BMI: als je nog niet depressief bent, dan word je het hier wel van!

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnhumpie, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lol, hier ook, je zou me eens moeten zien aan het einde v/d zwangerschap.. bij mijn zoon zag je alleen een buik rondlopen en iedereen met de opmerking 'goh het lijkt meer alsof je een voetbal hebt ingeslikt' :x

(bmi 18,65 trouwens, ja ben gewoon dun niet mager. ik kan alles eten wat ik wil en niet aankomen.. niet dat ik dat wil want dan voel ik me niet lekker)

2. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Nou, daar heb ik ook over na zitten denken.. Ff boodschappen doen.. 1,5 uur later zitten er 5 artikelen in je mandje.. drama:cool:

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ach na een week weet je wat je wel en niet wilt kopen...

Lastige is als je eens wil snacken met chips of zoutjes ofzo :)

4. Ons voedsel tegenwoordig wordt wel veel te veel bewerkt om het langer houdbaar te houden.. overal E nummers in, die smaakversterkers en kleurmiddelen. Als je echt gezond wilt eten moet je geloof ik alles zelf maken.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja dat is natuurlijk ook een persoonlijke mening een BMI van 21 is gewoon gezond en prima, maar bv wat ik ergens zag 18 is echt ook niet gezond (net zoals teveel niet is is te weinig ook niet gezond) en iemand kan dat zelf niet mager vinden maar iemand anders wel natuurlijk, uitzonderingen van extreme bouwen nagelaten natuurlijk sommige mensen hebben gewoon echt een lichte bouw en vallen wel mee...

Ik weet wel dat ik alle BMI's op de schaal heb gehad van 15 tot ver over de 30 en met 18 was ik toch echt niet gezond, ja ik dacht van wel op dat moment maar als ik foto's terugkijk kan ik ribben tellen, en ik maar denken dat ik "dik" was hahaha, ik kon trouwens ook alles eten maar toch kon ik wel aankomen hoor, toen ik te vaak ziek steeds werd (omdat te lage BMI ook ongezond is) ben ik poeder gaan mengen met yoghurt meer maaltijde in gaan plannen en kwam ik toch wel aan (geen vetpot maar toch wel tot een gezondere BMI van 20) dus het kan zeker wel maar is net als met dieten om af te vallen ook hard werken :D het komt niet vanzelf, sommige mensen denken echt dat ze veel eten maar als je dan gaat kijken wat normaal is om te eten, komen ze er bij lange na niet aan..

Ook te weinig eten is ongezond en kan je zelfs dik van blijven (als je dat bent) bij WW zie je ook dat zoveel mensen gewoon echt te weinig eten, dan gaan ze meer eten en vliegen de kilo's ervan af, wonderbaarlijk!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@triskele: Same here... Ik at 800kcal per dag ofzo..
    Gewoon omdat iedereen maar blijft roepen dat je van eten dik word.
    En zo help je je spijsvertering zonder enige moeite om zeep...

@babyengel: mja niet koken uit pakjes en verse groenten scheelt al een berg. Maar bijna alles wat lang houdbaar is... S dat inderdaad niet van nature :)

Deel Deze Pagina