Aan alle dames die meedoen met de maand Ramadan: Ik wens jullie een mooie, leerzame, liefdevolle en gezegende maand toe. Moge Allah swt ons vasten accepteren ♥️
Aan al mijn lieve Uhkti’s en natuurlijk ook aan ieder ander die mee doet aan deze gezegende maand, Moge Allah ons vasten doen accepteren en ons zonde doen vergeven, moge Allah ons bijstaan in deze mooie en gezegende maand ♥️♥️ View attachment 685493
Mijn oudste van 12 doet vandaag mee, ze is vanmorgen om 4uur uit bed gegaan om te ontbijten. Als t goed gaat gaat ze langer meedoen.
Wat goed van haar! Heeft ze wel eens eerder gevast of is het de allereerste keer? Mijn oudste vast dit jaar voor het eerst de hele maand mee, vorig jaar was het om de dag vasten/eten. Dat (vrijwel) iedereen hier vast maakt het ook echt iets gewoons voor haar denk ik, het grootste deel van haar klas vast mee en ze hebben een speciaal ramadan-rooster op school etc.
Hoi lieve dames, Ten eerste wens ik jullie allemaal een goede ramadan. Ik heb wel een vraagje voor jullie. Bij mijn zoon in groep 4 zit dit jaar een meisje van 8 jaar dat vorig jaar uit Syrië is gevlucht. Zij doet nu mee aan de ramadan en mijn zoon van 7 jaar vroeg wat dat nou precies is. Nu kan ik dat heel simpel uitleggen maar zou één van jullie vanuit je geloof uit kunnen leggen wat het precies inhoudt en waarom je het doet? Hij is zeer geïnteresseerd in het waarom en ik wil dit graag goed en gefundeerd aan hem meegeven. En hij wil haar graag steunen zei hij, want heel de dag niet eten moet wel erg moelijk zijn dacht hij. Dus hebben jullie nog tips wat hij zou kunnen doen om haar te helpen bij haar ramadan?
Het is voor het eerst, ze heeft een vriendin die moslim is, zijn er meerderen in de klas die nu een dagje mee doen, gewoon om eens te kijken hoe dat is. Denk dat het voor die vriendin wel makkelijker is omdat haar directe omgeving ook vast.
https://jeugdjournaal.nl/artikel/2376543-de-ramadan-is-begonnen.html Misschien kennen jullie het vasten voorafgaand aan Carnaval vanuit het Katholieke geloof? Hier in de regio is dat niet (Noorden) maar wellicht bij jullie wel. Ik wens alle dames een mooie Ramadan!
Nou dat geeft wel aan hoeveel dit soort dingen mij boeien hè? Ik moet ook elk jaar opnieuw Googelen waarom we eigenlijk vrij zijn met Pasen/Hemelvaart/Pinksteren