Ik heb hier geen problemen mee... Ik heb eerder iets tegen alcohol dan tegen drugs. Alcohol is zo genormaliseerd in de maatschappij. ik ben zelf geen drinker en moet me hier altijd voor 'verantwoorden'. 'ah joh, doe niet zo ongezellig', 'waarom drink jij niet'. Terwijl wanneer ik bij wijze van spreken eens in de zoveel tijd drugs zou gebruiken, heeft iedereen daar een mening over. Dan zeg ik toch ook niet: 'ah joh, doe niet zo ongezellig! neem ook een lijntje'. Wat dat betreft denk ik dat iedereen lekker zijn ding moet doen, maar met mate. Met of zonder kinderen. Als je zelf weet wat verantwoord is en waar je grenzen liggen, moet het mijns inziens kunnen. Leven en laten leven
Ik ben ook even gaan googelen. Maar dit bericht gaat over experimenteren. Maar ik vraag mij af hoe dat zich verhoud op vaker gebruik. Ik denk dat problematisch gebruik vaker voorkomt onder laagopgeleide mensen.
Wat maakt.het nu weer uit of iemand hoog of laagopgeleid is?? Daar wordt hier op zp toch vaak mee gesmeten.
Ik denk dat het juist andersom is. Volgens mij zoeken lager opgeleiden het sneller in slecht eten dan in drugs. Mijn ervaring is dat hoger opgeleiden en mensen met een betere economische status gezonder eten maar sneller drinken drugs gebruiken. Vooral cocaïne en pilletjes worden gebruikt.
Haha, klopt. Er is daar altijd reden voor een glaasje. En vaak wat meer en snuifje 's nachts om weer wat nuchter te worden.
Met problematisch bedoel ik niet dat er vaker-meer gebruikt word. Maar dat er meer mensen met hun drugsgebruik in de problemen komen. Doordat er bijvoorbeeld minder geld voor handen is om de drugs te betalen. En door geld gebrek er ook minder snel eruit kunnen om hun levensstijl te veranderen.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt! In mijn kennissenkring heb ik wat mensen die wel eens iets gebruiken. Zij zijn allemaal hoog opgeleid en hebben goede banen. Cocaïne wordt niet voor niets de yuppendrug genoemd
Persoonlijk vind ik het beide niks. Een paar zeggen dat ze het normaal vinden om 2/3 glaasjes wijn/drank per dag te drinken maar persoonlijk vind ik ook niet "gewoon" Roken over het algemeen vind ik niet kunnen bij kinderen ik zal wel veel over me heen krijgen maar het mijn mening maar. Af en toe een glaasje kan als het maar geen gewoonte is.
In het artikel wordt ook het huidig drugsgebruik aangehaald, los van experimenteren. Voor beter inzicht in de cijfers dient het volledige onderzoek aangehaald te worden uiteraard. Maar de veronderstelling die velen hier hebben (namelijk dat drugsgebruik veel vaker zou voorkomen onder laagopgeleiden) is gewoon lariekoek. "En hoe zit het met hun huidige drugsgebruik? Laagopgeleiden blowen iets vaker: 4,7 procent stak afgelopen maand nog een joint op, tegen 4,3 procent van de hoogopgeleiden. Bij andere drugs is het omgekeerd. In juni nam 1,3 procent van de hoogopgeleiden een XTC-pil en snoof 1 procent cocaïne. Onder laagopgeleiden was dat voor beide drugs 0,5 procent."
Dat zegt wel wat over hoeveel mensen wat gebruiken. Maar niet hoe frequent ze wat nemen en dus ook hoeveel beheersing zij hebben over hun gedrag daarin.
Klopt, maar ik reageer enkel op de foutieve uitspraak die sommigen hier doen, namelijk dat meer laagopgeleiden drugs gebruiken dan hoogopgeleiden. Dit zegt inderdaad niets over de mate van drugsgebruik en wat voor eventuele problemen zij hiermee ondervinden.
Ik had hem per ongeluk omgedraaid. Ik had er de stelling dat laagopgeleiden meer drugs gebruiken dan hoogopgeleiden van gemaakt in gedachten.
Wat me tegenstaat aan blowen, is dat het mensen alleen om het effect gaat. Een glas wijn drink ik voor de smaak. Dat heb ik een blower nooit horen zeggen over z'n joint. Met andere woorden: ik vind alle mensen die drinken/blowen 'voor de ontspanning' vergelijkbaar en ik vind die 'ontspanning' in beide gevallen geen goede reden om structureel te drinken/blowen.
Ik vind het niet anders dat biertje of wijntje in de avond. Vind het dus prima kunnen. Doe het zelf niet, drinken ook niet ( behalve op feestjes maar heb dan de Kids niet) en partner heeft wel periodes dat hij bier drinkt in de avond Wel vind ik dat er altijd een niet mag blowen of drinken. Ook niet een glaasje.
En ik heb jaren tegen over een shop gewoont en zijn genoeg mannen in pak met kantoor koffer die daar na het werk binnen lopen.
Daar verbaasde ik me hier ook vaak over in het begin. En mannen waarbij er 2 kinderzitjes op de fiets zaten. Strak in het pak en hop ff naar binnen haha. Best grappig.
Hier blowt partner alleen in het weekend.. en alleen als dochter slaapt. Ik blow en drink zelf nooit. Dus er is altijd 1 volledig vatbaar bij ons thuis dit wil ik ook perse voor onze dochter.. toch verbaas ik mij er nog steeds over waarom er zo taboe op heerst. Ik vind het schijnheilig gedrag want alcohol kan voor vele meer kapot maken dan af en toe blowen.
Alcohol is eigenlijk een harddrugs. Zelfde effect maar niet erkent . Wordt geaccepteerd in de maatschappij en zelfs te koop in de winkel. Wiet is softdrugs, niet vrij verkrijgbaar behalve in speciale shops en heerst taboe op. Onze wet en regels en zo niet logisch.