Ik heb vrij veel overgewicht en dus al een flinke buik van mijzelf. Bij mijn andere zwangerschappen was ik slank en was al bij 8 weken te zien dat ik een zwangerschaps buikje kreeg... Ben benieuwd of dat überhaupt nu wel komt en is er wel plaats om nog een grotere buik te krijgen...Misschien andere dames die ook overgewicht hebben en zwanger zijn of geweest... Stiekem hoop ik natuurlijk dat er bij mij straks ook een mooie buik te zien is
Oh ja hoor, die komt vanzelf! Kleding aantrekken dat je buikje accentueert helpt ook. Maar idd met een vet buikje duurt het vaak iets langer voordat je echt vet van baby kan onderscheiden. Bij mij (extreem overgewicht) was dat meestal rond de 20 weken....maar met een dikke trui aan kan het mensen ontgaan.....getuige al de verbaasde blikken en vragen 'ben je zwanger dan?' Toen ik bij de eerste met verlof ging in de winter 😂
Ja hoor. Bij mij zag je het al met 9 weken. Maar ik heb mn overgewicht verdeeld over mijn lichaam zitten en niet enkel bij mijn buik. Maar ook met overgewicht ga je het echt wel zien. De vorm verandert ook.
poeh krijg ik toch nog een beetje hoop als ik dan al die mooie buikjes zie van andere dan wil ik die van mij ook wel showen, kan nu ook wel maar dan is het eigenlijk gewoon een vetbuik haha, kan wel net alsof doen natuurlijk, ik hoef me buik nu niet meer in te houden ook wel fijn ;0
Bij mijn zoontje was ik ook veel te zwaar maar rond 16 weken had ik al echt een zwanger buikje. En tegen 6 maanden alsof ik elk moment kon bevallen. Nou had ik wel 2x hoeveelheid vruchtwater maar denk ook met gewone hoeveelheid goed te zien
Van mij zag je het pas na 20w een beetje en is hij nooit mooi rond geworden helaas. Zat tot op het laatste een deuk in mijn buik ter hoogte van de navel. Wel werd hij goed groot waardoor je toch echt zat dat ik zwanger was en niet gewoon dik op 't einde (bmi van 27 of zo) Als je tips nodig zou hebben wat verder in je zwangerschap... Wat mij het best hielp was: een ondersteunende zwangerschapsslip en nog een topje aantrekken onder een tshirt of bloes of zo. Was wel hartstikke koud toen ik zwanger was, dus dat scheelt wel Strakke bovenkledij tekent je buik beter af slip en topje onder mijn kleding hielpen om het wat meer 1 ronde buik te laten lijken ipv twee delen hihi
Hier ook overgewicht (BMI 39 :O). Met 20 weken was het inderdaad niet meer te missen dat ik zwanger ben. Maar het ligt ook heel erg aan hoe je je kleedt. Als ik verkeerde kleding aan heb flubbert er onderaan nog een vetrandje waardoor het lijkt alsof ik 30 kilo ben bijgekomen. Ik heb meestal zo'n figuurcorrigerende onderbroek van de zeeman over mn eigen onderbroek en onder mn gewone kleding. Dan zie je een hele mooie buik (je ziet helaas wel het randje van die onderbroek, maar dat is stukken minder erg dan een flubberbuik vind ik ).
O goeie tips de correctie en zwangerschaps slips! daar ga ik vanmiddag eens voor kijken hempjes heb ik al wel in de kast dus die zal ik ook gelijk eens erbij pakken
Het ligt ook heel erg aan je figuur denk ik. Ik heb maat 50 maar een vrij goed verdeeld figuur, met brede heupen en relatief smalle taille, maar ik heb wel een twee-delen buik. Dat is nu dus nog steeds niet helemaal rond, met 23 weken. De baarmoeder komt tot net onder mijn navel dus die begint wel uit te deuken nu Met bepaalde kleding kan ik het beter accentueren dan andere.. maar ik kan veel van mijn pre-zwangerschapsbroeken nog steeds aan, al zitten ze niet meer zo lekker. En ik draag toch meestal vrij strakke broeken. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de eerste 16 weken 10 kg ben afgevallen en nu dus nog steeds onder mijn startgewicht zit. Overigens, iemand tips voor onderbroeken/slips met maat 50? Mijn eigen beginnen nu toch wel erg vervelend te zitten
Ik ben zelf altijd ongeveer 10kg te zwaar geweest (ik was ook een flinke baby, groot kind, etc). En ik zie nog niks maar merk wel dat mijn broeken en rokken die prima paste, niet meer dicht krijg. Hmmm.
Rond de 20 weken ging je het verschil echt zien. Heerlijk om je buik niet meer te hoeven verhullen en strakkere kleding aan te kunnen hebben...
Ja hoor komt goed! Met 18-20 weken niet meer te missen. Overigens...bij mijn slanke collega viel het rond die tijd ook pas op. Met 12 weken ofzo is ook wel erg vroeg hoor.
Hier maat 46/48 en al snel een goed buikje te zien hoor! Bij mij is het ook wel redelijk verdeeld en mijn taille u s niet dik, dat scheelt misschien wel wat. ik draag ook een hoge zwangerschaps slip en een strak hemdje onder mijn kleding om het te accentueren. Inmiddels kan je er niet meer omheen
Met 12 weken is het idd wel vroeg om iets te kunnen zien, vooral met eventueel overgewicht. Be ondertussen 34 weken zwanger, maar nog steeds heb ik een Michellinpoppetjes buik. Ja je kunt goed zien dat ik zwanger ben, maar het is geen egale buik. Zonder kleding is het lastig zien dat ik zwanger ben, maar met hulp van zwangerschapsslip en buikband zodat de boel wat strakker is kan het ermee door. Voordeel: buik zit minder snel in de weg
Wat een fijn onderwerp /vraag. Ik heb niet echt over gewicht (maar 42) maar heb wel een buikje (soort van dubbele buik zeg maar) En vond dit eigenlijk ook wel een beetje spannend of dit zou komen! Ik kan er bijna niet op wachten hihi
Leuke buikband aanschaffen! Basic truitje aan, dan de buikband erover die leuk versierd is met handjes/voetjes of een tekst waarbij je er niet omheen kan dat je zwanger bent. Nou dan heb je maar wat extra vetjes, maar het moge dan duidelijk zijn dat er ook een heerlijk kindje onder groeit. Die buikband werkt ook een beetje verstevigend, dus het corrigeert ook een beetje
Ik ben helaas nog niet zwanger, maar dit zijn wel dingen die door mijn hoofd spoken, ik heb helaas ook overgewicht en een buik waar ik echt niet trots op ben. Fijn om te lezen dat de meeste vrouwen toch een zwangere buik krijgen. Hoe reageert zoon verloskundige bij een intake gesprek op jullie overgewicht, en gaat een echo makkelijk met zoon buik? Mamamarjon: Waar kan ik die foto galerij vinden? Veel geluk allemaal met jullie zwangerschap !