blowen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boef12, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#181 Rietje88, 26 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2016
    Ik ben best wel van het live and let live. Behalve oa in het geval van drugs. Als iemand incidenteel een glaasje drinkt of een jointje rookt (beiden na kinderbedtijd) dan heb ik er niet zo veel problemen mee.

Maar als bijv de ouder van een vriendje/vriendinnetje van de kinderen regelmatig gebruikt en/of kinderen eraan blootstelt dan gaan ze daar dus echt niet heen. Verdere drugs vind ik sowieso niet bespreekbaar.

Liefste had ik geen van beiden in huis gehad. Maar ik heb het hier niet alleen voor het zeggen. Mijn vriend lust in het weekend graag een biertje.

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Gevoelsmatig vind ik wijn drinken ook anders dan drugs gebruiken. Dat is de reden waarom ik nu echt een wijnliefhebber ben (ik heb een hele mooie voorraad) en nooit meer drugs zal gebruiken. Ik vind drugsgebruik en moeder zijn niet passend.

Een glas wijn (of een paar) voel ik ook niet. Drugs wel dus dat maakt hier al verschil.

3. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik heb nog nooit gerookt en nog nooit geblowed of wat dan ook. Ik houd niet van alcohol.. maar ik heb er geen probleem mee als mensen dit na kinderbedtijd doen en er ook voor zorgen dat er altijd iemand nuchter is in geval van nood.

Mijn vriend drinkt af en toe een biertje thuis, daar heb ik geen problemen mee. Persoonlijk zou ik het echt niet tof vinden als hij zou gaan blowen... maar dat komt omdat ik het vind stinken en bang ben dat hij verslaafd zou raken of zo..:)
    Maar goed, ik heb er dan ook 0,0 ervarin in/mee en bijna niemand in onze omgeving blowt :)

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oké......blijf vooral in je bubbel als jij je daar beter door voelt.

5. Rietje88

Mijn vriend komt uit een nest waar het heel normaal is om meerdere biertjes per dag, elke dag, te drinken. Alcohol is daarom iets waar ik heel waakzaam voor moet zijn en aan banden moet leggen. En ik vind het heel naar dat ik daarin word weg gezet als dominerend persoon. Daarmee is ook mijn aversie tegen alcohol gegroeid.

6. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Mag ik je een tip geven? Rook een jointje :D. Je zal merken wat voor helende effecten op je kan hebben:p

7. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Al vanaf pagina 1 twijfel ik om te reageren. Waarom? Nou ben ik niet tegen cannabis. Ik ben namelijk medicinaal gebruiker en verslaafd! ja helaas verslaafd ja :( Inmiddels al ruim een jaar bezig met afbouwen met begeleiding vanuit verslavingszorg :( Al minstens 11 jaar gebruik ik dagelijks cannabis. Het haalt de scherpe randjes van de pijn en maakt dat ik nog een beetje functioneer ondanks de pijn..Als ik geen last had van chronische pijnen dan was ik er iig nooit mee begonnen. Soms moet je kiezen, als ik voor reguliere medicijnen zou gaan zou ik zoveel verschillende dingen moeten slikken tegen de pijn + maagbeschermers en pillen om de bijwerkingen van de een op te heffen met weer een andere pil..uhmm doe mij dan maar dat jointje Stuk minder chemisch en dan blijf ik tenminste mezelf. Van die bijwerkingen van de medicijnen werd ik geen fijn mens.
    Drugs is troep! Nou is er van cannabis geen enkel geval van overdosis te vinden dus in die zin liever die joint dan een biertje. Maar verslavend is het wel..en je hebt steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Wat ik dus aan den lijve ondervindt. Vooral die afhankelijkheid naar een joint was/ben ik zo spuugzat. Maar, He ik drink niet hihi :p Zou de kinderwens niet zo enorm groot zijn zou ik niet eens overwegen om ermee te stoppen. Ik ben doodsbang voor de pijn. Maarja die wens is er wel en dus blijf ik volhouden met afbouwen.
    Ik zei altijd ik stop meteen als ik zwanger ben, Helaas raak ik niet zwanger zonder hulp dus rest me niks anders dan verder afbouwen en uiteindelijk stoppen met blowen en dan hopelijk snel zwanger raken. Uiteraard ga ik dan niet opnieuw weer beginnen met blowen na de zwangerschap. Doel is stoppen en gestopt blijven, wat ik dan tegen de pijn ga nemen tja dat zien we dan wel weer... ben er iig van overtuigt dat de pillen van de dokter net hetzelfde effect hebben als alcohol..Het beinvloed je beoordelingsvermogen sowieso..
    Ik las hier iets over verdampen ipv roken. Helaas werkt dat voor mij niet daar ga ik zo van hoesten/blaffen dat het me meer ongemak oplevert dan voordelen. Er ligt hier zo'n dure vaporizor werkeloos te wezen want dat was het eerste wat ik probeerde op doktersadvies toen ik steeds meer pijn kreeg.
    Ik vind zelf alcohol misbruik (want dat is het verschil tussen sociaal drinkgedrag en alcoholisme) veel erger juist omdat dat inderdaad als sociaal gedrag wordt gezien..Ik drink misschien 1 a 2 x per jaar drank bij een etentje ofzo. Heb ook nooit alcohol in huis bleg. Naast dat ik het niet lust ook ervaring met alcoholisme (moeder was stiekeme alcoholist) en een enorme afkeer van drank daardoor. En eigenlijk dacht ik ook zo over drugsgebruik, tot ik cannabis ging gebruiken tegen de pijn. Mijn omgeving merkt het niet aan me als ik heb geblowd maar ik ga dan ook niet knetterstoned door het leven. De meesten weten het niet en degene die het weten, weten ook dat het voor mij echt medicatie is. Daarnaast schaam ik me kapot dat ik het nodig heb, ik ben er niet trots op en dus hoeft niet de hele wereld te weten dat ik blow.
    Wel ff een kanttekening want die cannabis/wiet/hasj van tegenwoordig is wel degelijk meer 'n harddrug! vanaf halverwege de jaren 90 werd de verkrijgbare wiet steeds sterker dus in die zin is het gewoon meer harddrugs dan softdrugs.

