blowen

Discussie in 'De lounge' gestart door Boef12, 24 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Ik vind dat ieder z'n ding moet doen. Maar wel zolang de verantwoordelijk gepakt wordt. Mocht je ineens onverhoopt naar de spoed oud moeten dan moet iemand helder zijn vind ik. Of stel er breekt brand uit oid. Zelf zou ik dus nooit zoveel blowen of drinken om die reden. Of in ieder geval 1 van ons niet.

Verder sta ik niet negatief tegenover blowen. Maar voor mij echt een gepasseerd station, leuk als je 16 bent maar als volwassene... Ik snap dat nooit zo goed maar dan nog moet ieder dat lekker voor zichzelf bepalen.

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  3. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik vind blowen en alcohol niet te vergelijken. In die zin dat alcohol harddrugs is en wiet/hasj behoort tot softdrugs.

Ik blow niet meer, maar mijn vriend nog wel af en toe.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik rook en drink niet maar vind alcoholgebruik wel erger als blowen. Er is zoveel meer gedoe van.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Iedereen weet toch dat roken slecht is ? Een dokter weet dat ook en hij mag niet roken omdat? Zolang hij dat ding niet in jouw mond drukt is er toch niks aan de hand?

Zoiets als leef en laat leven. Ieder z'n eigen keuze.

En kletskoek. Wauw. Dat een denigrerende tekst heb jij geschreven zeg. Echt wauw. Chapeau

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ja maar dat is dan toch hetzelfde als (volgens mij hier eerder een dergelijke discussie geweest ) naar een diëtiste gaan omdat je nodig moet afvallen en die diëtiste weegt zelf over de 100 kg. Ja er kunnen ntl andere oorzaken zijn van overgewicht maar jij bent wel het visitekaartje van je beroep en je moet wel geloofwaardig overkomen...

7. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Kletskoek je spreekt je zelf goed tegen. Je gebruikt geen drugs maar je drinkt wel vrij regelmatig een wijntje.....

Tuc waarschijnlijk is dat juist om dat het niet sociaal geaccepteerd word.

Krullie jouw tekst kwam even heel hard aan. Ik ben "laag" opgeleid. Maar dat komt niet door de drugs hoor ;)

Ik vind sommige best denigrerend over komen. Heel jammer en zo niet nodig.

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dan zou ik het niet vergelijken met een dokter ect. Maar als je een 100kilo wegende dieetiste wil vergelijken doe het dan met een rokende, verslavingsdeskundige die in een afkickkliniek werkt. En niet met een alround arts.

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dat heb ik niet gezegd; door drugs laagopleid zijn ;) ik zei dat het gebruik ervan over t algemeen vaker voorkomt onder laagopgeleiden.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Dat vind ik ook. Een nagelstyliste met afgekloven nagels vind je ook niks waarschijnlijk. Als mijn huisarts walmend naar rook binnen zou lopen zou ik daar ook m'n twijfels bij hebben. Evenals een sportinstructeur die slappe armpjes heeft bijvoorbeeld.

11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Het is een feit dat drugs (dus ook blowen) en overmatig alcoholgebruik (wat iets heel anders is dan af en toe een wijntje ) vaker voorkomt bij laag opgeleiden. Maar dat wil niet zeggen dat alle laag opgeleiden blowen of dat je laag opgeleid bent, omdat je blowt.

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik heb het om gedraaid zie ik. Ik heb geblowd (recreatie) maar dat kwam niet door de opleiding die ik gedaan heb. En als ik een andere opleiding gedaan zou hebben (hoger) zou ik ook hebben geblowd. Net zoals andere hun wijntje nuttigen bij het eten. zo bedoel ik het.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Persoonlijk vind ik beide niet nodig.
    Onverantwoord klinkt mss extreem maar het is niet iets wat ik oke vind.
    Ik drink wel eens een glas wijn (paar keer per jaar) mijn mn drinkt nooit.
    Alleen radler 0.0 haha dat vind hij dan gezellig.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geen drugs en alcohol, ik vind dat gewoon niks; met of zonder kinderen. Mijn man denkt er hetzelfde over ;)

15. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ik drink zelf nooit alcohol maar mijn man drinkt af en toe wel een biertje en dat vind ik geen probleem..

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad.
    Ik voel mij ook helemaal niet aangesproken als men met termen als 'klasse' 'laagopgeleid' en 'geldproblemen' gaat gooien.
    Maar ik rook ook niet, ik damp zo af en toe eens 😜
    Daarbij ben ik al aangeschoten na 1 of 2 glazen alcohol. Een paar hijsjes heb ik minder last van.

Maar goed, alcohol is sociaal geaccepteerd. Classy ook blijkbaar 😂 ( daar heb ik geen glas alcohol in m'n hand voor nodig btw ).
    Prima toch? Ik ben er open over, ook naar mijn omgeving, en eigenlijk hebben wij nog nooit een rare reactie gehad.
    Oh jawel van 1 iemand, die rookte als een malle en lust 'm ook wel. Die vond het dus ook niet 'classy' ( 😂😂 ). Maar goed, deze hoogopgeleide meneer is weg gestuurd bij zijn werk ivm fraude. En sociaal ook niet erg gezellig. Het duurde zeker 4 maanden voor hij ons, als nieuwe buren, kon begroeten.

17. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Hoe komt men erbij dat drugs vaker voorkomt onder laagopgeleiden? Uit meerdere onderzoeken, o.a. van het CBS, blijkt juist dat drugsgebruik onder hoogopgeleiden vaker voorkomt dan onder laagopgeleiden.

18. Boebels

Boebels Bekend lid

24 jun 2016
    826
    462
    63
    Denk dat het ook aan het soort drugs ligt

19. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
  20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Buiten dat ik verpleegkundige niet bepaald onder laagopgeleide vind vallen, wat dacht je van de cardiologen en longartsen die roken. Beide al meegemaakt. Laatst nog op de eerste hart hulp de cardioloog die overduidelijk rookte, erg fijn als je aan de monitor ligt en je kapot bent geschrokken en het liefst op dat moment even buiten rustig een sigaretje zou willen roken ;)

Deel Deze Pagina