Ben benieuwd of jullie tips hebben.. Sinds wij hier wonen (3 jaar) in dit huurhuis zijn er problemen met de ketel. Hij valt wel eens uit of geeft ineens geen warm water, en hij maakt veel herrie, als hij loopt te loeien (en dat doet ie vaak want het is zo'n ketel die heel vaak aanslaat) en hij stopt ineens met loeien omdat het hier warm genoeg is dan is het gewoon zo'n moment van ahhhh rust! En dat is abnormaal natuurlijk. Al vaak monteurs bij geweest, probleem wordt niet opgelost, soms even tijdelijk verbeterd omdat we met bepaalde kranen moeten draaien en het tapwater oid lager is gezet. Maar telkens zeggen ze dat de ketel goed functioneert. Anyway.. nu is vorige week bij 2 buren ineens de ketel vervangen en ik sprak met een andere buurman en die zegt ik weet 100% zeker dat die ketels destijds (zoveel jaar geleden) op dezelfde dag zijn geplaatst. Dus ik denk wacht eens even.. ik altijd gezeur met dat ding en bij de buren wordt ie gewoon vervangen? Dus naar de woningbouw gebeld en die zegt ja die opdracht moet van de energiewacht komen, dus ik hun gebeld zeggen ze ja dan moet er een storing zijn, komt er een monteur langs en die moet m afkeuren.. Nou ja storing aangemaakt, want hij maakt nog steeds pokkeherrie en nu komt die monteur morgen langs. Maar ik denk dat ze van herrie, en zo nu en dan weigerende ketel niet erg onder de indruk gaan zijn. Hoe krijg ik m wel afgekeurd? Iemand ervaring?
jaa ik alsof ik mijn verhaal lees alleen hier begon die ook te lekken dus heel me vloer naar de maan dit probleem was dus al bekend bij de vorige eigenaar en elke keer gefixt tot ik echt in de kou zat ik heb moeten blijven bellen en toen me vriend langs gegaan en na weet ik het hoelang zeuren kregen we een nieuwe pas denk toch blijven klagen
Ik denk dat je eens een paar keer moet proberen te bellen terwijl je ernaast staat. Dat biedt misschien meer duidelijkheid.
Ik zou elke week een klacht indienen dat hij weigert en herrie maakt, net zo lang tot ze hem zat zijn 😂 Je kunt hem wel een rotsblok verkopen, maar wat je ook kunt doen is de monteur neerzetten met een kopje koffie en een koekje, het verhaal uitleggen en hem heel lief vragen of hij hem ASJEBLIEFT af wil keuren. Het kost hen niks om hem af te keuren en als je een beetje een menselijk exemplaar hebt, leeft hij vaak wel een beetje mee. Gewoon uitleggen dat de herrie je echt gek maakt, wakker houd e.d. Dus beter de monteur beïnvloeden dan je ketel 😊
Grinnik, ik heb ervaring met de woningstichting 😂 Degenen die zij inhuren zijn vaak wel redelijk en weten ook hoe het werkt!
Zijn al je kranen gecheckt? Lekt er geen kraan, druppelen of naast de rand lekken? De cv ketel loeit zo omdat hij telkens warm water moet maken voor een kraan of iets dergelijks en het past niet door het gaatje zeg maar. Heb je al je verwarmingen al eens ontlucht? En heb je het water al eens bijgevuld? Komen ze m elk jaar schoonmaken? Dat zijn de standaard dingen wat een loeiend geluid kan geven maar als dat het niet is dan idd elke week een klacht indienen voor een andere
Alles is meerdere malen gecheckt inderdaad, ze hebben zelfs kranen vervangen. Alles is ontlucht en dergelijke, keurig bijgevuld en ook onderhoud wordt door dat bedrijf gedaan (1 keer per 2/3 jaar dacht ik). We hebben hier zelfs een keer een monteur gehad en die zei: ja dat geluid krijg je als je huis niet erg gevuld is (doelend op dat wij weinig prullaria hebben staan en geen schilderijen oid aan de muur hebben). alleen de woonkamer staat vol met meubels, staan vazen in de vensterbank, een krabpaal, en gordijnen aan de muur en hier en daar kaarsen en leuke opvulling. Maar hij zei dat het teveel galmde ofzo.. Maar als ik bij mijn oma en oma kijk (die een nieuwe ketel hebben en hier vlakbij wonen in hetzelfde soort huis) daar hoor je 0,0. Of de ketel nu aanstaat of niet..
