatie als deze.

Biny vindt dit leuk.
  11. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.607
    3.952
    113
    Vrouw
    Ongepast is misschien inderdaad verkeerd uitgedrukt. Meer een soort van gevoel van wantrouwen tegenover vreemden wat er kan gebeuren en dat ik misschien te weinig vertrouwen heb ik sommige medemensen.
    Maar ik zie persoonlijk gewoon niet zo veel verschil met dit en een bloot kindje op het strand, want de parking vb is gewoon een openbaar domein, (er lopen daar werkmannen, tuinmannen, bezoek, enz) er waren gewoon heel veel vreemden die zo maar een foto of een filmpje hadden kunnen maken. Nu ben ik waarschijnlijk ook wel echt gewoon te wantrouwend op dat vlak. Er woonden gewoon ook wel een paar rare snuiters daar.
    Zelf had ik er overigens ook totaal geen probleem mee om te zien, inderdaad, gewoon klein kindje wat onschuldig speelt, ben zelf kinderverpleegkundige dus die zie ik wel vaker. maar ik dacht we vaak van oh ik hoop dat er hier niemand met verkeerde bedoelingen woont of langs komt. Dat was eigenlijk echt hetgene wat dat door mijn hoofd speelde, niet zo van alarm alarm bloot te zien ofzo.
    (En als hij zo op z'n fietsje zat dacht ik ook wel oh jee als er maar niks tussen de spaken beland als hij valt, of verkeerd op de klinkers en kiezel terechtkomt)

We wonen nu ergens anders, hebben een eigen tuin met hier en daar wat inkijk, maar wel veel minder en ook verder weg (en hier kan ook niet zomaar iemand binnen lopen) en daar zou ik onze eigen toekomstige kinderen dan weer wel laten rondlopen. Eigenlijk wel raar van mezelf, beetje 2 maten en gewichten toch wel. Als ons huidige buurmeisje zou zou lopen in hun tuin zou ik dat ook kunnen zien maar dan zou ik er helemaal niet bij stilstaan. Denk dat de soort omgeving en buurt misschien ook wel meespeelt. (Ik voelde me zelf ook altijd heel erg bekeken in dat appartement, iedereen had daar altijd alles gezien en gehoord, veel geruzie onder de buren enz, geen aangename omgeving, daar zal mijn gevoel misschien ook wel wat vandaan komen)

Spectre en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    @artie daar dacht ik wel als eerste aan haha, fiets en poedeltje naakt lijkt mij niet de meest ideale combi als er wat fout gaat en hij een octaaf hoger zingt

13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Lekker op zo heet zadel auw

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Ik zei laatst al tegen moeder van vriendje van zoon toen ie ongelooflijk hard met zn edele delen op de fietsstang kwam: zo daar gaan je toekomstige kleinkinderen :roflmao:

Is ook wel van toepassing als je op gloeiend heet zadel gaat zitten zonder iets :roflmao:

15. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Nou idd! Met kleding is al vreselijk op zo zadel laat staan naakt je ballen worden gefrituurd

TotalBella, Spectre, Iertje81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hahaha ik moest gewoon hardop lachen:|:roflmao:

Loveischocola vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.671
    27.312
    113
    Vrouw
    Whoehahahahahaha :roflmao::roflmao:

Loveischocola vindt dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Ons huis zit in een rondje. En dat rondje bestaat denk ik uit een stuk of 10/11 huizen. Alle tuinen komen zo in het midden bij elkaar. Als alle mensen uit die huizen uit het raam kijken, zien ze onze kinderen in hun blote kont lopen. Dat weerhoudt mij er niet van om dat anders te doen. Misschien ook omdat ik het gewoon niet wíl. Ze moeten zich in onze tuin vrij voelen en wij willen ze dat gevoel ook geven. Dat zullen anderen misschien naïef of zelfs Tokkie vinden :oops:
    Ik denk ook niet dat het erom gaat of jij te preuts bent of niet. Tenminste; ik vind dat dat niet uit zou maken. Het gaat erom wat jij zelf voelt bij zulke dingen en en dan is er geen goed of fout. Hoe jij het doet bij jouw kinderen of wat je voelt bij anderen; dat is jouw gevoel. Doe wat fijn voelt en laat een ander doen wat hij of zij fijn vindt voelen ♥️

cowgirl80, Liekje81, artie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.907
    18.700
    113
    Vrouw
    #119 Spectre, 26 jun 2022
    Laatst bewerkt: 26 jun 2022
    Ik begrijp je wel hoor... maar zal voor iedereen weer anders zijn denk ik.. toen wij hier kwamen wonen stond ons overbuurjongetje met z'n pielemans voor het raam te zwaaien. En hij was toen echt al een jaar of 9. Ja ik vond dat raar en ongepast.....
    Ik ben misschien ook wat preuts, zou ook nooit topless gaan zonnen bijv., zelfs niet in eigen tuin. Ik vind dat bloot gewoon niet nodig voor iedereen om te zien, zeker van mijn kinderen niet. Wat een ander doet moet hij/zij zelf weten.

Sado vindt dit leuk.
  20. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.907
    18.700
    113
    Vrouw
    Nee maar mensen gooien dingen vaak op social media en foto's/films in het zwembad met andere kinderen op de achtergrond vind ik zelf niet oké. Dat is normaal al zo dat sommigen mensen niet willen dat hun kind op social media komt te staan, bij de opvang mogen we bijv. wel foto's delen, maar andere kindjes moeten we dan onherkenbaar maken... in het zwembad moet je daar zeker ook rekening mee houden vind ik.

Deel Deze Pagina