blowen/drinken hoe denk jij erover?

Discussie in 'De lounge' gestart door sorien, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Gisteravond mijn verjaardag gehad,een flesje rose genuttigd en om 04:30 ons bed ingekropen. En het doem scenario wat er hier wordt genoemd gebeurde; de kleine werd wakker.... Gewoon even naar toe gegaan,vragen wat er was en er was niets. Blijven luisteren todat ik hem 10 minuten niet meer hoorde en gaan slapen. Ging prima hoor;)

Maar goed als je geen drank gewend bent kan een fles rose serieus teveel zijn en zou je zomaar niet meer instaat zijn om nog normaal op je kind te reageren.

Dus daarom,vaak drinken,goed oefenen kan je er goed tegen :p:D

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

Dus daarom,vaak drinken,goed oefenen kan je er goed tegen :p:D[/QUOTE]

:D:D:D

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gisteren een heerlijke 4-gangen diner gehad met bijpassende wijnarrangement! Heerlijk!

Zolang je het gewoon met mate doet is er niks mis mee.

4. Ik blow en drink al jaren niet meer. Het gaat niet samen met mijn medicatie. En heb er ook geen verlangen naar. Mijn man drinkt zo nu en dan wel wat biertjes. Ach, het maakt mij niet uit. Als je kinderen er geen last van hebben toch ;)

O en trouwens las wat over een hele joint in één keer oproken. Dat kan best. Mits je geoefend bent, zogezegd. Als je regelmatig blowt treedt er toch gewenning op, na een tijdje kan je een joint in één keer oproken en hetzelfde effect krijgen als een ongeoefend iemand die één trekje neemt.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Mijn vorige schoonbroer rookte er wel 5/6 hele op een dag op en werkte dan ook gewoon (onderweg in de vrachtauto en zware machines) totaal onverantwoord natuurlijk, dan nog een halve krat bier of ander alcohol anders kon er niet geslapen worden, die zag je niet get gebruikelijke stoned ofzo maar wel reactie minder, gewoon kei achterlijk qua hersens en zowat zwarte oogjes (pupillen) ik heb dat nooit gesnapt en na tig jaar gingen eindelijk de ogen van mm zusje open dat je met zon losers nooit ergens komt. Dan vind ik zo nu en dan gebruiken nog wel wat anders maarja zo begon hij ook dus voor mij is dat echt altijd een dealbreaker geweest bij een mogelijke partner....

6. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik zelf drink heel af en toe een glaasje, ik blow al 3 jaar niet meer, ik rook wel. mensen die wel regelmatig een blowtje roken en een glaasje drinken is prima toch zolang het maar met mate gebeurt.

7. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik ben zelf nogal bourgondisch ingesteld, daar hoort voor mij een lekker wijntje bij. Toevallig hou ik niet van wiet maar voor mij hetzelfde, alcohol is volgens mij zelfs een harddrug en wiet niet. Snap ook nooit waarom er zo verschillend naar gekeken wordt. Alles met mate toch ;)

8. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Wiet...tsja op de een of andere manier vind ik dat echt zo mega kansloos. Vind het ten eerste echt passen bij kinderen van 15/16 niet bij volwassenen en als ik dan volwassenen zie met zo'n ding dan zijn het van die typische figuren, no offense.

Ik snap wel dat sommige mensen een joint roken hoor daar niet van. Ik begrijp wel dat het een lekker gevoel heeft, daar is het tenminste een drug voor. Waar ik niet tegen kan is als mensen gaan zeggen dat ze niet nodig hebben maar wel gewoon doen of als ze zeggen dat ze er alleen maar beetje rustiger van worden. Onzin natuurlijk.

Het is een drug en als jij een joint rookt wordt je high. Misschien wordt je niet knetterstoned maar high wordt je altijd. Je bent dan altijd onder invloed. Je bent een drugsgebruiker en ik zal nooit begrijpen dat je als moeder een drugsgebruiker wil zijn, met je kids om je heen. Misschien zijn ze er niet lichamelijk bij, want ze liggen op bed of weet ik het, maar je gebruikt dus wel terwijl je kids hebt. Ik weet niet op de een of andere manier voelt dat zo fout. Drugs is drugs, en drugs zijn slecht! En drugs associeer ik ook met losers, en ik heb het idee dat het altijd bepaalde types zijn die een joint roken. If you know what I mean.

