man belt 's nachts bij ons aan

Discussie in 'De lounge' gestart door heppiedepeppie, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Vannacht stond er om 5 uur iemand aan de deur bij ons. Een man op een brommer/snorfiets. Hij liet de motor draaien en belde 2x aan...

Omdat mijn man niet zo snel wakker werd en we dus niet reageerde, reed hij weg. Nou zou je zeggen, och dat kan een keer gebeuren.

Maar....tijdens mijn zwangerschap is dit een aantal keer gebeurd, dagen achter elkaar...en het is steeds dezelfde man :$

We waren destijds blij dat het niet meer gebeurde, maar vannacht gebeurde het dus weer. We weten niet zo goed wat we moeten doen, want wie weet wat voor gek het is.

Nou heb ik de buren net al even ge-sms't om te vragen of dit bij hun ook wel eens is gebeurd.

Ik moet zeggen dat ik het best wel creepy vind en ik zit hier nu ook niet helemaal gerust op de bank met mn kleintje...

Kan ik hier iets aan doen, hebben jullie tips?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wat raar! ik zou zeker de politie even inlichten ze kunnen er weinig mee maar dan zijn ze wel op de hoogte...

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Briefje op de deur plakken:
    "hey asso die mij midden in de nacht wakker maakt door aan te bellen. Stop er mee en anders ga ik een camera ophangen"

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zou inderdaad even de politie inlichten.

Misschien weten zij wel meer.

5. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Politie inlichten.
    En niet de deur voor die man open doen.

6. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Eng!! Zeker de politie inlichten en niet open doen!

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Heb de buren net gesproken zij hebben hier nog nooit last van gehad, dus zij zeiden ook dat ik de wijkagent even moet bellen.

We hebben ook een nieuwe overbuurman waar het vermoeden bij is dat hij dealt, maar dat heeft denk ik hiermee geen verband omdat dit dus een paar maanden geleden ook al gebeurde en toen woonde die overbuurman er nog niet....

Ga denk ik zo de wijkagent maar even bellen, in ieder geval even een melding maken!

8. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Idd niet open doen, politie inlichten en vragen om advies.

Ik zou op een briefje zetten, bij aanbellen snachts bellen wij direct de politie.

9. Costly

Costly Niet meer actief

wonen jullier er al lang?
    Misschien denkt hij dat er iemand anders in jullie huis woont?
    Anders eens vanuit het raam vragen wat de bedoeling is?

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik zou indd de politie hierover inlichten.

Wel creapy hoor zoiets.

Ik zou iig zeker de deur niet opendoen.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Niet de deur opendoen! en inderdaad, via het raam boven even vragen wat hij nou steeds moet. En de politie inlichten.

12. Aloe

Aloe Niet meer actief

Dit zou ik ook doen ja.
    Ik zou het ook wel eng vinden ja.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook via het raam eens vragen wat hij moet - en terwijl de één dat vraagt, misschien de ander gelijk de politie bellen? Zodat hij aan de praat gehouden wordt.

Eventueel eerst overleg met de wijkagent of de politie dan wel daadwerkelijk kómt...

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    We wonen hier al 5 jaar, dus kan me niet voorstellen dat hij aan de verkeerde deur staat. Bovendien zou hij nu toch wel moeten weten dat we niet open doen :)

Hij blijft ook nooit lang staan, want hij belt meestal 2 of 3x en dan stapt hij weer op zijn snorfiets. Dus voordat mijn man wakker is, de douche inloopt, raam open doen en vraagt wat hij moet, is hij alweer weg.

Ik ga zo de wijkagent even bellen, kijken of die dit soort meldingen herkent...

15. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Misschien is het wel iemand in verwarde toestand...

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Daar hebben wij ook aan gedacht, daarom durven we ook niet zo goed open te doen. En nou is mijn man echt geen watje, maar sinds we een kindje hebben, is hij wel heel voorzichtig geworden (en terecht natuurlijk!).

Ik heb net de politie gebeld (0900-nummer) en ze hebben er een melding van gemaakt. We moeten proberen zoveel mogelijk kenmerken opschrijven. Proberen uiterlijkheden, kenteken brommer, e.d. te noteren.
    En als het vannacht weer gebeurt, moeten we direct bellen naar de politie, we mochten er zelfs 112 voor bellen (als ze dat zeggen vind ik het helemaal creepy hihi).

Maar ik durf niet zo goed uit het raam te hangen om die man te observeren. voor het zelfde geld heeft hij een wapen of zo, je weet tegenwoordig maar nooit wat voor mafkezen er hier rondlopen....

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lijkt me inderdaad eng... Kan je misschien het kenteken noteren en dan kijken als hij wegrijdt? Met een beetje geluk staat het kenteken gewoon op zijn naam en weet de politie zo wie het is. Of is het een snorfiets, die hebben geen kenteken geloof ik?

Lijkt mij ook iemand die in de war is, want als iemand echt iets wil gaat die niet telkens op hetzelfde adres aanbellen waar hij toch niets gedaan krijgt toch? Maar het zou mij ook niet lekker zitten hoor.

18. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Tegen de tijd dat jij de juiste persoon van 112 te pakken hebt tuft die man alweer rustig op zijn brommertje hoor, maar goed dat is een ander probleem!

Eerlijk gezegt klinkt het inderdaad als iemand die wat in de war is, misschien iemand die uit de kroeg komt en met een paar borreltjes op denkt dat iemand daar woont? Een oude jeugd liefde van 10 jaar geleden? Ik noem maar wat.. ik zou het ook eng vinden hoor!

19. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

en je man? is hij niet eens gaan kijken dan wat hij moet?

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Euh mijn man slaapt nogal vast :). Dus die moet ik echt wakker rammelen. Voordat hij naast zijn bed staat en naar de badkamer loopt om het raampje open te doen, is die man alweer weg.

We wonen daar nu 5 jaar. Maar beide komen we niet uit de buurt (we wonen in Gelderland, ik kom uit Brabant en mijn man uit Utrecht) dus veel kennissen / vrienden hebben we hier niet. Daarbij werken we beide fulltime en gaan nauwelijks uit. Dus dat het een bekende is, lijkt me sterk.

Denk dat ik maar even pen en papier op mijn nachtkastje leg en dat ik mijn man gewoon uit ons dakraam laat kijken, dan zien we hem nog wel.

Tja en wat betreft bellen: ik denk idd ook dat als we gebeld hebben naar de politie, deze man alweer lang weggereden is....maar goed, dan kunnen ze er melding van maken. Misschien dat ik de buurman even vraag om een cameraatje te lenen, die heeft volgens mij nog zo'n ding liggen...

Deel Deze Pagina