Binnen roken als jullie kindje er 1maal is? Heeft hij dan niet door dat het juist om jullie kind gaat waarom hij niet binnen moet roken? Nogmaals dat hij rookt en of blowt....tsja, zijn keuze...maar jullie baby kiest niet voor zwarte longen!!! Xxx
Waar ik me het meest zorgen om zou maken is, als hij nu jou negeert negeert hij dan straks de baby als die ligt te huilen? Of word hij boos op de baby want hij MOET eerst even een blow.. Om die redenen heb ik een afkeer van verslavingen, hoe je het ook went of keert die gaan namelijk altijd voor het kind. Dat je in je tiener jaren lekker zuipt en blowt en noem maar op.. sjah weinig mensen die dat niet doen je wil wat uitproberen in het leven. De grens ligt bij de een verder dan bij de ander dus daar laat ik me niet over uit. Maar eerlijk is eerlijk op het moment dat je aan kindjes begint vind ik persoonlijk dat je het goede voorbeeld hoort te geven, en drugs gebruik en overmatig drankgebruik horen daar niet bij. Zeker niet in verslavingsvorm.
Ik ben het eens met BabyBergen, want mijn man blowt ook. Maar vanaf het moment dat ik zwanger ben en als het kindje er eenmaal is, blowt hij niet meer in ons bijzijn en gaat een heel stuk minderen. (Maar hij heeft ook geen agressieve buien of vreetkicks, hij is er vrij normaal onder) Ik snap niet dat je vriend gewoon zegt dat hij weer binnen gaat blowen :O Hij komt erg dominant over. Als je hem zover zou kunnen krijgen dat ie toch buiten blowt, wordt het misschien ook een stuk minder, want koud om buiten te gaan staan.. Hoe dan ook, veel succes ermee..
Lieve Dames, Kleine update. Ik heb gisteren een gesprek gehad met hem en eens flink de waarheid verteld betreft verantwoordelijkheid die hij straks heeft. Ik zag gelijk dat het hem aan het denken zette. Hij zei ook dat er inderdaad straks niet meer Gechillt gaat worden met vrienden als onze kleine uk er is. Maar ook het roken buiten gaan plaatsvinden. Ook willen we verhuizen naar een huis met een tuin. Zodat hij buiten kan roken. Hij zei ook dat de gezondheid van onze kleine het belangrijkst is. En dat we mijn plaatje zonder blowen kunnen waarmaken. Bedankt voor jullie tips.
Denk dat het sowieso slim is om niet meer in huis te roken.. De schadelijke stoffen blijven echt heel lang hangen!
Aapje, meid super nieuws.. Houd hem wel aan zijn belofte... Heel consequent zijn met wat je nu af hebt gesproken. En meid ik vind het super knap van je!!! Ook fijn dat je toch de gevoelige snaar hebt weten te raken Dikke knuff...
Ik wou even mijn duimpjes omhoog steken voor je Aapje! Echt super hoe je alles goed wilt doen voor de kleine en dat je hier ook echt moeilijke stappen voor neemt! Fijn dat je even goed met hem hebt kunnen praten, en dat je nu een goed vooruitzicht hebt.. Succes!
Ehm blowen oke maar niet in bij zijn van zijn kind en niet iedere dag. Af en toe kan ik mee leven. Dat je huis nu af en toe blauw staat van de walmen vind ik niet oke en accepteer ik ook niet. Ik ben misschien makkelijk daar in hoor maar wij leven dan ook redelijk vrij hier. Als mijn partner iets wil en het kan dan is dat prima en andersom ook mits het niet schaad en allemaal kan.
Brrr, noem mij maar suf, maar alleen de titel al "blowen en ouderschap" Gaat voor mij dus totaal niet samen!!! Heb totaal geen respect / begrip voor deze situatie!! Getver, verslaafd en dan ook nog aan kinderen beginnen, heb echt medelijden met het kind...
beetje overdreven niet? wij blowen niet maar ze zijn er toch over uitgekomen en hij gaat toch niet meer binnen blowen enz,... als hij s'avonds als het kleintje in bed ligt en hij gaat buiten even een jointje roken dan kan dat toch, het kind heeft er geen last van dus waarom u medelijden? veel mensen drinken toch ook s'avonds een glaasje wijn of iets anders, dat is hetzelfde ik vind het vaak ook wat overdreven, velen willen zo perfect zijn en zoveel mogelijk voor het kind achterhouden maar hoe meer je dingen achterhoudt hoe nieuwsgieriger het kind word, op latere leeftijd dan (15-16 jaar) als hij echt vaak high zou zijn of dronken/aangeschoten, dan vind ik het niet kunnen
Zoooo lekker veroordelend zeg..Man man,.. een beetje begrip is bij jou vergezocht,neem aan dat je ook niet drinkt dan.. ook niet een glaasje af en toe? valt namelijk onder harddrugs Anyway begrip is ver te zoeken bij jou...
