Blowen en ouderschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aapje22, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik zal wel een suffe trut zijn hoor, maar het lijkt hier wel alsof iedereen het normaal vindt dat er drugs gebruikt wordt onder ouders?! In mijn ogen is dat écht not done (evenals te veel drinken en roken waar kinderen bij zijn). Blowen beïnvloed je gedrag ook als je niet stoned bent. Je zegt zelf dat je vriend boze buien heeft als hij z'n joint niet heeft gehad.

Misschien hadden jullie beide wat langer moeten stoppen voor dat je überhaupt aan een kindje begon. Niet alleen om zijn blowen, maar jouw uitspraak over 'geen harddrugs meer' is in mijn ogen ook heel raar. Ik zie dat namelijk niet als een opoffering, maar iets wat je sowieso moet laten.

Hoop voor jullie, en met name voor het kleine meisje in je buik dat zowel papa als mama slimme keuzes zullen maken!

2. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Aapje, misschien dat je het er straks als zijn vrienden komen over kunt hebben. En ook aan hen aangeven dat jij het niet prettig vind dat hun half dood van het blowen neervallen in JULLIE huis... Of ja van de trap dan... Dat jullie straks een kind krijgen en je dit geen veilige situatie vind. Want als hij zo ver weg is en ook zijn vrienden snap ik je helemaal. En dan zou ik ook mijn man zeggen dat hij zou moeten stoppen.

Moet eerlijk toegevend dat mijn man voorheen erg veel dronk en blowde... Wij zijn toen ook 1,5 jaar uit elkaar geweest en nu is het al zeker 5 jaar dat hij alleen in het weekend hoogstens 5 flesje bier pakt en dat alleen met feestjes en niet waar kinderen bij zijn.. En blowen ja dat doet hij alleen een paar hijsje... Ik zei dat net hierboven ook al, maar nu ik er over denk sinds de wietpas is ingevoerd blowt hij eigenlijk helemaal niet meer.

Ik heb tegen mijn man gezegd dat hij eerst moest stoppen met vooral zoveel drinken ruim 90 glazen bier per weekend!! Voor ik uberhaupt kinderen met hem wou. Hij heeft dit toen dus ook gedaan... Dus ergens snap ik wat Denise K zegt wel. Dat je beter eerst langere tijd (soort van) clean moet kunnen zijn voor je aan een kindje begint.

Helaas kan dat in jullie situatie al niet meer. Hoe dan ook, je moet doen waar jij je goed bij voelt meid...

3. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ben echt heel erg bang hoe het tussen ons gaat als ons kindje er is.
    Ik vind dat een wijntje in de week wel kan. Alleen dat drugs echt passee is in ons gezin. Vooral omdat we op 60m2 wonen. Ik wil gewoon een gezonde leefomstandigheid voor mijn kind.

Zo zegt mijn vriend ook steeds: "kan niet wachten tot ons kind uit je buik is, dan kan ik weer gewoon binnen roken". Die mening geld dus niet voor mij. Ik ga proberen om niet weer te beginnen met roken, want elk pakje is een romper (voor het idee). 2 pakjes een pak luiers.

Ik zal mijn kind en mn vriend op prioriteit 1 zetten... Maar toch beetje bang voor de toekomst. We hebben hier zo vaak ruzie om. Gisteren zei die ook alweer gelijk: "begint het gezeik weer?" toen ik vroeg of hij geblowt had(zag het aan zijn ogen). Hij koopt het niet zelf maar rookt gewoon een paar hijsen mee van zijn vrienden.

4. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Meid ik begrijp wat je bedoeld.

Als je zwanger bent moet je veel inleveren en mijn vriend heeft afentoe ook een slechte hobby in weekend...dit heb ik hem ook verboden...omdat vaak daarna de volgende dagen hij niet voor reden vatbaar is en z'n verplichtingen niet nakomt..

Dus te streng?? zeker niet.

EN roken binnen??? Hoe durft hij!!

Mijn vriend was 6 maanden gestopt met roken en was 1,5 maand geleden weer begonnen. Nou hij mocht mooi op het balkon staan..Er wordt binnen absoluut niet gerookt!

