de laaste lootjes zijn altijd het zwaarst. hoop dat je er nog wel wat van kan genieten. ik ben der nog lang niet.
owwwww wat is het toch heerlijk om te lezen dat er zovelen zijn die het ook gewoon ZAT zijn en die de dagen aftellen, hier nog eentje! Dat kleintje is zooooo welkom maar die hele zwangerschap kan me gestolen worden! Ik braak nog elke dag, met de beeb die op mijn blaas drukt ben ik dan nog incontinent ook, ik krijg mijn sokken amper zelf aan, kan alleen achterstevoren de trap af, druk op mijn schaambeen door het hoofdje en GA ZO MAAR DOOR. Heerlijk om even lekker te zeuren... En ja, ik voel me ook schuldig als ik het schrijf want ik weet dat sommige mensen zowat een moord zouden doen voor een zwangerschap....maar het is gewoon geen roze wolk hier, nooit gezien ook, hopelijk komt die nog?!
@ElleNY: ik kan me je nog herinneren hier dat je zwanger was, en nu is je zoontje al 5 maanden en ben ik bijna zelf aan de beurt, dan weet je wel weer dat de tijd vliegt! Maar je geeft ons moed, ik vertrouw er maar op dat het het allemaal waard is inderdaad... En het klopt, huilen lucht op. Dat doe ik dan ook elke avond spontaan en dan denk ik, wéér een dag voorbij! En ik heb niet eens echt verlof hoor, dus ik zit niet de hele dag naar het plafond te staren. We hebben een eigen bedrijf en ik werk elke dag nog een paar uurtjes. En dat is ook wel lekker, kan mijn eigen tijd indelen en zo zit je niet te 'wachten' op de beeb.
Het is idd heerlijk om te lezen dat we niet de enigen zijn die het zat zijn. Natuurlijk vind ik m'n kindje leuk en kan ik niet wachten tot het er is, maar die zwangerschap kan mij ook zoooooooo gestolen worden en de bevalling erbij.. Ik zal blij zijn als alles goed en wel achter de rug is en ik weer kan ontzwangeren en m'n dingetjes weer kan doen zonder pijn. Er is 1 voordeel... wij kunnen in ieder geval niet meer van die roze wolk afvallen!
Hier nog 1 die er helemaal doorheen zit. Gebroken nachten....overal beginnen de pijntjes nu, terwijl ik een super goeie zwangerschap heb gehad tot nu toe. Ik wil ons kleintje vasthouden, kijken of ze gezond is. Lekker met haar kunnen knuffelen ipv dat ze moeders nu helemaal beurs trapt. Ik kan me niet meer omdraaien s'nachts zonder de boel bij elkaar te schreeuwen van de pijn. De brandende maagzuur lijkt met de dag pijnlijker te worden. Zit midden in een verhuizing, mag niks doen, maar wil van alles. Ik waggel al vreselijk...met een hoop gekreun erbij. Wil mn oude figuur terug. Ik wil weer gewoon commentaar kunnen verdragen zonder een vreselijke jankbui te krijgen....lijk wel een klein kind af en toe Maar wil niet klagen in mn omgeving en we gaan dus gewoon door 8) He dat lucht op Pfff wil heel graag een 2e maar zie nu al op tegen een volgende zwangerschap
Wat leuk dat je dat nog weet! Ik vond zwanger zijn geen bal aan of eigenlijk is dat een redelijk understatement! Yech, vond er niets aan en dan was ik ook nog eens volledig immobiel een aantal weken (10!) lang door zeer ernstige rugproblemen. Oh dat zat zijn kan ik me nog heeeeeel goed herinneren maar ik vergeet het gelijk als ik mijn mannetje hoor / zie of alleen maar aan hem denk.
Ik vind het allemaal zo ontzettend dubbelzijdig! Aan de ene kant ben je blij dat je zwanger mag zijn en dus een kleintje krijgt en vind ik dus eigenlijk dat ik niet mag klagen! Hoeveel mensen lukt het wel niet?! En dingen zijn ook echt wel leuk zoals het kamertje kopen en inrichten , namen verzinnen enzovoort. Maar aan de andere kant; ik kan slecht eten vanwege erg maagzuur, dus geen lekkere snacks 's avonds voor de trek want dat krijg ik 's nachts dubbel terug. Erg moe in me lichaam maar in je hoofd wil je nog zoveeeel doen! Helaas ook dat feestje gaat niet door! Schoenen aantrekken?! Forget it Gemakkelijk uit bad komen En nog heel veel van die "bekende " zwangerschapskwaaltjes waarvan je denkt: liever deze week nog! Maar goed, we dabberen nog 9 weekjes aan en dan zal het volgens iedereen vergeten zijn als je de kleine vast hebt! En dan wil ik GEEN verhalen horen als : ach meid dan komen de kraamtranen, of dan begint het pas ! Daar komen we dan wel weer achter!
haha, dit zeggen wij straks tegen de andere zwangeren.. Ik vind het ook zoooo moeilijk om om te gaan met al dat betweterige commentaar van iedereen, alsof wij helemaall niks weten van wat ons te wachten staat etc... en ik geloof ook echt dat we het er straks allemaal voor over hebben gehad, maar dat hoeft niet te betekenen dat we zwanger zijn nou LEUK horen te vinden, toch?!
Ik heb nu zo een pijn in mijn linkerschouderblad... in het midden aan de zijkant... En het ontneemt me de adem... Herkennen jullie dit?
Hier ook nog eentje hoor. 32 weken en ik ben het spuugzat aan het worden. Heb al diverse nachten wakker gelegen met oefenweeën, constant harde buiken (veel stress laatste dagen gehad, dat helpt ook niet erg). We hebben nog geen naam, geen geboortekaartje, geen kamertje en ik wil het zo graag allemaal goed voor elkaar hebben. Vanochtend had ik de tranen al in m'n ogen om niks. Nog 4 weken werken, hopelijk heb ik dan eindelijk tijd voor al die dingen die ik nog moet en wil doen voor de bevalling. Oh, en ik ben al dat gedraai en gewurm in m'n buik ook zat (maar ik weet nu al dat ik het over 2 maanden zal missen, haha). Lekker, even gal spuien!
Laatst vroeg iemand mij: "hoe voelt dat nou om zwanger te zijn, is zeker wel geweldig?" Ik antwoordde: "Dat moet je niet aan mij vragen, want dan krijg je een vertekend beeld denk ik. Ze hebben het altijd over een roze wolk, nou die heb ik nog niet gezien. Eerst misselijkheid en vermoeidheid, toen maagzuur, ischias, helse bandenpijnen, je schoenen niet meer aankrijgen, niets laten vallen kun je niet mee oprapen! Verder 's nachts geen houding kunnen vinden, om de 2 uur plassen enz!" Gelukkig heb ik nu verlof en kan ik rustig aan doen, mijn lijf was er hard aan toe! Toch kan ik nog niet zeggen dat ik uitkijk naar de bevalling, heb nog wel wat weken nodig om me geestelijk voor te bereiden brrrr!
Goh Luppy, dat klinkt niet erg positief....geen naam, geen kamertje klaar en nog geen kaartjes uitgezocht... Hier was het net of ik een voorgevoel had dat ik de laatste maanden niet meer veel zou kunnen doen, ik had het kaartje met 20 weken al uitgezocht...maar dat kan via internet ook dus dat is nog wel te doen. Veel sterkte meid, nog héél even!