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Ik heb dat ook. Ik ben banger dat hij verslaafd word aan alcohol dan als aan blowen.

9. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik heb daar geen moeite mee. Beter als alcohol. Ik ben namelijk geen alcohol fan. Dat zorgt voor veel meer problemen in de maatschappij.

10. Rietje88

#190 Rietje88, 26 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 aug 2016
    Ja in geval van verslaving vind ik alcohol een stuk enger. Daarom vind ik het ook belangrijk om alcohol te blijven zien als wat het is, een drug. En drug met bij behorende risico's waar je je bewust van moet blijven als je het gebruikt.

Het sociaal geaccepteerde maakt het ook gevaarlijker vind ik. Gezellig even een drankje hier, drankje daar.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Jeetje, je kunt het ook overdrijven.

12. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Deze manier van denken is dus gevaarlijk. Alcohol blijft gevaarlijk. Is een harddrug, maakt niet uit hoe je je erover 'voelt'. Als je een paar glazen wijn al niet meer voelt zitten zou ik me persoonlijk zorgen gaan maken.

Nog daarbij; nog in recent onderzoek is regelmatig alcohol gebruik in duidelijk verband gebracht met 7 verschillende typen kanker.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Waarom zorgen maken?

Ik heb geen behoefte om elke dag te drinken. Ik drink 1/2 dagen per week een lekkere wijn.

Ik word niet aangeschoten van een glas of 2. Ik mag met dat percentage zelfs autorijden dus laten we vooral niet overdrijven.

14. BlondGirl

BlondGirl Actief lid

17 jul 2015
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dit echt een heel interessant topic... Er zijn wel "voor" en "tegen" kampen, maar ik vind het niet een escalerende discussie... Heel fijn om te zien!

Ik vind het interessant dat veel mensen oordelen op hun eigen maatschappelijke visie en niet op de feiten/ logica ten aanzien van beider drugs. Ook worden er heel eigen definities gehanteerd van verslaving, dat vind ik ook bijzonder.

Met alcohol, wiet of andere drugs ligt het HEEL erg aan de gebruiker of men er verantwoord mee omgaat (om kan gaan). En je kunt gewoon nou eenmaal niet stellen dat wiet-gebruikers bijna nooit verantwoordelijke gebruikers zijn of dat alcohol gebruiker meestal wel verantwoordelijke gebruikers zijn.

Het enige wat je kunt doen is (proberen) er zelf verantwoordelijk met het leven om te gaan. Uiteindelijk moet jij met jezelf kunnen leven en moet jij je naar jezelf kunnen verantwoorden. Anderen oordelen toch wel... Persoonlijk streef ik naar een drugsloos leven en ik heb ook al geen 4 jaar een joint gerookt en ik drink al bijna anderhalf jaar geen alcohol meer.

Wat ik wel begrijp is dat de maatschappij niet drugsloos is en ik totaal geen controle heb over anderen (en lang niet altijd alles van iedereen zie). Ook weet ik dat ik niet 24/7 controle kan uitoefenen over wat mijn kinderen zien, meemaken, denken en vinden. Ik besef mij dat ik deze controle nu, in zekere zin wel heb, maar dit zal steeds meer afnemen op weg naar de volwassenheid.
    Dit gaat trouwens niet alleen over drugs, maar ook bijvoorbeeld over geweld. Ik denk dat het zelf verantwoordelijk omgaan met deze kwesties en je kinderen onderwijzen hierin (dus laten zien hoe jij de overwegingen maakt, maar ook wat anderen doen en waarom zij dat doen) veel effectiever is dan ze "uit principe" uit de buurt houden ervan.