Dus je bent goed bezig...ik gebruik ook niks meer..Dat moet je ook zeker niet doen. Ik ben al 10 maanden gestopt met roken en andere dingen...Dus wees zelf sowieso gezond voor jou en je kindje en je vriend moet ook z'n verantwoordleijkheid nemen!!

5. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    BInnen roken?? Terwijl je kindje binnen is, hij is niet goed!! Dat is hartstikke ongezond meid!! Jullie moeten een gezonde omgeving creeeren voor jullie meisje! Dus houd voet bij stuk!! En inderdaad roken is duur en wordt alleen maar duurder!

6. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Als ik hem verbied.. doet hij het toch.

Vaak de volgende dag heeft hij spijt en zegt hij ik ga niet meer blowen. Maarja.. nog geen paar dagen/weken later is het weer raak.

Als ik er niks van zeg..(doen of je neus bloed) dan hoor je hem ook niet.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd.. Praten, mond houden, boze blikken..

Ik weet nou niet of dit dus allemaal zo positief is voor de toekomst. Straks gooit ie me het huis uit..

Het kind is er trouwens nog niet he.. Ben in verwachting.. Maarja vanaf Januari is ze er..

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Tja tis wat je zelf wil denk ik of de confrontatie aan gaan vette ruzie hebben en daarna hopelijk weer goed enzonder blow of met weinig blow.

of accepteren en flink laten merken dat je het er niet mee eens bent...

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Agressieve buien door stoppen met blowen? Komt dat niet eerder door gebrek aan nicotine? En niet stil kunnen zitten doordat je een jointje rookt? Is het dan wel wiet dat hij rookt? Mijn man blowde ook af en toe nog eens. Nu heeft hij daar geen behoefte meer aan, roken doet hij nog wel (buiten, soms 1binnen als iedereen slaapt). Zou het hem nooit verbieden, ook al heb ik natuurlijk ook liever dat hij stopt, en dat kun jij ook niet doen!!

Wel vind ik dat je grenzen mag stellen. Blowen doe je buiten en je zorgt er voor dat er GEEN rook in huis komt. Een frans balkon is niet buiten roken....

Xxx

9. tulip

tulip Niet meer actief

nou ik zou het wel op een confrontatie aan laten komen en ik heb het er zeker voor over om het voor de gezondheid van mijn kind even te laten knallen.

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik vind dit serieus echt schandalig, weet je dat?
    Ook meeroken tijdens de zwangerschap is bewezen slecht voor je baby, dus daar valt wiet roken ook onder.
    Maar dan nog erger: ze maken gewoon een teringzooi van het huis waar ook JIJ woont. Ze veroorzaken jou overlast.

Ik zeg: als ze zo graag willen blowen gaan ze dat maar lekker bij iemand anders thuis doen, en anders toedeledokie!
    Ik heb ook een blower als vriend gehad, altijd stress, ook agressief bij niet-blowen. Ik ben zoooo blij dat ik er vanaf ben! En ik zeg niet dat je moet stoppen met je relatie hoor, zo bedoel ik het niet. Maar ieder kind verdient een betrouwbaar nestje thuis met een papa en mama die zich gedragen als papa en mama, niet als opstandige puber (nu heb ik het over het gedrag van je vriend en zijn maten).

Ik heb het oprecht met je te doen meis!

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Inderdaad, ik zal dan ook wel een suffe doos zijn maar ik vind het echt shockerend die houding van jouw vriend. Wil hij überhaupt vader worden?
    Want dan mag hij z'n houding wel heel snel gaan bijstellen en zijn verantwoordelijkheid nemen.
    Om te beginnen niet meer dat huis vol met gasten die strak van de wiet staan, jij ademt het allemaal in.
    En ik vraag me echt af hoe gelijkwaardig jullie relatie is?
    Dat huis mag dan op zijn naam staan, jullie wonen er SAMEN en er is een kindje op komst.
    Kom op meid, laat je niet ondersneeuwen maar kom voor jezelf en je buikbaby op!!!

12. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen

13. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik vind het knap voor je dat je zo volwassen gedraagt!
    Ik zal zeggen blijf zo doorgaan en nee jij eist niet veeel, dit is gewoon hoe het hoort!

Als hij niet opgeeft , denk dat het dan tijd is om te denken wat belangrijk is voor jou en je kind.
    Hopelijk komt het goed :)

je vriend is 24 jaar! Ik vind het echt jong nog , zeker vooral als hij niet van die slechte dingen kan afblijven en niet aan de afspraken houd.
    Wensen en hopen voor een kind is totaal anders dan wanneer het realiteit waarkomt.

14. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL

Misschien moet je t ook niet verbieden, het blowen op zich, het is een volwassen vent neem ik aan, wel vind ik t binnen roken/blowen echt not. Done... Dan gaat hij maar buiten staan te blowen! Als hij dat niet kan of voor jou en zijn kind kiest dan vraag ik me af waarom hij vader wil worden, laat hem z'n verantwoordelijkheid nemen en anders mag je denk blij zijn dat zijn ware aard nu omhoog komt! Als hij dit al niet over heeft voor z'n KInd hoe moet t dan in de toekomst??

Wel vind ik als iemand 1 blootje oer dag rookt en dit bv buiten doet als kind op Bed ligt, dat een kind hier geen last van hoeft te hebben... Zie dit wel amders als iemand echt knetter stoned is, harddrugsgebruikt of teveel alcohol op heeft! Succes meid maar begrijp je punt Zker!

Misschen n idee dat de vk hem is aanspreekt op z'n binnenrook gedrag?

15. zylly

zylly Actief lid

20 mei 2010
    138
    1
    0
    ik herken jou situatie heel erg. mijn vriend blowde ook vroeger, toen zat ook het huis vol met vrienden en had ik altijd last van de rook. ik woonde toen bij me schoonouders dus kon er weinig over zeggen. gelukkig is me vriend inmiddels helemaal gestopt met droken omdat het moest om zwanger te worden. maar ik kan me goed voorstellen hoe jij je voelt en dan ben je nog zwanger ook.

op de eerste plaats vind ik het echt belachelijk dat je vriend zegt ben blij als de baby er is dan kan ik weer binnen roken, dat is zo ontzettend slecht voor zo'n babytje!!
    hij mag nu wel wat volwassener worden en zich realiseren dat hij vader wordt en zijn verantwoordelijkheid moet nemen! misschien kan je een compromis sluiten en afspreken dat hij buiten blowt en rookt. en die vrienden lekker ergens anders gaan blowen en de tent leegvreten! de rook is voor jou als zwangere ook heel slecht.
    en ook al is het huis van hem jullie krijgen samen een kindje dus dan doe je met alles samen en ben je gelijkwaardig aan elkaar.
    ga voor jezelf en je kindje meid!! als hij zich voor jullie niet aan wilt passen is hij jullie ook niet waard.

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

"Hij kan niet wachten tot de kleine er is want dan kan het weer binnen?"
    Ik weet gewoon niet wat ik daarop zeggen moet.

Een gesprek met hem over zijn verantwoordelijkheden, vanavond nog. Roken/blowen buiten, niet op een Frans balkon, gewoon op straat. Als hij dat niet voor jullie over heeft en zo onverantwoordelijk onvolwassen blijft doen, of jou eruit zet omdat hij zijn zin niet krijgt. Wat voor vent is het dan? Jou en je kleintje niet waard!

Hoe oud is hij eigenlijk, 16? Ongelooflijk dit! Sterkte!

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

tot aan dit zinnetje snapte ik hem nog enigzins, iemand met een verslavende gewoonte die hij al heel lang heeft, stopt niet zomaar van de 1 op de andere dag tenzij je zo sterk in je schoenen staat.

maar toen ik dit zinnetje eenmaal las?
    het blowen heeft bij je vriend gewoon meer prioriteit dan een gezonde baby en een gezonde leefomgeving voor hem/haar.:$

Verbieden kun je het hem niet maar maak het hem maar moeilijk.
    Stuur hem naar buiten en laat hem met zijn vrienden bij een ander thuis afspreken. Ga met hun een gesprek aan en vraag hoe zij tegen deze situatie aankijken als zij een kind (op komst) hebben.