Whahaha, nou suf zou ik je niet noemen. Wel een beetje wereldvreemd. Omdat hij blowt is t niet gelijk een junk he? T is niet dat hun kindje later torens gaat bouwen van gebruikte spuiten.... De issue was 'roken, blowen in huis, bijzijn van de kleine'. Dat is erg! Blowen, roken, een wijntje drinken, bunkeren....allemaal prima (met mate) maar kinderen verdienen een schone, frisse omgeving (overigens ook in het redelijke....) Aapje: Fijn dat jullie er uit zijn!! Denk dat je vriend even wat extra tijd nodig heeft gehad om zich aan te passen en aan het idee te wennen.... Van chillen met vrienden naar rillen van de kou omdat je buiten moet roken zit ook wel ff een verschil hihi....
Af en toe blowen maakt hem geen junk. Het feit dat hij een tijd na het stoppen toch weer begonnen is en boos/agressief is wanneer hij niet op z'n tijd blowt, dát maakt hem een junk. Ik vind dat roken/alcohol onderschat wordt. Maar het is algemeen bekend dat blowen nóg slechter is, zeker nu de wiet steeds sterker wordt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je aan kinderen begint als je het hele 'we-zijn-jong-en-willen-al-chillend-alles-uitproberen' periode nog niet ontgroeid bent. @syndeys; het feit dat papa 's avonds buiten blowt en zich agressief gedraagt als hij dat niet gedaan heeft, gaat er vast niet voor zorgen dat de dochter van TS niet nieuwsgierig is. Als blowen thuis normaal is, dan is de drempel al een stuk lager als bij ouders die alleen in het weekend een wijntje drinken.
Nee, vind ik zeker niet hetzelfde, want na een glaasje wijn of iets anders ben je niet ontoerekeningsvatbaar. Na een joint wel! En helemaal met een verslaving, als je dat glaasje wijn prima kunt laten staan zonder boos of agressief te worden is er inderdaad niks aan de hand. Als dat wel het geval zou zijn, ben je dus verslaafd aan alcohol, en dan is het probleem pas hetzelfde... Snap zelf niet dat iedereen er zo makkelijk over doet, ik vind drugsgebruik icm een gezinnetje beginnen totaal onverandwoord! Das mijn mening... Bovendien, als ik een glaasje wijn drink, heeft mn omgeving daar geen last van, maar als ik zou roken betrek ik gelijk een circel van zo'n 20 meter om me heen in mijn momentje, snap echt werkelijk niet dat mensen dat als hetzelfde zien. Alcohol heeft niet dat directe effect wat drugs wel heeft!
Tja, voor mij zou uberhaupt een relatie met een roker / blower onbespreekbaar zijn. Dus wat je moet doen met iemand die tegen de afspraak in toch weer gaat blowen, geen idee. Praat erover. Vertel hoe jij je erdoor voelt, vraag hem waarom hij er niet mee wil/kan stoppen ondanks zijn eerdere belofte. Kijk of je een compromis kunt vinden. Niet blowen in huis, niet in het zicht van jullie kind, alleen in het weekend, niet meer dan 1 joint, erna altijd kleren in de was en haren wassen, weet ik veel wat voor jou acceptabel is. Dagelijks blowen vind ik in elk geval zorgwekkend, meer nog dan dagelijks alcoholgebruik (wat voor mij ook al op 't randje zit). Het doet iets met je hersenen (capaciteiten en persoonlijkheid), als je dat langdurig doet. Wat mij betreft is dit dus nooit 'normaal'. Maar dan zal ik ook wel suf en wereldvreemd zijn. Dat krijg je ervan, als je in zo'n achtergebleven dorp woont, waar nooit iemand een joint opsteekt....
maar ts haar vriend ziet het nu wel in, hopelijk ziet hij het ook "echt" in. als hij het "echt" inziet zal zijn agresieve gedrag ook snel veranderen, het is voor deze jongens/mannen denk ik ook wel even omschakelen, mannen met joints blijven wat langer kinds vind ik (niet negatief bedoelt) maar als hij eenmaal de omschakeling heeft gemaakt en zich goed realiseerd waarom hij het doet zal dat agressieve wel snel verdwijnen en zal hij het omzetten naar trots, de trots waarom hij het doet en ik vind alcohol hetzelfde, alcohol is een harddrug, wiet een softdrug hier drinken we beiden zelden alcohol en wiet al helemaal niet, tot vorig jaar misschien 2 joints(die we ook nog eens deelden) per jaar en alcohol 1 glas per maand ofzo maar ik het er geen problemen mee als mensen het gebruiken maar wel op een verantwoordelijke manier. hoewel een verantwoordelijk manier bestaat niet ivm drugs maar ik bedoel dan "gebruik het niet op een 'niet' verantwoordelijke manier" zorg dat je niet zat of high bent maar gewoon een beetje relax hopelijk druk ik me tegoei uit?