'Blunders' van jezelf en irritaties over anderen via facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 5 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is het enige waar ik ook echt een hekel aan heb. Dat blijft in mijn hoofd hangen en daar voel ik me de hele dag naar over dan. Ik weet wel dat dat soort dingen gebeuren, maar daar hoef ik niet dagelijks mee geconfronteerd Tw worden... Dat soort mensen wis ik ook na twee van dat soort berichtjes.

Kleine blunder was dat ik een superlieve foto van Dex geplaatst had en er na een uur ofzo nog helemaal niemand op gereageerd had of hem had geliked. Niet dat dat per se moet, maar normaal heb ik daar altijd zo'n veertig likes en een hele rits reacties op. Dus ik kijken op Facebook, bleek dat ik die update per ongeluk op 'alleen ik' had staan. Lekker nuttig... :D

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Die verschrikkelijke foto's en filmpjes over mishandelde kinderen, dieren e.d. Dan keert mijn maag zich om. Als ik zoiets wil zien, dan kies ik daar zelf wel voor en dat hoeft niet via fb.

Verder erger ik me niet zo snel aan anderen. Lekker boeiend, het is Facebook! Als we overal rekening mee moeten gaan houden...

#gebruikikdusjuistheelvaak :) ;) :p

3. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Oh op dit moment ontzettend aan het gezeur over zwarte piet!! en dan sommige teksten die ik voorbij zie komen als : rotten ze toch op naar hun eigen land ! jeetjeeeeee kom op zeg 1 man zegt iets en gelijk hebben alle buitenlanders het gedaan.
    Heb die mensen ook verwijderd want ik zag wel vaker rasistische teksten voorbij komen bij ze.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb er meerdere in mn lijst waar ik me aan irriteer :p waaronder mijn eigen broer en die staat dan ook NIET in mn lijst meer. die blijft elke dag 1000x updates sturen over zn spelletjes met zoveel munten gewonnen bla bla bla en uitnodigingen voor spellen. dus hop, broer uit mn fb :p

ook nog een soort van vriendin. die post meest nutteloze dingen en heeft regelmatig een 'break' van fb want dan kan ze het ff niet meer aan. dan staat er als je merkt dat zij niet online is dan is ze bezig met tijd voor haarzelf om dingen op een rij te zetten. en dan vervolgens heeft ze zelfde dag weer wat gepost op fb. zijn altijd wel mega korte breaks :p o en idd, het leven is voor haar volgens mij áltijd te zwaar en niet eerlijk. 'ik voel me zo alleen' mens heeft 4 kids volgens mij. alle kinderen hebben een beperking en dat moet de hele wereld ook weten en hoe zwaar dat wel niet is voor haar en vooral hoe zielig je haar moet vinden enzo

vraag me eigenlijk af waarom ze nog in mn fb staat... :p

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sommige dingen in facebook kun je uitzetten. Ik heb iemand in mijn lijst die ik echt onwijs aardig vind, alleen de nare gewoonte heeft om dus van die foto's van mishandelde honden, katten en andere dieren te plaatsen. Soms wel 30 per dag (ze is zelfs al een keer tijdelijk geblokkeerd.. lol). Nou, die optie heb ik uitgezet. Andere dingen krijg ik nog wel, maar dat niet meer. En spelletjes-scores-verzoeken etc. kun je ook gewoon uitzetten.

6. Duivinnetje

Duivinnetje Bekend lid

22 nov 2009
    929
    0
    0
    Meiden,

Zo zet je het vinkje dus uit, mbt game verzoeken op FB....suc6

391844_502637733121966_1474801993_n.jpg

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik vind die foto's van kindjes die hartoperatie gehad heel irritant om te zien
    Tuurlijk is t zielig maar te confronterend.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    "Vind ik leuk" :D:p

9. Ik vind het irritant dat mijn moeder zegt dat ik teveel op Facebook zet. Ik zet hooguit 2 of 3 keer per dag een status-update erop... Echt niet extreem veel ;) Maarja, zij snapt mijn humor niet. Misschien moet ik haar er gewoon afgooien ;)

10. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Je kunt ze ook verwijderen uit je nieuwsoverzicht zodat je geen updates meer ziet.

11. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Ik hou daar ook niet van, laatst iemand een mega-close-up-foto van haar kind met tand-door-de-lip gepost. 'Op weg naar arts' stond erbij, nou ze kreeg natuurlijk tig reacties van ielig, beterschap etc, sorry ik heb dus NIET gereageerd en de foto zo snel mogelijk weggeklikt, bleeeh elke keer als ik fb opende zag ik dat als eerste in beeld

Net als die "reclames" met van die vermagerde honden of zoiets als "pronotie" van stop dit en stop dat want het is zielig. Ja dat weet ik maar ik hoef het niet steeds te zien bleeeh

12. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Sorry maar dat vind ik best veel :), zou betekenen dat je 1000 updates per jaar plaatst ongeveer. Ik doe er meestal max 1 per dag maar alleen als ik iets nuttigs/leuks te melden heb, soms weken niets en lees ik vooral.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh oeps, ik vind drie wel meevallen.. Heb je veel last van me, Maxellera? :)

14. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Haha, nee je komt niet in mijn newsfeed :O! Dus bezoek af en toe handmatig je profiel ;).
    Maar veel is niet per definitie negatief :).

15. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Weten jullie hoe je berichten kan uitschakelen?
    Zit in zo'n Ruilgroep, maar wil die berichten niet in m'n nieuwsoverzicht.... Kan dat?

Wordt zelf gek van zwarte piet geneuzel :D

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Haha okay, gelukkig :D

17. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    blunders van mij: iemand toevoegen waar ik al twee jaar ruzie mee heb en het heel vaak liken van reacties van gesprekken waar ik niets mee te maken heb, ook van mensen die ik maar heel vaag ken :)

18. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wat ik vervelend vind is 6 keer per dag ff je buik foto Laten zien ... Groeit echt niet zo hard per dag.. 13 weken zwanger ziet bijna niks .. En zo'n 4a5 keet per week hoe lang ze zwanger is.. Dus vandaag 13 week 1 dag zwanger en wat hou ik van mijn vriend en kind.. Dat zo'n 4 a5 keer per week.. Is me schoonzusje dus ja kan d'r niet verwijderen pppffff.. Hou me vast als de baby geboren is ppfff nu nog 6 maanden door bijten met buik foto's en statussen ...

19. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat ik eest even vertellen wat ik leuk vind aan facebook. Ik vind het namelijk geweldig dat ik weer contact heb met allerlei verre neven en nichten (grote familie) en jeugdvriendinnen. Zonder FB zou ik geen flauw idee hebben wat die allemaal meemaken of hoe ze er tegenwoordig uitzien. Maar dankzij FB krijg ik regelmatig wat mee over hun leven en dat van hun kids, zie ik foto's, praat af en toe even bij op de chat etc. Dat vind ik echt leuk. Ik vind het ook leuk om zelf foto's van mijn kids te plaatsen, om zo de tante's en ooms die ver weg wonen, zo een beetje van mijn leven mee te geven.

Maar. Ik ga wel strak om met FB. Ik heb mijn profiel afgeschermd en heb alleen mensen als vrienden die ook echt vrienden zijn. Wat dat betreft ken ik geen schaamte. Als ik mensen niet in mn vriendenlijst wil, dan accepteer ik het vriendschapsverzoek gewoon niet. Ook niet als ze me daar vervolgens in het echt op aanspreken. En als mensen onverwachts toch irritant zijn, gooi ik ze er gewoon vanaf.... Ik heb trouwens ook geen collega's op FB, vind ik ook zo nare gewoonte. Lekker werk en privé gescheiden houden, voel ik me persoonlijk beter bij.

20. LoesjeX

LoesjeX Actief lid

20 okt 2013
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zou ik me dus echt niet druk om kunnen maken. Ze is gewoon heel blij dat ze zwanger is! Mag toch. En straks komen er waarschijnlijk 10 babyfoto's op een dag voorbij, waarvan jij vind dat ze allemaal op elkaar lijken. Maar ja, ieder zn meug, heerlijk toch als mensen gewoon blij en gelukkig zijn?

Deel Deze Pagina