Als ik me irriteer aan mensen met domme statussen, of vervelende deel actie's foto's oid, dan pas ik mijn instellingen zo aan dat ik van hun zulke dingen niet meer zie. Waar ik me aan erger is dat mensen (mijn nichtje dus) mij verzoeken blijft sturen om vriendjes te worden, en ik dit dus niet wil, en steeds haar verzoek weiger. Je kunt dan ook aangeven deze persoon niet te kennen, en dan kunnen ze geen verzoek meer sturen (voor een bepaalde tijd) en daarna gaan de verzoeken weer door, geloof niet dat t kwartje valt dat ik GEEN interesse heb. Idd ook van die halve posten, ''in t ziekenhuis'' denk dan ja...? Zelf plaats ik naar mijn idee niet zo gek veel, af en toe een leuke foto van mijn dochter, of als ze weer iets nieuws heeft, zoals eergisteren, rolde ze voor de aller eerste keer om, dit filmde ik toevallig, en heb dat geplaatst, maar goed als mensen dit niet willen zien o.i.d dan moeten ze me maar blokken of verwijderen. Mijn nichtje (ander nichtje) vecht altijd hele ruzie's uit op facebook, die post ook alleen klaag zang statussen, of idd van die love you schatje, zo f*cking veel...
Zo heb ik een vriendin, echt een schat van een meid die gemiddeld echt 8!!!!!! updates gaf per dag. Zelfs een keer voorgekomen dat ze 18 berichten plaatste. Nou sorry, maar ik heb er toch voor gekozen om geen berichten van haar meer te ontvangen. Als ik nieuwsgierig ben, kijk ik gewoon even op haar pagina. Vervolgens neemt ze een social media break in haar vakantie, zet er een bericht over op fb, want ze was alleen bezig met fb en whatsapp. Ze heeft het wel een hele dag volgehouden!!
Van die aandachttrekkerij berichtjes of mensen die alleen maar kunnen klagen! En dan vooral beginnen met: Ik wil niet klagen maar..... DOE HET DAN OOK NIET!
Ik had van de week wel een blunder. Ik heb een MMM-lijst opgesteld met mensen erin die best mogen weten over onze vooruitgang in het ziekenhuis e.d. Dus toen ik van de week postte dat mijn follikel een gigantische groeispurt had gehad was ik me van geen kwaad bewust. Tot ik een paar minuten later zag dat ik hem openbaar had gepost en iedereen kon meegenieten van dit nieuws :') Wist niet hoe snel ik het weg moest halen. Irritaties? Van die dode/mishandelde dierenplaatjes. Oh ja, nog een: iemand op mijn facebook post altijd van die statussen als 'ik weet in ieder geval weer hoe gemeen sommige mensen kunnen zijn' en wil dan niet zeggen over wie het gaat of wat ze hebben gedaan. Pfff..
Nee hoor, dat was een grapje ze zijn uit elkaar omdat het meisje zwanger was en de jongen met andere meisjes bezig was. Meisje was pas 15 en jongen 19. Meisje is nu bijna 18 en een hele goede vriendin van ons ook al is ze zo jong. Was dusnecht een grapje, maar zo forever was het dus ook niet. Waren nog 3maanden samen nadat hun kindje geboren is, hij heeft zijn kindje 2x bezocht op 3 maanden..
Hashtag gebruik, denk #jazolustenweernoweleenoftweeofdrie Volgens mij is dat niet de bedoeling van hashtags... Of heb ik iets gemist? Opmerkingen over dat sommige mensen zo gemeen zijn en dan niet reageren als mensen vragen wat er dan is. Selfies, duckfaces, dierenleed, deel&win acties, advertenties waar dan de naam van iemand bij staat als of diegene het geliked heeft (bij navraag dus niet). Sowieso teveel informatie van wie dan ook. Onlangs een grote opruiming gehouden in mijn vriendenlijst en sindsdien heel weinig last meer van bovenstaande
Ik heb alleen maar leuke mensen op Facebook. Vervelende mensen knikker ik er meteen af. Maar inderdaad van die mysterieuze berichtjes plaatsen en dan er niets over willen zeggen. Mensen die alleen maar klagen! Mensen die via Facebook wél van alles durven te roepen maar in het echt ontzettend kansloos zijn.
o ik vind dat altijd zo verschrikkelijk... mijn ex heeft zijn zoontje tot nu toe twee keer gezien in twee jaar tijd.
