heb jij mijn oudste dochter toevallig op facebook die kan er ook wat van, of van die hints geven dat je wel moét reageren, zoals oooo mijn god echt erg dan moet je wel reageren wat is er
Mijn blunders zijn niet erg origineel. Van die dingen zoals de naam van persoon die je op wilt zoeken in typen in status of per ongeluk posten dat ik weer een candycrush level heb gehaald (als je niet goed oplet doet dit spel dat bijna zelf), terwijl ik eigenlijk aan het werk ben/ zou moeten zijn . Ik erger me met name aan mensen die 500x per dag iets posten. Ik wil van mn echte vrienden niemand helemaal blokkeren, maar ik wou dat er een optie was dat je nog maar zoveel berichtjes per dag van persoon x mocht zien... Niet heel erg irritant, maar wel een beetje: kennisjes die onlangs gescheiden zijn en nu middels tig nét niet x-rated foto's willen laten zien dat ze écht nog wel goed in de markt liggen. Als ik op maandagochtend met mn eerste kopje koffie van de dag mn FB check hoef ik niet op expeditie meegenomen te worden in iemand's decolleté.
Ik heb 53 mensen die ik ken en mijn facebook verder afgeschermd. Hekel aan mensen die mij taggen en daarbij ook locatie aangeven, dit gebeurt vaak bij foto's. die accepteer ik niet, want dat spaart facebook allemaal op. Vrienden van diegene die me dan getagd heeft kunnen het wel allemaal zien. Zeer irritant. Verder niets eigenlijk. Ik heb van iedereen afzonderlijk wat ik wil zien van ze en wat niet, dus mijn tijdslijn is enorm rustig fotos, likes allemaal uitgezet. Het is een uitkomst dat dit tegenwoordig kan. Is iemand nutteloos aan het posten, dan zet ik alle gebeurtenissen uit en kijk ik zo nu op dat profiel of stuur privé bericht hoe het is. Ben ik het helemaal zat, dan is diegene zo mijn vriendenlijstje uit. (erg eigenlijk haha). ik ben niet benieuwd naar nutteloze informatie.
Taggen kan je instellen dat jij toestemming moet geven als je naam er in staat IK ben benieuwd of er vriendinnen van mij hier in dit topic hebben gereageerd ik plaats best veel op fb maar krijg eigenlijk ook wel heel veel reacties altijd.
Ik had een oude bekende van een vakantie ca. 15 jaar geleden op FB. Die heeft het volgens mij niet zo naar zijn zin in zijn huidige baan (bij een koeriersbedrijf) en postte echt elke dag en soms wel meerdere keren per dag wat een klote baan hij had, met een hoop gevloek en getier erbij. My god, ik werd er helemaal niet goed van. Hij begon ook nog elke keer tegen me te ouwehoeren als hij zag dat ik online was, dus ik heb hem snel weer ontvriend.
Klopt weiger ik ook altijd, maar het is gewoon vervelend dat mensen blijven taggen met een lokatie erbij. Je kunt ook taggen zonder locatie
Ja, dat vind ik ook best irritant. Ik zie allerlei vriendinnen van alles met andere vriendinnen ondernemen en dan denk ik ook "what the f*ck?! Ik word (bijna) nooit ergens voor gevraagd of uitgenodigd.". Dan voel ik me idd heeeeel onpopulair
Mensen met statussen als "ik voel me zo kaauutee" en dan als mensen vragen wat er is zeggen dat ze er niet over willen praten. Mensen die dingen van zichzelf liken... ik bedoel, als je het zelf niet leuk vind dan plaats je het naar mijn idee ook niet denk ik... vind het stom dat je je eigen dingen kan vind-ik-leuken. Zo had ik ook een 'vriendin' die dan oude foto's van zichzelf ging vind-ik-leuken zodat deze weer bij iedereen op zijn newsfeed kwam... dan zag je "bla bla vind haar eigen foto leuk" dan reageerden er mensen en dan haalde ze haar eigen vind-ik-leuk weer weg... waren voornamelijk foto's van zichzelf toen ze nog strak ik haar lijf zat, en dan reageerden er mensen van wauw wat mooi o.i.d en dan ging ze weer dr hele levensverhaal vertellen, gelukkig heeft ze me verwijderd, vind dat zelf vaak lullig om te doen En ik vond het altijd vervelend als mensen constant statussen plaatsten over zielige dingen... ik was altijd van mening, FB is voor de LEUK, maar... nu heb ik gisteren mijn hondje in laten slapen en nu doe ik het zelf ook en ben ik blij met de steunbetuigingen... wist niet dat ik zo'n emotionele doos kon zijn, ben blij met ZP, nu al 5 minuten niet gehuild