(en neee, natuurlijk bedoel ik niet te zeggen dat je je kinderen in onveilige situaties moet stoppen teneinde ze te leren hoe ermee om te gaan... Ik hoop dat zoveel duidelijk is...)

15. Rietje88

In dat geval is het kiezen uit meerdere kwaden. Ik snap dan de keuze heel goed om voor een minder agressief middel te gaan.

Het klopt idd dat cannabis over de grens heen aan het gaan is naar het zijn van een harddrug. Hoever dat in verhouding staat momenteel zou ik niet weten. Wel zou ik het toch een goed idee vinden als cannabis volledig legaal word ipv dit halve in het midden gebeuren. Dan kunnen ze namelijk kwaliteitseisen gaan stellen. En daarmee ook de sterkte weer gaan terug dringen. Soorten die slechter zijn verbieden. De nadelige effecten hangen ook samen met de verhoudingen van verschillende stoffen in cannabis. Zo zouden ze het middel iets minder onveilig kunnen maken. Maar ook evt waarschuwingen etc toe kunnen voegen.

16. Rietje88

Of je met 2 glazen op wel of niet mag reiden kun je niet weten. De uitwerking (lichamelijk) is verschillend per persoon. Een blaastest geeft lang niet hetzelfde resultaat als je allemaal mensen op een rijtje twee glazen laat drinken en dan gaat meten.

Daarbij is het geestelijke effect bij verschillende personen ook totaal anders.

Als ik 2 drankjes zou drinken en achter het stuur zou gaan ben ik een gevaar op de weg. Ik ben dan namelijk al zwaar aangeschoten. Maar het zou niet per se illegaal zijn vanuit het promilage.

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou me hier toch echt wel zorgen om maken. Buiten dat het verslavend is, is het ook erg zorgelijk dat hij zonder dit niet kan ontspannen en zijn onrust blijkbaar zo ernstig is dat hij er iets voor wil gebruiken.

Was je hierbij en gaat het dit nu niet gebruiken om elke dag te kunnen gebruiken? Want ja als de dokter het zegt.... (Ik zou trouwens weinig vertrouwen hebben in een dokter die mijn partner dagelijks aan het blowen helpt).

Zelf ben jk niet tegen gebruik van drugs of drank zolang het met mate is. Drugs klinkt zo gevaarlijk en je associeert het met verslaafde, criminelen en achterstandswijken maar dat gaat natuurlijk nergens over.

Ik vind alleen dat welke gebruik, of het nu drugs of drank is niet in het bijzijn van kinderen gebruikt hoort te worden. Zelf gebruik ik geen drugs, nooit gebruikt en ook geen behoefte aan. Heel soms, tijdens een verjaardag of een bbq drink ik wel eens een wijntje, heel soms twee. Mijn vriend drinkt niet en gebruikt ook geen drugs.

Wanneer de behoefte en dwang aanwezig is elke dag iets te gebruiken of te drinken, vind ik dat je al kan spreken van een verslaving en daar ben jk echt op tegen.

18. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik denk dat het overgrote deel van de mensen alcohol drinken MEDE voor het effect hoor, ook al zullen ze dat niet toegeven. Net als dat er koffie gedronken wordt. Lekker, maar ook een plezierig effect. Waarom zou je het anders gaan drinken? Want veel vinden hun eerste drankje of kopje koffie ook niet heel lekker. "Moet je leren drinken" wordt er dan gezegd. En wat je zegt; het brengt het toch een bepaalde schade aan. En dat allemaal alleen onder het mom van dat het "gewoon lekker" is? Nee geloof ik niet in. Waarom zouden alle bierdrinkers dan niet de 0% versie gaan drinken. Smaakt hetzelfde (wijn is lastiger qua smaak).
    Ook het argument van "ik merk niets van een paar wijntjes/biertjes" slaat ook nergens op. Dat je er niet aangeschoten van wordt (door gewenning of omdat je ruim 100 kg weegt), oke. Maar natuurlijk doet het wat met je. Als je reactiesnelheid bv getest zou worden, zou je nog raar staan te kijken ;).

19. Rietje88

Wat die arts heeft gezegd vind ik ook vreemd. Als hij daadwerkelijk denkt dat zijn patiënt beter af is met het gebruik van cannabis als medicijn dan kan hij ook gaan kijken naar de opties van mediwiet met de bij behorende begeleiding. Cannabis is niet 1 geheel met alleen een mindere sterke/inname en een grotere sterke en inname zoals met bijv procenten alcohol. Het gaat om meerdere stoffen die een wisselwerking hebben met elkaar. Daar is meer kennis voor nodig (die heb ik verder overigens niet). Met zulk advies kan het totaal averechts gaan werken.

20. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Precies

Deel Deze Pagina