bluh... weer opruimen

Discussie in 'De lounge' gestart door Daantje57, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ff zeuren hoor... ;).....Mijn zoon ligt net lekker te slapen en wat kan ik weer doen met die 2 vrije uurtjes,.... vaatwasser in en uitruimen, rondslingerende blokken opruimen, 16 kilo was opvouwen.... bluh...;)

Krijgen jullie het voor elkaar tijd te maken voor jezelf op je vrije dag? Hoe?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Vaatwasser ruim ik altijd uit tijdens het koken, speelgoed laat ik vaak liggen, kind speelt er straks toch weer mee en die was, doe ik vaak Savonds. Ik vind persoonlijk een paar uurtjes tussendoor voor meZelf fijner dan Savonds.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja hoor simpel soms even die vaatwasser s' avonds doen of s' avonds de was opvouwen.. Gewoon FF de boel de boel laten..

Nou ben ik echt een poetsmiep haha

4. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Ooo ben zo blij dat ik niet de enige ben!

Ik heb precies hetzelfde, blijf maar opruimen, schoonmaken, en mama zijn! Echt tijd voor mezelf heb ik niet!
    's Avonds als de kleine man op bed ligt, ben ik ook moe!! Tot ergenis van mijn vriend!

Drie weken geleden was voor mij de druppel, en ben ik het gesprek met mijn vriend aangegaan, en nu gaat het al een stuk beter!
    Doe meer dingen voor mijzelf, 's avonds ruimen we samen nog wat op, en ik moest wat mmakkelijker worden in het huishouden!
    Zo ben ik een lievere mama, maar ook een lievere vriendin! ;)

5. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier wordt alleen 's avonds opgeruimd.
    kindren helpen dan mee.
    vaatwasser haal ik altijd 's morgens voor het eten leeg, ben een ochtendmens.
    was opvouwen tussendoor.
    vanmorgen had ik een poetsbui en heb al een heleboel keukenkastjes schoongemaakt, schoenen gepoetst (heb ik zo'n hekel aan)
    en nu even lekker uitrusten.
    's zaterdags helpen de kinderen altijd even een half uurtje mee.
    meiden was opvouwen. 1 stofzuigen en 1 vaatwasser leeghalen.
    gaat wel lekker snel.
    groet mamsvan6

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    vaatwasser doe ik altijd s morgens na het ontbijt samen met mn zoontje, t gaat niet sneller maar wel gezellig.
    poetsen en stofzuigen doe ik ook gewoon als hij wakker is, hij helpt altijd de stofzuiger duwen...;)
    alleen dweilen doe ik al hij op bed ligt.
    wasmachine aanzetten of ophangen doe ik ook als hij wakker is, hij speelt dan maar even gewoon alleen 2 minuten.

7. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook een huis vol rommel, was, etc. etc....
    Ik laat lekker alles liggen vandaag, gooi wel af en toe een was in machine en de droger en vouw vanavond alles wel op. Verder doe ik vaak tussendoor wat dingetjes als de kinderen aan het spelen zijn, soms ook niet.. heb besloten me er ook niet meer druk om te maken. Het belangrijkste vind ik dat alles (redelijk) schoon is, troep maakt me niet zoveel meer uit dat ruim ik savonds pas op.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    eeeh... gewoon doen waar hij bij is??? je zit toch niet elke seconde per minuut naast je zoontje ;) die speelt wel, of leest, of kijkt even tv, of eet of... etc... ?
    ik deed altijd gewoon stofzuigen, hij kroop/liep achter de stofzuiger aan dan, vond hij geweldig! vaatwasser uitruimen kun je ook gewoon wel doen waar hij bij is... als hij met zijn blokken speelt ben je niet verplicht er constant bij te zitten ;) zo leren de kids zichzelf vermaken! haha, ik vind het juist grappig dat mensen (in ieder geval met 1 kind zoals ik) nooit wat gedaan krijgen?! boven schoonmaken was ook nooit een probleem, zoonlief had dikste lol met al zijn knuffels op ons grote bed, en ik maakte schoon... tuurlijk heb je steeds wel ff onderbrekningen om iets te corrigeren of ff te helpen, maar als hij op bed lag, kon ik mijn ding doen ;)

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Samen de vaatwasser doen werkt opzich ook hier.... dus dat doe ik vanmiddag. :)... maar echt was opvouwen enzo als mn zoon rondloopt is lastig. Meer savonds doen lijkt een goed idee maar op dit moment ben ik ook vaak moe... vooral door mn zwangerschap.

10. Greyhound

Greyhound Actief lid

27 feb 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    - Samen was opvouwen, gaat niet snel(ler), maar tis wel gezellig en dan uiteindelijk ook maar weer gedaan.
    - Hij doet de was in de wasmachine, ik doe de wasmachine aan
    - Ik zuig stof, hij duwt de stofzuiger
    - Samen afstoffen
    - Tijdens het eten koken mag de tv aan, hij gaat dan lekker in zijn eigen stoeltje zitten en heb ik even mijn handen vrij om nog wat dingen te doen (als het eten op staat kun je nog wel dingen doen).

In het weekend maak ik of mijn man de badkamer schoon en de wc's. Elke dag trouwens wel even een snel doekje erover heen.

Je zoontje kan ook meehelpen met opruimen. gaat hier ook goed. Het komt misschien niet allemaal in de goede bak, maar dat geeft niet, het is van de vloer af.
    Ook goed voor het ritme, na het spelen opruimen. Dat sluit het spelen af en daarna is het tijd om te eten.

Dit klinkt heel mooi, maar soms heb ik ook wel dagen dat het wat minder vlot gaat. Op zulke momenten:af en toe de boel de boel laten.

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ja, Ik herken het wel. Mijn dochter ligt nu in bed.
    Opruimen heb ik net gedaan. Was vanochtend al aangezet en er uit gehaald. Nu ff nixen :D

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik probeer altijd zoveel mogelijk te doen, als de meiden aan het spelen zijn.
    En soms laat ik ook echt dingen even staan.
    Tijd voor jezelf maken is ook heel belangrijk ;).

13. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoontje ligt nu even in bed. Ik zou even was moeten gaan doen en opruimen. Maar heb geen zin, dus ga even lekker op de laptop en tv kijken. Soms leggen we onszelf teveel op.

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik doe alles direct in de ochtend.
    Was gaat direct zodra ik beneden kom in de wasmachine en aansluitend in de droger.
    Dan ontbijten met de kinderen.
    Dan direct stofzuigen dweilen en afstoffen de oudste zit dan even voor een tekenfilmpje. De jongste slaapt dan.
    Direct daarna de vaatwasser uitruimen.
    Zo ben ik tegen 9.30 uur klaar met de grootste dingen klaar.
    Als de oudste op bed lag deed ik snel even al het speelgoed in de bakken en het toilet schoonmaken. De was opvouwen die in de droger zat en dan heb ik echt nog wel ruim een uur over en het huishouden is gedaan waardoor ik zelf ook wat rustiger zit niks te doen.

15. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Niet alle kindjes zijn hetzelfde natuurlijk... ik zit er inderdaad heel vaak naast als hij aan het spelen is. Als ik even iets wil gaan doen accepteert hij dat wel maar na 10 minuten hangt hij dan weer aan mijn been. Volgens het cb is het normaal dat ze 10 minuutjes alleen spelen... langer kunnen ze vaak nog niet... hier niet dus in ieder geval. Samen dingen doen is dan beter inderdaad. Ik ga straks s samen stofzuigen etc. :)

Deel Deze Pagina