blowen..

Discussie in 'De lounge' gestart door imjustmyself, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ieder zijn ding maar ik zou iets anders proberen. Naar de ha? Je geeft zelf al aan dat er iemand 'helder' moet zijn.

2. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Ik zou het niet doen. Met een drugsverslaafde/alcoholistische moeder, vader en broer, laat ik het wel.
    Toch kan ik me wel voorstellen dat je het doet, zeker als je ondraaglijke pijn hebt.
    Laten we wel wezen, het is soft drugs, en alcohol hard drugs, alleen is de laatste geaccepteerd...
    Ik weet dat veel kankerpatiënten er baat bij hebben. En als je er verantwoordelijk mee om kan gaan zonder een verslaving te ontwikkelen...tja.... Dan weet ik niet wat erger is, af en toe een blowtje of elke dag wat glazen drank...

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

mee eens...

Vraag me af of diegene wat er zo op tegen zijn want je hebt kinderen, geen alcohol drinken dan?

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik ben inmiddels 29 en begon met blowen op
    mijn 16e.
    Dit werd helaas een gewoonte en ben er echt verslaafd aan geweest.
    Ik rookte meerdere joints per dag en stond er mee op en ging er mee naar bed.
    De laatste jaren merkte ik wel dat ik niet stoned meer werd maar bij stress een blowtje.
    Na het eten een blowtje , standaard altijd een blowtje ;)

Toen ik wist dat ik zwanger was had ik echt zo iets van :
    Oh Oh , Nu moet ik stoppen met blowen!
    Kan ik dat wel , Wil ik dat wel ...Ik kan het niet dit weet ik zeker!

De volgende dag spontaan gestopt met blowen en echt totaal geen moeite mee gehad.
    Ik lijk wel "wakker geworden" en jarenlang in een roes te hebben geleefd.
    Damn Wat word je van dagelijks blowen gigantisch suf zeg.

Nu vind ik het stinken maar heb er geen moeite mee als iemand een blowtje op steekt ofzo.

Had ik al die centjes die ik naar de coffeeshop heb gebracht maar opgespaard , dan was ik zeker miljonair ;)

5. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

geloof me na 4 jaar ziekenhuis is en uit zware pijnstillers o.a. tramadol morfine enz is het wel klaar ik raak er zelfs depressief van en ja tuurlijk wil ik dat er altijd iemand nuchter is hoe dan ook of ik nu 3 of 4 hijsjes neem ik ben dan hi dus nee niet stoned
    iemand met de gouden tip graag!

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bekijk de docu eens die ik in een link liet zien.
    Probeer op zoek te gaan naar een wietsoort met een laag THC gehalte en een hoog CBD gehalte.
    Hiervan kan je wietolie maken, wat je in kan nemen.
    Daar wordt je niet zo stoned van als gewone wiet ( dmv waterpijp of sigaret ) maar het helpt pijnstillend.
    Als ik dan verhalen zoals dat meisje Charlotte hoor, dan vind ik het een zeer positieve ontwikkeling.

Deze docu: Dr Sanjay Gupta's CNN Special "WEED" - YouTube

7. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

ook al gehad de groot pijngebedied en de oorzaak is onduidelijk
    wat je zegt over iemand die alcoholist is geweest dat je dan niet meer mag drinken is onzin.
    het licht er maar net aan hoe sterk je bent.
    en ik kan het prima onder controle houden gelukkig :)

8. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Wij zijn van regelmatig blowen, naar 1 of 2 keer per jaar gegaan, sinds de kleine er is. Tegenwoordig komt het zelden voor, gewoon simpelweg omdat we er of geen behoefte aan hebben, of gewoon niet aan denken. Maar als we het doen, is de kleine uit logeren bij familie of vrienden.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Rightt :(:(:( gelukkig weet ik wel hoe het zit met verslavingen.

Meid, doe wat je goeddukt, maar doe svp niet lichtzinning over verslavingen.

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik zou zeggen: kijk naar die docu van Aszz! Lijkt mij de kat op het spek binden om een oud verslaafde nu weer te laten roken. Ik ben niet per definitie tegen alcohol of drugs, maar jouw verleden getuigd niet van controle houden en sterk heeft hier niks mee te maken. Als je sterk moet zijn om niet meer te gebruiken is het nog steeds je zwakke plek. Ik hoef er namelijk niks voor te doen om het te laten ;)

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Nee dat begrijp ik ook. Kan het alleen niet zo zijn dat het een symptoom van je lichaam is geworden o.a om gewoon de 'drugs' binnen te krijgen.

Voorbeeld mijn sm is gestopt met roken ze is er echt depressief van... Snap je wat ik bedoel?