Ik vind het heerlijk om via fb in andermans leven te gluren! Er is maar één ding waar ik mij aan ergeren kan en dat is taalgebruik! Sommigen vinden het nodig om alle soorten ziektes fb op te sturen als het niet gaat zoals het moet of als het slecht weer is ofzo. Die mensen verwijder ik eigenlijk gelijk! Soms zelfs familie of 'vrienden'.
Sommigen zeggen: verwijder die mensen dan. Maarja, dat vind ik makkelijker gezegd dan gedaan. Je hebt ze niet voor niets op je fb, tenminste ik voeg zelf niet jan en alleman toe. En ik wil ze niet kwetsen of scheven gezichten krijgen waarom je ze verwijderd heb. Maar sommige statussen uit zetten is op zich geen verkeerd idee. Ik heb weleens gehad dat ik mensen heb verwijderd uit mijn lijst, en dan durfden ze daarna wel weer twee of 3x een verzoek te versturen, of een mailtje waarom ik ze verwijderd heb. Zucht, zo irritant. Zelf overweeg ik ook weleens om te stoppen met fb. Maar het is toch een verslavend iets, je blijft toch wel een beetje op de hoogte van elkaar. En mijn familie woont ver en vind het wel leuk om af en toe foto's van mijn kids te plaatsen, ook voor hen. Dus ook dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Irritatie zijn vooral de foto's van mishandelde dieren en zwaar zieke mensen. Je helpt ze niet om het te liken. Gelukkig is het nu wat rustiger op dat gebied. De mensen met de dierenmishandeling ben ik op een gegeven moment gaan verwijderen. De like en win acties zijn ook erg irritant en mijn schoonzus die had er een handje aan om bij allerlei pagina's te klagen. Bijv bij duplo dat er een scheurtje in de doos zat en zo proberen gratis dingen te krijgen. Vind ik gewoon aso! Duckfaces: gewoon dom!
Dat doe ik om diegene te kwellen daar ik een issue mee heb of iets. Tot nu toe 1 x gebeurd maar vind het een heerlijk idee te weten dat diegene het leest en het diegene kwetst nadat er zoiets bij mij is gedaan. Maar dat is de bitch speaking. Verder nooit echt blunders gehad geloof ik..
Die deel en like acties vind ik ook irritant. Ik vink dan aan dat ik hun berichten niet meer in me overzicht wilt zien en als ik soms denk oh ja hoe gaat het met die dan kijk ik even op hun profiel Wat mij opvalt is dat mensen hele ruzies op FB zetten of van die kwetsende dingen om mensen een hak te zetten. En dat dan iedereen er een mening over heeft en mee gaan praten met diegene terwijl ze niet eens weten hoe het in het echt precies zit Ik heb alleen mensen in me lijst die ik ken en leuk vindt heb wel eens een oude vriendin verwijderd toe nkreeg ik een mail waarom ik dat deed nou daarom!! Verder vind ik FB geweldig! plaats veel foto's van de kinderen
Ik heb ook wel eens per ongeluk mensen toegevoegd, zag dan ineens dat ze mijn vriendschap verzoek accepteerden (waren wel vage bekenden) Al scrollend waarschijnlijk per ongeluk erop geklikt. Ook mensen die klakkenloos 'vind ik leuk' aanklikken kan ik me wel aan ergeren.. Eerder dit jaar is er binnen onze familie iemand verongelukt, dan deel je dat op Facebook en dan zijn er mensen die vind ik leuk aanklikken :x Een paar haalden het meteen weer weg, maar dan kreeg ik de melding nog wel, maar die mensen die het lieten staan heb ik toen een berichtje gestuurd. Had er even sch*t aan wat ze op dat moment van mij vonden. Vond het gewoon erg dom en kwetsend (al was het vast niet zo bedoeld)