Wordt je daarna doodgenegeerd zou ik eieren voor mijn geld kiezen en (tijdelijk) weggaan, het gaat hier toch in de eerste plaats om (de gezondheid) van je kindje?

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat hele blowen en roken zijn gewoon zulke waardeloze verslavingen. Mijn man doet het dus ook en ik heb er echt een hekel aan. Ik rookte ook sigaretten voor ik zwanger was maar ben meteen gestopt. Mijn man is toen ook gestopt met sigaretten maar niet met blowen. Hij is toen een tijdje pure wiet gaan roken. Want wiet is echt heel verslavend, ze gebruiken het om emoties mee weg te drukken of andere zaken waar ze niet aan willen denken. Als ze dat niet krijgen worden ze dus opeens geconfronteerd met het echte leven en zie je opeens die stress en woede aanvallen of depressie. Voor mij een teken van onvolwassenheid, als je volwassen bent dan ga je ook de slechte dingen te lijf en verberg je je niet achter drugs.

Maar goed, toen zijn moeder overleed in mei (aan jawel, longkanker nota bene) is hij helaas weer begonnen met roken en blowen en sindsdien heb ik er niets meer aan kunnen veranderen. Eerst zou hij mt z'n verjaardag stoppen, en nu is het na de geboorte. Dat laatste WIL ik al niet eens meer, zit ik met die kleine en een chagrijnige kerel. Dacht het niet.

Wat ik je eigenlijk wil meegeven is dat je hem helaas niet kunt laten stoppen. Ik herken wat je zegt, je hebt boos geprobeerd, negeren, praten...alles. Maar het werkt niet omdat hij het gewoon niet wil. Alleen als hij het zelf wil dan kan hij het.

Je hebt geen controle over hem wat dat betreft, maar je hebt wel controle over jouw leefomgeving en die van jullie kind. Dit is letterlijk wat ik tegen mijn man heb gezegd ook. Dus dit houdt in dat ik HEM niks verbied over zichzelf, maar dat ik wel controle heb op mijn omgeving. Dus je rookt niet binnen. Geen sigaretten en al zeker geen wiet. Daarnaast rij ik niet bij je in de auto mee als je geblowd hebt en als de kleine er straks is dan mag je niet voor haar zorgen als je stoned bent. Als je enkel gerookt hebt dan moet je eerst je handen wassen voor je haar pakt. Geen vieze nicotinevingers aan m'n kind. Een ouder hoort niet onder invloed van drugs te zijn vind ik. Dus als hij dat wel is dan is hij wat mij betreft op dat moment geen ouder en neem ik hem dus niet serieus.

Dit kwam wel aan geloof ik en hij vond het niet leuk. Maar ik heb dus de macht gebruikt die ik wel heb ipv proberen iets te veranderen waar ik geen invloed op heb.

Verder wil ik je meegeven dat het jullie huis is en jouw lichaam! Dus jiji hebt net zoveel te zeggen. Als hij echter zou zeggen dat het zijn huis is en jij het dus maar moet pikken...tja dan zou ik mijn koffers snel gepakt hebben. Nooit zal ik nog afhankelijk zijn van de grillen van een kerel. Altijd zelf controle houden is mijn motto ;)

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben het daar helemaal mee eens. Probeer de regie in eigen handen te houden! Niet bang zijn dat hij je op straat zet, maar zorgen dat hij bang wordt dat jij met de kleine weg gaat!
    Roken en blowen niet in huis, gebeurt dat wel zou ik een ander plekje zoeken. Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral als de beeb er straks is.
    Misschien dat hij ook nog een beetje gaat bijtrekken als je langer zwanger bent. Dat merk ik bij mn vriend. In het weekend na de voetbal kon hij er flink aangeschoten aan toe zijn wat ik net zo erg vind als stoned zijn. Nu wordt dat echt veel minder....
    Ik wens je veel sterkte en wjjsheid. Ga voor je eigen gezondheid en die van het kleine wondertje in je buik!

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    +1
    dat zinnetje schrok ik echt even van :$

Deel Deze Pagina