Blote kinderen op het strand?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door siriel, 22 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik deel je mening dat mensen dat zouden moeten doen maar kan me er ook niet druk om maken als het niet gebeurd. Denk je dat een fotograaf van de krant die een foto maakt bij een artikel over extreme drukte op het strand tijdens Corona of over extreme drukte op black Friday iedereen toestemming vraagt of ze op de foto willen? En die word nog wel landelijk verspreid.

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.907
    18.700
    113
    Vrouw
    Nee dat klopt, maar dat vind ik dan weer anders dan een close up in het zwembad. Bij zo'n foto van extreme drukte zie je zoveel mensen op een hoopje dat je niet echt iemand kunt herkennen. Maar ik zeg ook niet dat iedereen zich daar druk over moet maken, maar ik begrijp het wel dus ik probeer daar dan zelf wel rekening mee te houden. En ook als je je kind bloot over strand laat lopen heb ik daar geen oordeel over, maar ik zou het zelf nooit doen, omdat ik mij daar niet prettig bij voel en ik vind het ook gewoon niet nodig.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.637
    31.160
    113
    Vrouw
    Lijkt me sowieso niet lekker zitten op de fiets.
    Zelfde gevoel heb ik ook bij nudistencampings. Niet zozeer omdat ik preuts ben of wat mensen wel/niet kunnen zien. Maar het lijkt mij erg ongemakkelijk met m'n hangtieten om bijvoorbeeld een potje te gaan voetballen of badmintonnen.

Terug ot. Ik vind heel jonge kinderen die bloot op het strand spelen niet vreemd. Heb ze zelf wel altijd een zwemluier aangedaan. Maar dat was meer omdat ik weet hoe ze konden poepen. En tegen verbranden.

Vanaf een bepaalde leeftijd willen ze doorgaans zelf niet meer bloot. Fie van mij in elk geval niet. Dus heb er eigenlijk nooit over na hoeven denken of het nog wel kon.

4. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.637
    31.160
    113
    Vrouw
    Klopt. Maar ik ga er wel vanuit dat als daar mensen echt herkenbaar op de voorgrond op staan, er wel toestemming gevraagd wordt.

Bij de schoolreis werd ook nadrukkelijk aan de hulpouders gevraagd geen foto's te maken. Dat werd door juffen gedaan, waarbij ze rekening houden met wie er geen toestemming heeft gegeven.

Ik zet zelf geen foto's online van mijn kinderen. Gebruik mijn Facebook en insta ook niet meer. Wel deel ik in de familie app. Maar daar staan geen onbekenden herkenbaar op.

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.706
    3.159
    113
    Vrouw
    Brabant
    Onze tuin loopt ongeveer achter 4 tuinen langs. Hij heeft een stuk van ons stuk tuin gepikt en heeft daar een camera opgehangen. Dus het stuk wat hij filmt is al van ons maar hij
    Nee want dan blijft hij dat stuk houden. We moeten idd het kadaster laten komen want anders gelooft hij het vast niet :rolleyes: en dan gaan we het stuk terug pakken en inderdaad het afsluiten naast zijn tuinhuisje.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.961
    33.636
    113
    Los van dat bloot gebeuren; heel vervelend zulke buren! De onze zijn na 4 weken weer thuis van vakantie. Wat hebben we een rust gehad. Op de dag van hun thuiskomst kwamen ze meteen al langs om weer te zeiken over iets. Ik was er zo klaar mee. Ze zijn zó belerend. Bah. Dus toen heb ik gezegd; ‘los van jullie verhaal hè? Ik ga ervan uit dat jullie jullie caravan snel weer op stalling zetten want dit is uiteraard flink voer voor inbrekers die misschien wel denken dat jullie (of wij) binnenkort op vakantie gaan en denken dat er dan wat te halen is binnen.’ :rolleyes:
    Uitgeluld :|

Deel Deze Pagina