Een beetje een gekke vraag ik ga hem toch maar stellen. Ik heb een wat gek figuur waarbij mijn benen smal zijn, maar mijn heupen en buik erg groot. Ik krijg vaker de vraag of ik zwanger ben maar dit is écht niet het geval. Maar broeken kopen is hierdoor lastig. Als ik een broek heb die bij mijn heupen en buik goed zit, dan begint hij halverwege mijn bovenbenen al te lubberen en ook bij mijn knieën en kuiten is het dan geen gezicht meer. Heb verschillende merken geprobeerd, skinny's, slim fit, stretch, geen stretch, treggings/jeggins etc. Maar het probleem blijft. Als ik dan een broek koop die bij mijn benen goed zit, dan krijg ik hem niet, of met moeite, bij mijn buik dicht. Ook geen gezicht eigenlijk en het zit niet lekker ook. Toen ik zwanger was, had ik echt fantastische broeken. Ze zaten door de band lekker bij mijn buik, zakten niet af en bij mijn benen waren ze smal genoeg om ook daar goed te blijven zitten zonder te lubberen. 1 van de broeken heb ik echt nog lang na de bevalling van de eerste doorgedragen, tot hij echt versleten was. Nu ben ik mijn garderobe langzamerhand aan het vernieuwen en heb vooral jurkjes en tuniekjes gekocht met leggings omdat dit gewoon makkelijk is er ook leuk uitziet. Maar ik wil toch ook wel een paar broeken. Is het heel gek om positiebroeken te kopen als niet-zwangere? Of hebben jullie andere fantastische tips waar ik nog niet aan gedacht heb?
Ja vind het ook prima kunnen. Niemand die die band om ie buik ziet toch.. gewoon lekker doen. 😃👍
Die band kan je er ook uit laten halen of zelf doen. Ik ben een jaar geleden bevallen en draag ook nog 1 van de positiebroeken. Gewoon omdat die lekker zit.
Nee hoor, niet gek. Ik zou alleen wel iets er overheen doen wat lang genoeg is om de buikband niet te zien.
Nee hoor. Ik heb een positie maxi jurk van mijn moeder gekregen. Die heeft ze ooit eens gekocht en droeg ze toch niet. Zit heerlijk!!
Sowieso heb ik inderdaad bijna altijd wel langere blousjes en tuniekjes aan! Bedankt voor de reacties!! Jullie trekken me over de streep. Ik vond het gewoon zo gek voelen om nog positiebroeken te kopen maar ze zitten gewoon het lekkerst en mooist
Ik zag dat mamalicious ook after-pregnancy broeken heeft. Ga ik ook eens proberen! Ik ben inmiddels 1,5 jaar 'after-pregnancy' maar goed
Ehhh oke ik wijk af van het gemiddelde hier dan dus maar ik vind het wel 'gek' en zou het zelf, afgezien van de eerste weken na de bevalling, niet doen 🙈🙈🙈 Ik had een collega die ook positiebroeken droeg omdat "die zo lekker bij haar dikke buik zat". *ik doe vast een helm op en spreek hier hardop m'n gedachte uit*: Niet toegeven aan zo'n dikke buik, geen zwangerschapskleding blijven dragen maar doe iets aan die buik 🙈🙈🙈
Haha maartje, je hebt ook gelijk hoor! En dat is ook zeker de bedoeling. Ik ga je helemaal niet afschieten. Elke mening is prima. Maar sowieso is dat natuurlijk niet binnen een maand gedaan. En daarbij blijf ik dit figuur houden. Als ik afval, dan val ik ook af bij mijn benen dus in verhouding blijven die veel dunner dan mijn buik.
😉😉😉 Goed dat je het zo goed oppakt hihi. Ik wilde je ook niet kwetsen of beledigen. Als tijdelijke optie is het misschien wel een idee, maar ik zou zelf bang zijn dat ik door die makkelijke broeken het nieuwe figuur zou gaan accepteren ipv er iets aan zou gaan doen. Hoe fijn zou het zijn als je nu deze week nog zou gaan starten met een gezondere lifestyle en dat jij wanneer jij het door jou gewenste figuur zou hebben jezelf zou gaan verwennnen met drie nieuwe spijkerbroeken (zonder extra ruimte voor je buik )
Dat zou heel fijn zijn. Maar gezien er zeker 20kg af moet (en ik ben hier al mee bezig), duurt het nog wel even. En tot die tijd moet ik natuurlijk ook iets aan kunnen trekken. In mn nakie naar mn werk, of de kinderen op school ophalen is ook geen succes denk ik :') Je hebt me niet gekwetst of beledigd hoor. Het gaat idd om een tijdelijke oplossing.
Ik draag ze nu ook en ik denk niet dat ik snel een skinnyjeans aan kan. Nee hoor, ik vind het niet gek
Zelf zou ik het niet doen al snap ik je idee erachter wel. Ik was na mijn zwangerschap de positiekleding echt zat en wilde weer normale kleding dragen. Ook had ik het idee dat die broeken het alleen maar accentueerde.
Ik vind het ook niet gek hoor! Ik draag niet anders Ik heb gister zelfs nog een maternity-jurkje gekocht bij Zalando. Is strak bij de borsten en loopt daarna wijder uit, dus er is genoeg ruimte voor een zwangere buik, maar zonder zwangere buik valt hij gewoon wat zwieriger Zolang je geen shirts aantrekt met 'I'M NOT FAT, I'M PREGNANT' of iets dergelijks, is er in mijn ogen niets mis mee
Ik draag ze ook nog, je ziet er echt niet aan dat het een positiebroek is, ik draag er iets langs op dus je ziet echt geen glimpje buikband. Ze zitten gewoon zooo lekker! Ik draag ze niet vanwege mijn figuur, ik vind alleen veel standaard broeken te laag zitten, dat zit niet lekker.
Sluit ik mij bij aan. Liever dat je er leuk bij loopt en je je fijn voelt in de kleding die je draagt dan onbehaaglijk door een 'gewone' broek.
Ik heb laatst 2 zwangerschapsleggings gekocht. Gewone leggings zakken altijd af bij mij en deze niet. Waarom zou ik het mezelf dan moeilijk moeten maken? Lekker doen hoor!