6,5 mnd en hongerig?

Discussie in 'Voeding' gestart door douglas84, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Mijn zoontje is de laaste dagen erg hongerig en weet niet zo goed wat ik hiermee moet.

Hij krijgt BV(ongeveer 5-7x per dag), fruitcupje, 6 mnd groentepotje en broodkorstjes (meerdere p.dag). Nu zit ik er over te denken om ook maar paar hapjes magere franse kwark te gaan geven. Hij slaapt wel goed (3x per dag, steeds na 2,5 uur wakker en in de nachten ook). Kom s'nachts wel 2-3x voor voeding.

kan hij regeldagen hebben, of is hij gewoon hongerig? Hij is wel 9 kilo en 71 cm dus een flinkerd.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Kunnen natuurlijk wel regeldagen zijn... maar het gaat dan denk ik met name om de nachtvoedingen?? Aangezien hij overdag toch goed lijkt te slapen en zo... Extra aanleggen helpt niet?

Je kunt er ook voor kiezen om hem vers fruit en groenten + aardappel te geven. Dat vult een stuk meer dan een fruitcupje en een potje groenten. Dan is hij voor de nacht misschien ook een stuk beter verzadigd en komt hij niet zo veel 's nachts.

En als je kwark wil geven dan bij voorkeur de volle variant en absoluut niet de magere. Een kind hoeft geen dieetvoeding te krijgen he... Dus evt tussendoor of als toetje een beetje volle Franse kwark of Griekse yoghurt geven!

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    hier geeft het CB magere yoghurt aan en dieetmargarine

aanleggen probeer ik wel, maar hij is snel afgeleid en wil ook vaakl niet drinken dan.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    o ja en met name overdag vindt ik hem hongerig (nachtvoeding vindt ik niet erg), hij eet mijn gezicht en brost zowat op als ik hem vast heb.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Apart dat het cb dieetproducten adviseert voor een baby...
    Maar daar gaat je topic niet over.

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    haha nee idd maar is niet erg hoor, staat hier echt in de boekjes (nog even check-check gedaan) van Icare(CB). Zal het de volgende keer wel vragen waarom eigenlijk dat is. Misschien bangd at kinderen te dik worden?
    Maar ik gaf mijn dochter ook vaak wel turkse/griekse yoghurt. Dus dat kan ik ook wel doen.

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat wordt hier ook geadviseerd hoor (margarine en half volle yoghurt). In vele topics komt dat steeds terug ook trouwens....

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Je kan hem overdag nog brood en een tussendoortje aanbieden.
    Fruit en groentes inderdaad vrrs maken vult meer dan dat water met een smaakje;).
    Want hoeveel fruit zit er in een cupje 100 grm ?

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou inderdaad vers fruit geven ( Mijn hongerlapje van 7 maanden eet zo een banaan en een peer weg! ) En qua avondeten eet hij bijvoorbeeld een stuk zoete aardappel, een schijf pompoen en 4 bospeentjes weg. Als ik dat prak/prut en in een leeg olvarit potje doe zit 't potje nog niet vol maar het vult wel enorm natuurlijk als je in het echt ziet hoeveel het is. En dan gewoon een boterham ipv korstjes?

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Dan vind ik halfvol nog altijd beter dan magere en light producten natuurlijk...

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    had eigenlijk nog niet aan broodje gedacht aangezien cb nog korstjes adviseert. En wat voor tussendoortje? Mag dat al met 6,5 mnd?

Ben ook zo bang dat ze zeggen dat hij te dik wordt. Niet dta hij dat is maar hij is wel groot voor zijn leeftijd, maar hij was al 4760gr bij geboorte en heeft altijd BV gehad.

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja hoor ik heb mm dochter nooit korstjes alleen gegeven gewoon brood met 6 mnd direct.
    En tussendoortje kan je denken aan liga stap 2 (al vinden veel ouders t slecht).
    Misschien dan het fruitcupje want dat is niet veel toch ?
    Yoghurt ipv van na t eten want volgens mij breken alle melkproducten het ijzer af in t warme eten toch?
    Rijstewafel uit het zo geheette zonnatura schap
    Ze mogen best veel hoor.

Geef je ook al aardappel en rijst bij dr avond eten of pasta ?
    Dat vult t buikje ook lekker.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sluit me aan bij de bovenstaande reacties, het is niet gek dat hij honger heeft. Mijn dochter at op die leeftijd (zijn met bijna 6 maanden voorzichtig met groente begonnen) toch al twee verse stuks fruit en een flinke groentehap (altijd met aardappel, pasta of rijst), en nog bv op verzoek. Met 7 maanden zijn we begonnen met brood, maar dat had ook eerder gemogen. Ze at ook direct een heel sneetje weg belegd met roomboter.
    Ze is absoluut niet zwaar (8 kg met bijna 11 maanden), maar jouw mannetje lijkt me ook niet zwaar.

Qua tussendoortje kan je gerust fruit geven.

Ik zou ook altijd volle yoghurt geven. Die vetten zijn namelijk belangrijk voor zijn groei, hij heeft ze echt nodig. Een kind wordt niet zomaar te dik hoor. Als je het rustig aandoet met slagroom en suiker;) mogen ze een hoop hebben.

14. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    gisteren gestart met witte kwark en zoonlief is er gek op. Net met lunch 1/3 broodje met boter geprobeerd en ging schoon op. Wou zelfs meer.

Nu heb ik nog even en vraag over brood. Sinds 1 jr eet ik alleen nog maar volkorenbrood voor mijn darmen. Mij n man eet vaak waldkorn. Soms hala ik weitebrood voor hem, dit heb ik de kleine man nu ook gegeven had nog een plakje over. Maar kan ik mijn zoontje al volkorenbrood geven? In de boekjes staat bruin brood of tarwe.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou rustig starten met bruin tarwebrood en als dat goed gaat kun je gerust overschakelen op volkoren. Pas wel op voor grove korsten (hele zaden enzo).

Deel Deze Pagina