Misschien niet helemaal on-topic, maar kan je niet direct het installatiebedrijf bellen waar je woningbouw een contract mee heeft? Ik zou toch proberen om direct een installateur te bellen waarmee je woning bouw een contract mee heeft afgesloten. Via mij woningbouw (Ymere) moet dat op die manier. Wij waren bijna het hoekje om. Onze cv ketel hangt er al 6 jaar, maar hij is nooit onderhouden of gecontroleerd. We waren de laatste tijd erg duizelig, moe en misselijk en konden maar moeilijk wakker worden. CO-uitstoot bleek vrij hoog. Nu hangen er 2 koolmonixide melders in m'n huis. Toen ik hier, 6 jaar geleden, kwam wonen hing er ook een cv ketel die erg veel herrie maakte, daarop werd ik door Ymere verwezen naar een installatiebedrijf. De installateur kwam binnen en had met 1 blik op de ketel gelijk de stekker doorgeknipt. Het bleek dat de vorige bewoner hem bijvulde met water of zo. Datgene levensgevaarlijk volgens die installateur.
Een cv.ketel hoort elke 2 jaar gerenigd te worden en nagekeken. Als er iets gebeurt en je heb geen certificaat dat hiu is nagekeken en goedgekeurd krijg je niks van je brand verzekering. Levensgevaarlijk !
Je hebt ze toch hopelijk wel op de goede plek opgehangen he? Ik probeer iedereen te instrueren als ze zo'n ding bij me kopen en 9 van de 10 keer zouden ze hem zo aan het plafond monteren. Waar hij dus nog niks doet, ja, als het te laat is. Ik moet mn cv installatie trouwens ook bijvullen met water hoor dus hij zal wel wat anders bedoelen. Controle en onderhoud word hier standaard 1x in de anderhalf jaar gedaan. Kost me 50.
Nou vandaag is er een vrouwelijke monteur langs geweest. Ze begon direct te mopperen dat geluid er nu eenmaal bij hoorde en dat ze niks voor ons kon doen. Ik ben flink op mijn strepen gaan staan en duidelijk gemaakt dat ik er nu echt klaar mee ben. Ze ging weer kijken, alles flink opvoeren. Wat blijkt? 1 van de pompen is kapot en het expansievat is kapot. Dat is ook de reden dat het meer dan 2 uren duurt om van 16 graden naar 19 graden te verwarmen in een gewone huiskamer. En de herrie zou er ook vandaan komen. Ik hoop dat het nu opgelost is. Maar ik vind het zeer triest dat dit al 2 jaar niet is ondervonden door sowieso 4 verschillende monteurs.. Ketel is overigens al 15 jaar oud maar afkeuren mag ze m niet..
Nee de buren hebben ook beide zo een nieuwe versie gekregen. Maar die hebben denk ik gewoon langer gezeurd ofzo. Maar als ie zo gefikst is dan hoor je mij niet klagen Dan wachten we wel een paar jaar tot ie echt op is. Had alleen niet verwacht dat na 4 verschillende monteurs er echt een oplosbaar probleem zou zijn... zo slecht..
Klinkt bekend. Alleen woon ik in UK. Hier een nieuwe boiler en bleef maar foutmeldingen krijgen. Na aan en uitzetten werkte hij weer tot hij dan niet meer aansloeg. Ze zijn bijna 10 keer komen kijken en eens ergens aan rammelen en het was gemaakt. Ik was het toen echt beu en ben de fout gaan googlen. Volgende keer dat er een monteur kwam het hele probleem uitgelegd en wat er precies fout was. Dat kon niet volgens hem en weer rammelen eraan en was gemaakt. Al bij al waren ze nooit langer dan 3 minuten binnen. En monteur bleef maar terugkomen. Uiteindelijk heb ik hem bijna letterlijk bij het handje genomen, hem bijna met zijn neus op het schermpje van de boiler gedrukt en hem de foutmelding duidelijk laten zien (nummer). Daarna hem meegetrokken naar mijn pc waar ik de pagina al had openstaan en hem daar de uitleg bij de foutmelding laten zien. Dik tegen zijn zin ging hij dan nog maar eens in het boilerboekje bladeren (toch maar controleren of het echt dat wel was) en heeft het uiteindelijk gerepareerd.
Jammer dat het zo moet hoor.. Ik heb ook de belachelijkste tips gekregen. Misschien moet je een radio kopen of iets aan de muur hangen en deze vrouw vroeg voordat ik haar had gesmeekt verder te kijken of er naast mij ook nog andere mensen t geluid hoorden? Joh, wat denk je, dat ik waanideeën heb ofzo?
Ik heb het ook gehad toen ik nog alleen woonde, bleek dat er een verwarmingsbuis lek was. Maar bij een hoop woningbouwverenigingen moet er eerst wat gebeuren willen ze er werk van maken. Gelukkig had in geen dure vloer liggen, er moest toen een hele nieuwe verwarmingsbuis aangelegd worden en een flink gat in de vloer(bedekking) gemaakt worden. succes!