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik sluit me bij je tweede deel aan (ik heb niet zo onwijs veel pijn gelukkig, lijkt me onwijs naar.. Sterkte!)

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee hier word absoluut niet geblowd! Wij hebben het beide nooit gedaan en willen dit graag zo houden.

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik snap je prima als je zoveel pijn hebt, ik heb zelf ook chronische pijn en ik ben echt een voorstander van medicinale wiet. Wat denk je van al die pijnstillers die je anders naar binnen moet werken? Dat zijn ook niet bepaald snoepjes.

Ik vind het naar dat je je zo moet verantwoorden, zou i.m.o echt niet nodig moeten zijn. Hoe je het verder moet doen met de kinderen zou ik echt niet weten, maar sterkte meid.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier sluit ik mij bij aan.

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik vind het vies en in het algemeen voor pubers op zich als iemand echt ziek is en hiermee echt (aantoonbaar) zijn leven wat kan verbeteren zou ik het door de vingers zien maar nog steeds goor vinden.

Ik vind het eigenlijk voor normale en gezonde mensen met kinderen niet echt horen maar dat is hoe ik ben opgevoed, ik zou ook geen wijnfles achterover slaan als mijn kids erbij zijn en tenminste 1 van ons niet 100% nuchter is, ik houd ook niet van overmatig alcochol gebruik (lees elke dag of bv meer dan 3 glaasjes als er kids thuis zijn)

Ik vind dat geen goed rolmodel wat ik dan afgeef, dus als de kindjes zijn logeren (wat 1-2 keer per jaar is) dan willen er een paar glaasjes in gaan bij een bbq ofzo maar dan ben ik na 2-3 ook al licht in mijn hoofd dus stop ik want meer vind ik dan echt niet nodig, dan heb ik de wijn lekker gevonden maar wil niet echt dronken worden ervan.

17. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik zie het probleem ook niet zo. Zag gisteren een documentaire op NGC over een jongen die alcoholverslaafd was. Munne goeie god,dit was te vergelijken met iemand die verslaafd is aan harddrugs! En er is totaal geen taboe op alcohol en op wiet wel. Ik zie het probleem niet zo dat je het gebruikt,alleen ik weet dat je van wiet psychotisch ed kunt worden en daardoor zou ik het zelf niet snel gebruiken.

18. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik vind dat het weinig te maken heeft met vies, of met rolmodel zijn. Het gaat toch puur om het feit dat er word gezocht naar een oplossing voor pijn?

Ik heb wel ervaring met (veel) recreatief blowen, doe ik inmiddels al jaren niet meer, maar ik kan je wel vertellen dat het best heel nare gevolgen kan hebben als je van wiet je medicijn gaat maken. Regelmatig blowen is (in ieder geval voor de meeste mensen) gewoon echt geen goed idee. Het is wel degelijk verslavend, of je nou 'sterk' bent of niet, het gevaar dat je het meer gaat gebruiken dan alleen voor pijnstilling is best groot. Ook omdat je verslavingsgevoelig lijkt te zijn. Je kunt er echt een heel ander mens van worden (dat zal ook met anderen medicatie zo zijn natuurlijk) in negatieve zin en je moet je denk ik wel afvragen hoe goed dat ook is voor jou, je kind/je man/vriend en jullie relatie. Je kunt er behoorlijk passief van worden en echt gewoon minder leuk. Ik heb dit zelf pas ervaren lang nadat ik stopte en ook pas lang nadat ik stopte werd ik pas weer een beetje mezelf. Om die reden zou ik het je altijd afraden om dit regelmatig te gaan doen, hoewel ik me er wel van bewust ben dat het niet bij iedereen zo zal gaan. Voor- en nadelen afwegen is dan denk ik het verstandigste. Ben je bereid eventuele negatieve consequenties te aanvaarden om je pijn te verlichten, of is dat risico te groot en ga je toch verder zoeken naar een andere oplossing? Ik hoop in ieder geval dat je een oplossing vindt, want het klinkt echt heel naar allemaal...

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    meid als het jou helpt met je pijn om te gaan, lekker doen waar jij je goed bij voelt, en zo te lezen heb je het inderdaad onder controle, als jij, en jou partner er geen problemen mee hebben gewoon doen, van de 100 mensen zijn er altijd 50 of meer die er problemen mee hebben pffff jammer dan toch.

20. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Iedereen doet moeilijk over wiet maar op een verjaardag kan wel altijd ee biertje of wijntje worden gedronken dat keuren jullie wel allemaal goed
    Als het helpt tegen de pijn zie ik het probleem niet als je maar uit kijkt dat je niet weer verslaafd raakt

Deel Deze Pagina