Maar eigenlijk ben ik ook een beetje hypocriet want ik rook af en toe een sigaret. Als ik ga stappen ;)

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    blowen vind ik echt niet kunnen...je raakt er helemaal van in de war al na 1 trekje... dat is niet met alcohol te vergelijken want als je een wijntje of wat dan ook drinkt ben je niet bezopen... ook kun je dat zelf in de hand houden... met blowen heb je niets in de hand...

ik drink zo af en toe wel een lekkere borrel... maar doordeweeks nooit.... heb ik dan echt geen zin aan... in het weekend ga ik vaak wel stappen met mijn man of met vriendinnen... of we hebben een dagje concert gepland, of een biosje, of uit eten... en dan zijn we zonder kids... dan gaan we echt wel ffe los hoor :p heeeerlijk!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@zwollywood,

Ik ben oprecht geintresseerd wat voor mensen jij dan bedoeld met typische figuren.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit is echt kul wat je zegt, tuurlijk heb je het wel in de hand. Als ik een wijntje zou drinken ben ik ook bezopen, met een trekje van een joint ben je echt niet helemaal in de war

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Sorry, ik blow overigens niet en drink ook niet maar er komen hier echt van die rare vooroordelen voorbij. Mensen die blowen zijn echt niet alleen maar kansloze figuren met rode ogen.

13. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    @Saja nou de mensen die IK zie blowen zijn vaak laag opgeleid, hebben ook een bijpassende baan of werken helemaal niet. Ik denk ook dat drugs in dat milieu "normaler" en dus je komt er makkelijker mee in aanraking dan bij de groep hoog opgeleiden zeg maar. Ja er is geen enkele manier hoe ik dit kan op een nette manier kan zeggen zonder bevooroordelend over te komen, terwijl ik zo helemaal niet ben.

Ik snap heus wel dat iedereen kan blowen maar mijn associatie ligt nou eenmaal bij het feit dat drugs vaak gebruikt worden door "aso volk" (sorry). Of zoals Umm zegt. Door die associatie voelt wiet voor mij heel verkeerd. Mijn broer bijvoorbeeld die blowde heel veel. Nooit werken, ranzig huis, altijd afwezig, irritante net zo kansloze vrienden. En zo "ken" ik er nog meer. Ik zeg niet dat iedereen die blowt zo is maar die associatie is gewoon wel heel sterk.

14. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Drinken doe ik niet maar rook s'avonds wel een blowtje als mn dochter op bed ligt...nooit waar zei bij is dat vind ik ook niet kunnen.En '' stoned '' de deur uit gaan doe ik ook niet.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik snap je wel hoor.

Maar dat is dus echt een verkeerd beeld. Of naja verkeerd je hebt dat soort types ook.
    Mijn broertje heeft een eigen zaak een afgeronde HBO diploma en ja die rookt thuis wel een blowtje zijn huis is netjes geen vuiltje te bekennen.
    En ja van vroeger ken ik ook wel mensen die zo waren zoals jij ze omschrijft. Maar toch ken ik ook een hoop mensen met een goede baan een afgeronde opleiding van alle soorten. En een eigen huis wat netjes is.

Het heeft denk ik ook maar net met je instelling te maken. Want zonder die blow is hun huis niet in ene netjes

16. Triskele

ik heb door ervaring die associatie ook zwollywood, laten we eerlijk zijn ik vind iemand die dat gore spul rookt (en dus niet afgrijselijk vind ruiken!) dan moet die persoon zelf ook wel vies zijn naar mijn gevoel want hoe kan je anders die geur e.d. accepteren , gadver, ik moet kokhalzen als ik weer langs die jongeren loop die aan het blowen zijn, zo goor....

17. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    +1 hier ook advocaten e.d. die blowen en zeer netjes zijn.
    Maar mensen hebben nu eenmaal snel een vooroordeel.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja ik vind mensen die alcohol drinken of enorm uit hun mond stinken, of mensen die normale sigaretten roken stinkem ook als een asbak maar zijn ook niet altijd aso's.

Er komen zoveel hele normale mensen bij een coffeeshop.

19. Triskele

aaah dan moet k dus gewoon de eerste nog tegenkomen, my new mission in life :p (grapje) ik heb helaas vroeger heel wat vrienden gehad die het deden en nog nooit een fatsoenlijk persoon gezien eigenlijk maar als jij het zegt geloof ik je :p

20. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Drinken doe ik altijd met uitgaan en drugs een enkel keertje op een festival!

Deel Deze Pagina