Oh blunders van mezelf; Misplaatste vind-ik-leukjes... dan druk ik er perongeluk op... stuur dan wel altijd een sorry berichtje. (en druk op 'vind ik niet meer leuk") Vriendschapsverzoeken versturen als ik nieuwsgierig ben en bij 'vreemde' mensen gluur. Uhm.... met veel mensen tegelijk pb-en en dan komt de tekst voor Annie bij Truus en de tekst van Truus weer bij Bep etc. gewoon omdat ik niet oplet en alles snel snel wil doen en dus niet goed op het andere venstertje druk... (gelukkig is het altijd onzingelul haha)
gelukkig kun je vrienden tegenwoordig in een lijst zetten dat jij echt naar hun profiel moet gaan of zij naar die van jou om iets van elkaar te zien... Ze zien je updates gewoon niet meer. Ideaal
waarom zou je iemand niet kunnen verwijderen?? ik heb mijn schoonzus er ook gewoon afgeknikkerd, schrok me elke ochtend rot als ik fb aan zette en dan om 6 uur smorgens weer een grote foto van haar zag. echt elke dag een nieuwe kopfoto van haar (als ze nu knap was) en alleen maar fotos van haar en 1 van haar kindjes. dus aar eraf geknikkerd en de berichten van mijn broertje "geblokeerd" zodat ik ze alleen kan zien als ik dat wil. gelukkig voorderest alleen maar leuke mensen. die zielige dieren, buitenlandse beesten, tja, ze kunnen nog zo vaak plaatjes plaatsen, maar die beesten worden echt niet geholpen.
Ik erger me aan mensen die zeuren/opscheppen over verkeersboetes. Als je zo graag zonder gordel te hard rijdt, kom dan niet uitsloven en zeiken en medestanders zoeken op FB, maar betaal je boete en denk na! Een dame had er echt een handje van, die heb ik er afgeknikkerd omdat ik niet goed werd van alle hielenlikkers om haar heen. Niemand die zei: eigen schuld, dikke bult, moet je je maar aan de regels houden, jij aso. Nee, het was allemaal liken. Prima, maar niet op mijn tijdlijn.
ik heb ook gewoon mn eigen broertje geblokkeerd. Hij is echt rete irritant met zijn complottheorieën en ging elke keer weer met mij of vriendinnen van mij via fb in discussie om me vervolgens via whatsapp lastig te vallen dat ik tegen mn vriendinnen moest zeggen dat ze niwt reeël waren. Rot op hij lokt t uit mag hij het zelf oplossen ook. Dus geblokkeerd zodat hij zn irritante mening niet meer bij mij of andere in onze strot douwt
Mijn God.....Als ik dit topic zo eens lees, ben ik zooooo blij dat ik geen Facebook heb Lijkt me verschrikkelijk!! Ik moet er niet aan denken om de hele tijd te moeten lezen wie wat doet, waar naartoe gaat en of mijn buurvrouw hoofdpijn heeft, ik begrijp echt niet wat mensen hier nou leuk of interessant aan vinden. Noch de foto's van nichten, broers en tantes......Dat is toch niet boeiend??
Hahaha wat een verschutting! Dat is idd een blunder van de hoogste plank. Ik ben altijd als de dood dat ik ergens op klik als ik bij een ex of diens vriendin gluur haha
Ik heb familie in het buitenland en dan is het wel heel leuk. En ik heb ook heel leuke mensen in mijn vriendenkring, en ja, dan is het ook heel leuk. Je moet er alleen voor zorgen dat je niet 'jan en alleman' toevoegt (of weer durft te verwijderen). FB heeft echt wel positieve kanten!
Ik erger me kapot aan mensen die elke avond een foto van hun eten maken en dan op Facebook plaatsen. Get a life! Of eindeloos foto's van hun kind er op zetten. Hebben ze zelf niet door dat het op een gegeven moment too much is?